Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Děti jako šiřitelé mediální gramotnosti v rodině
Říhová, Aneta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Název práce: Děti jako šiřitelé mediální gramotnosti v rodině Typ práce: Bakalářská práce Autor: Bc. Aneta Říhová Vedoucí práce: Mgr. Radim Wolák Bakalářská práce se zabývá problematikou šíření mediální gramotnosti v rodinách. Konkrétně je pozornost věnována vzájemnému vztahu mezi mediální výchovou zavedenou do školních osnov a skutečností, zda se žáci druhého stupně základních škol v souvislosti s absolvovanou výukou stávají nebo alespoň mohou stávat šiřiteli mediální gramotnosti. V dnešní době je dosahování mediální gramotnosti sice spojováno především se školní mediální výchovou, nicméně je to právě rodinné prostředí, kde je vztah dětí k médiím ustavován již od raného dětství. Samotnému působení dětí v oblasti šíření mediální gramotnosti v rodinách nebyla dosud věnována výrazná pozornost. V teoretické části práce jsou představeny výchozí pojmy a realizovaný výzkum je zasazen do širšího kontextu problematiky mediální výchovy v rodinách. V empirické části práce jsou představeny výsledky z provedeného výzkumného šetření, v rámci kterého byly vedeny čtyři polostrukturované rozhovory ve dvou rodinách - vždy odděleně s rodičem a dítětem navštěvujícím druhý stupeň základní školy, případně odpovídající ročník gymnázia. Práce si neklade za cíl přinést zobecnitelné výsledky, ale pokouší se upozornit na...
Veřejnoprávní televize jako výchovné a vzdělávací médium: analýza programu ČT Déčko
Hájková, Monika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Veřejnoprávní televize jako výchovné a vzdělávací médium: analýza ČT Déčko" se zabývá výchovou a vzděláním v oblasti dětí a mládeže, kterou svým divákům nabízí veřejnoprávní Česká televize. Veřejnoprávním médiím je výchovné a vzdělávací působení často připisované již v souvislosti s jejich definicí. České televizi jednak působení v oblasti vzdělávání diváků ukládá zákon o České televize a také je, spolu s výchovným působením, zejména dětí a mládeže, obsaženo v Kodexu České televize. Cílem této práce je tedy zmapovat, jakým způsobem Česká televize k tomuto vlastnímu závazku přistupuje v souvislosti se spuštěním dětského kanálu ČT Déčko. První část práce se snaží ukotvit samotné pojmy dětství, výchovy a vzdělání do historického, sociologického a také mediálního kontextu. Zabývá se proto pojetím dětství, nastiňuje možné přístupy k výchovnému a vzdělávacímu potenciálu televizního vysílání jako takového. Rovněž mapuje tradici vysílání pro děti a mládež, programové typy, které je možné vysledovat i ve vysílání dnešním. Praktická část se poté pomocí kvalitativní analýzy zaměřuje na to, jaké vzdělávací oblasti ČT Déčko dětskému diváku nabízí a jakým způsobem tyto vzdělávací oblasti prezentuje. Nadto také sleduje výchovné cíle, které jsou součástí vzdělávacích pořadů. V závěru pak práce spojuje...
Zabezpečení rodin s dětmi
Šťastná, Lucie ; Štangová, Věra (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Závěr Cílem této diplomové práce bylo přiblížit především současnou právní úpravu zabezpečení rodin s dětmi v České republice, přičemž hlavní pozornost byla věnována systému státní sociální podpory. Tento subsystém sociálního zabezpečení má z hlediska podpory rodiny největší význam, a proto jsem se jím zabývala nejvíce i v rámci výkladu o vývoji rodinných dávek. Rodina s dětmi je ovšem zabezpečována nejen dávkami státní sociální podpory, nýbrž i formou dalších dávek či služeb poskytovaných v rámci sociálního pojištění a sociální pomoci. Těmto oblastem jsem se však z důvodu jejich zaměření nejen na pomoc rodinám s nezaopatřenými dětmi věnovala v menším rozsahu, než jsem tomu učinila v případě státní sociální podpory. Pro účely srovnání jsem zvolila úpravu rodinných dávek ve Spolkové republice Německo a připomněla jsem též zabezpečení rodin s dětmi v mezinárodním kontextu. Jak již bylo zmíněno v úvodu, rodina s dětmi má pro společnost nepopiratelný význam. Výchova dětí však pro rodiny znamená zvýšené výdaje a zpravidla též omezení ekonomické aktivity a příjmu ze zaměstnání jednoho z rodičů, a to alespoň po určitou dobu. Z tohoto důvodu a za účelem zabránění vzniku příliš velké sociální nerovnosti mezi těmi, kteří nesou náklady na výchovou dětí a těmi, jež takové výdaje nemají, jsou ze strany státu poskytovány...
Etika v mediální výchově v rodině: Jak se čeští rodiče staví k soukromí svých dětí na internetu
Vedrová, Tereza ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá etickým aspektem mediální výchovy v rodině a tématem soukromí dětí na internetu. Cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jak čeští rodiče vnímají soukromí svých děti na internetu, jaké má jejich mediálně výchovný přístup etické hranice a s jakými morálními dilematy se potýkají. Dále také jak čeští rodiče pohlíží na technické restrikce ve formě aplikací, softwarů, zámků a skrytý monitoring dítěte. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se věnuje zasazení mediální výchovy v rodině do širšího kontextu a podrobně rozebírá rodičovské mediálně výchovné styly, s důrazem na restriktivní přístup, jeho technické nástroje a skrytý monitoring. Následně se zabývá tématem etiky, soukromí a důvěry v mediální výchově v rodině. V empirické části autorka představuje svůj výzkum a odůvodňuje zvolenou metodologii. Pro sběr dat autorka zvolila hloubkové rozhovory s rodiči dětí ve věku 9-17 let, které následně analyzovala pomocí tematické analýzy. Analýzou získaných dat autorka odpověděla na hlavní i dílčí výzkumné otázky. Z výsledků výzkumu vyplývá, že někteří rodiče skutečně mají etická dilemata při mediální výchově v rodině. Jedná se například o pochyby o efektivitě určitých metod, o možné kontraproduktivitě kontroly, dilema riskování ztráty důvěry...
Determination of Composition and Anomeric Ratio in Mixtures of Fluorinated Ologosaccharides.
Červenková Šťastná, Lucie ; Kurfiřt, Martin ; Hamala, Vojtěch ; Karban, Jindřich
Plenthora of glycosylation reactions was performed and sophisticated NMR approach for characteriza-tion of the coressponding products was aplied. ID 19F and *H NMR were utilized for accurate derermina-tion of anomeric ratios and 2D NMR techniques as HSQC, HMBC and COSY were used to assign the signals of individual anomers. In some cases, spectrum simulation was necessary to obtain the desired parameters.
Plný tet: 00206B6C274C200206081036 - Stáhnout plný textDOC
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textDOC
Parents and marketing forms targeted at children: awareness, attitudes and educational approaches
Šuvadová, Kristína ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práca "Rodičia a marketingové formy cielené na deti: povedomie, postoje a výchovné prístupy" sa zaoberá marketingovými a reklamnými formami, ktoré sa snažia osloviť detské publikum a ich vnímanie zo strany rodičov. Detský segment je v marketingovom priemysle pomerne obľúbený a to predovšetkým kvôli tomu, že detské konzumné správanie je ľahko ovplyvniteľné. Veľký vplyv na deti však majú ich rodičia a práve preto je téma práce zameraná na nich. Na to, aby rodičia vedeli správne nasmerovať svoje deti je potrebná ich znalosť a správne vnímanie daných marketingových a reklamných foriem. Teoretická časť práce zahŕňa charakteristiku mediálnej výchovy v rodine, marketingových foriem cielených na deti, prístupy a stratégie rodičov v mediálnej výchove a tiež reakcie detí na dané reklamné formy. Praktická časť práce rozoberá popis zvolenej výskumnej techniky a to konkrétne kvalitatívneho výskumu pozostávajúceho z pološtrukturovaných hĺbkových rozhovorov. Cieľom hĺbkových rozhovorov bolo zistiť úroveň orientácie rodičov detí v predškolskom veku v oblasti marketingových foriem s cielením na deti. Cieľom práce bolo tiež zistenie ich postojov k opísaným reklamným formám a tiež to, ako k tejto oblasti pristupujú vo výchove svojich detí. Výsledné negatívne postoje rodičov k reklamným formám vo...
Youtubeři a vnímání krásy u dospívajících dívek
Bártová, Kristýna ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Předmětem této diplomové práce je problematika vnímání krásy u dospívajících dívek a vliv youtuberů na tuto oblast. Cílem práce je zjistit, jak si dospívající dívky konstruují představu o vlastní kráse i kráse obecně a jaká je z jejich pohledu v tomto ohledu role youtuberů. První část diplomové práce je zaměřena na teoretické znalosti o tématu, tedy o procesu dospívání, sociální a mediální konstrukci krásy, možnostech nových médií, youtuberech a jejich publiku i influencer marketingu. Druhá část se věnuje kapitolám s vlastním výzkumem. Jako metoda výzkumu byly zvoleny hloubkové polostrukturované rozhovory. Dále jsou zde formulovány výzkumné otázky, přiblížena je etika výzkumu, výzkumný vzorek i metoda analýzy. Výsledky analýzy jsou detailně interpretovány a následně diskutovány.
Proces a výsledek vyjednávání různých aktérů o podobě mediální výchovy: případová studie Gymnázia v Třinci
Klusová, Jana ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Proces a výsledek vyjednávání různých aktérů o podobě mediální výchovy: případová studie Gymnázia v Třinci" se zabývá mediální výchovou a její realizací na Gymnáziu v Třinci. Teoretická část popisuje různé definice mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, prozkoumává vývoj mediální výchovy v Evropě a v českém prostředí a rozebírá různé přístupy k realizaci mediální výchovy. Práce dále zmiňuje některé výzkumy zabývající se mediální výchovou nebo mediální gramotností, které byly v posledních letech realizovány v České republice. Na teoretickou část navazuje část praktická, která se zabývá realizací mediální výchovy na Gymnáziu v Třinci. Nejde však jen o popis stavu mediální výchovy na škole. Cílem je zaměřit se na faktory, které vstupují do procesu vyjednávání o podobě mediální výchovy. Výzkum se bude snažit zjistit, jak spolu jednotliví aktéři komunikují a jaký mají zájem o mediální výchovu. Díky kvalitativnímu výzkumu a kombinací různých technik sběru dat bude autorka usilovat o rozkrytí souvislostí a pochopit tak problematiku mediální výchovy na daném gymnáziu v celku. Ve výzkumu bude použit polostrukturovaný rozhovor a skupinový rozhovor. Do výzkumu budou zapojeni různí aktéři mediální výchovy na škole - vedení školy, učitelé i studenti. V závěru autorka...
Dialytic Separation of Anions from DMSO Solution Facilitated by dendritic Receptors.
Cuřínová, Petra ; Winkler, Maximilian ; Krupková, Alena ; Budka, J. ; Wun, Ch.N. ; Blechta, Vratislav ; Červenková Šťastná, Lucie ; Sýkora, Jan ; Strašák, Tomáš
As the dialytic tubing is impermeable for big molecules of receptor, the anions crossing the barrier of dialytic tubing to form complex with the receptor stay entrapped inside and can be removed from the solution. NMR methods were used to study the complexation properties of given receptors as well as to determine the concentration changes during dialytic experiments.
Plný tet: SKMBT_C22019041212330 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Způsoby vyhodnocovnání důvěryhodnosti zpravodajských zdrojů čerstvě dospělými a zvyklosti při jejich užívání
Křížek, Martin ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem přístupu mladých lidí ke konzumaci mediálního zpravodajství. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem čerstvě plnoletí uživatelé vyhodnocují důvěryhodnost zpravodajských zdrojů v médiích. V úvodní (teoretické) části práce vysvětluje postavení médií v informační době a s tím související proměny zpravodajství. Pokračuje osvětlením potřeby mediální gramotnosti a přibližuje způsob jejího rozvoje pomocí mediální výchovy. Teoretickou část zakončuje přehled nejdůležitějších dat z nedávných výzkumů, které se tématu užívání médií mladými lidmi dotýkají. Druhá část sestává z kvalitativního výzkumu, který je inspirován výzkumným designem zakotvené teorie dle Strausse a Corbinové (1999). Sběr dat probíhal pomocí 21 hloubkových rozhovorů mezi 18- a 19letými českými občany. Pomocí otevřeného kódování vznikl materiál, který byl následně analyzován a jeho výsledek interpretován skrze metodu konstantní komparace. Výsledkem výzkumu je vytvoření čtyř typologických skupin uživatelů podle jejich způsobu práce se zpravodajskými zdroji v médiích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ŠŤASTNÁ, Lada
3 ŠŤASTNÁ, Leona
1 Šťastná, L.
4 Šťastná, Lenka
3 Šťastná, Leona
2 Šťastná, Liliana
4 Šťastná, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.