Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití finanční analýzy v podniku
Sedláčková, Vendula ; Cenek, Jan (oponent) ; Konečný, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím finanční analýzy v podniku STABILA ČR, s. r. o v letech 2007 – 2010. Na základě informací čerpaných z účetních výkazů společnosti – rozvaha, výkaz zisku a ztráty, cash flow a pomocí příslušných metod jsou tato data zpracována a jsou navrženy možnosti a doporučení na zlepšení ekonomické situace společnosti do budoucna.
Subjektivizace zvukového vjemu ve filmu
Patríková, Michaela ; ČENĚK, Jan (vedoucí práce) ; Kozák, Dušan (oponent)
Hlavním záměrem diplomové práce je přiblížení charakterizace subjektivního zvuku ve filmu. Práce je rozdělena na několik částí. Úvodní kapitola shrnuje principy vnímání zvuku a obrazu z hlediska psychologie, fyziologie a technologie. Další část práce přibližuje subjektivní zobrazení ve filmu obecně. Následně se práce věnuje tématu subjektivizace vnímání zvuku a vysvětlení termínu Point of Audition (POA). Poté následuje vymezení druhů POA v audiovizuálním díle, doplněné o konkrétní příklady a jejich rozbor ve vybraných filmech. Poslední část práce ústí v popis tvůrčího ztvárnění POA (v praxi). Práce je doplněna ukázkami na DVD.
Zvukové pojetí divadla ve filmu v Hamletovi Franca Zeffirelliho
Badhan Nebeská, Jitka ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent)
Franco Zeffirelli (nar. 1923) proslul jako režisér oper a zdařilých filmových adaptací her Williama Shakespeara, jimiž jsou konkrétně Zkrocení zlé ženy (1967), Romeo a Julie (1968) a Hamlet (1990). Základ textu tvoří podrobná analýza posledního jmenovaného filmu, a to z hlediska jeho filmové struktury a sound designu. Další část se věnuje jednotlivým zvukovým prvkům divadelně-filmového prolínání (práce s mluveným slovem, zdůraznění či potlačení ruchů, zapojení hudby a zvukových atmosfér, zvukové přechody). Součástí je též úvaha o smyslu filmové adaptace divadelní hry a o vzájemném přínosu těchto dvou forem.
Mít uši k vidění
Lapčík, Radim ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent)
Toto je primárně pedagogická práce v oblasti zvukové teorie. Zabývá se problematikou klasifikace zvuků v audiovizuálním díle, předkládá a porovnává tři existující pohledy na danou tématiku. Dále se věnuje nejednoznačným oblastem klasifikace zvukového materiálu a zdůvodňuje jevy, k nimž v nich dochází, přičemž zohledňuje a uvádí poznatky jiných oborů, které k daným jevům mají co říci.
Zvuk v celovečerním filmu beze slov
Klusák, Martin ; ČENĚK, Jan (vedoucí práce) ; KŘÍŽ, Jiří (oponent)
Hlavním záměrem práce je charakterizace celovečerního neanimovaného filmu beze slov a rozbor principů zvukové dramaturgie a filmové řeči ve snímcích tohoto neoficiálního žánru. Úvodní kapitoly práce obecně pojednají o fenoménu celovečerní nonverbální kinematografie se zaměřením na historický vývoj a obecnou filmovou řeč. Střední díl práce představí vybrané snímky beze slov, stručně je popíše a pokusí se o jejich subžánrové rozřazení. Poslední, nejrozsáhlejší díl práce je analytickou studií různých přístupů k paušálnímu omezení mluveného slova. Tato část ústí v závěrečnou zvukově-teoretickou charakterizaci zvukové složky beze slov.
Degradace zvukové kvality jako prostřede k zvukové dramaturgie
Richtr, Jan ; MELCHER, Jiří (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá degradací zvukové kvality a jejím využitím ve filmové zvukové dramaturgii. Pomocí úvodního historického exkurzu zkoumá genezi vzniku zvukového zkreslení a proměny vnímání této složky zvuku v kontextu světové kinematografie. V dalších částech pak na konkrétních příkladech rozebírá roli zvukového zkreslení jako formotvorného prostředku vycházejícího jak z daných technických možností, tak z uměleckých záměrů autorů díla. Cílem této práce je v souvislostech nastínit fenomén zvukového zkreslení, spjatého se záznamovým a reprodukčním řetězcem. Ukázat jakým způsobem zprvu nezamýšlená, později i záměrná přítomnost této zvukové složky ovlivňuje filmovou estetiku a dramaturgii.
Zvuková dramaturgie v hraném filmu s autentickými výrazovými prostředky
Müller, Richard ; Čeněk, Jan (vedoucí práce) ; Kubec, Tomáš (oponent)
Ve své diplomové práci se budu zabývat zv. dramaturgií a technickými aspekty zvukové složky hraných filmů (realizace natáčení, postprodukce apod.), jejíž podstatou je důraz na autentičnost s výrazovou neformálností, která vede k sugestivnímu pocitu filmové pravdivosti.
Pojetí zvukové dramaturgie tanečních filmů Carlose Saury
Klouzová, Sandra ; Čeněk, Jan (vedoucí práce) ; Skall, Vladimír (oponent)
V bakalářské teoretické práci se zaobírám zvukovými formotvornými prostředky v rámci tanečních filmů Carlose Saury. Práce je rozčleněna do kapitol zaměřujících se na jednotlivé významotvorné audiovizuální prvky, jakými jsou například užití kontrastu, hudební či ruchové dramaturgie nebo zvukových přechodů.
Sound Design: Walter Murch
Broum, Ivo ; Moudrý, Jiří (vedoucí práce) ; Čeněk, Jan (oponent)
Walter Murch je filmovým zvukařem a střihačem, který obohatil filmový slovník o pojem Sound Design. Jeho filmografie zahrnuje legendární filmy, jako například The Godfather, Apocalypse Now, THX1138 a další. Tento text se zabývá zvukovou dramaturgií nejen těchto děl a zvukařskou tvorbou Waltera Murche obecně. Murch také obohatil zvukovou tvorbu o pojem worldizing, proslul kreativní prací s filmovou hudbou a je jedním z pionýrů vícekanálového zvuku ve filmu. Další prostor je věnován samotnému pojmu Sound Design, vzniku, vývoji a sou- časnému významu. Na přiloženém DVD jsou obsaženy ukázky Murchovy práce. Na nich demonstruji Murchův styl práce jak s jednotlivými zvukovými kategoriemi, tak s celkovou zvu- kovou dramaturgií.
Postsynchron jako tvůrčí metoda utváření nové zvukové reality AV díla
Musil, Marek ; Čeněk, Jan (vedoucí práce) ; Skall, Vladimír (oponent)
Postsynchron - plnohodnotná tvůrčí metoda při realizaci zvukové složky AV díla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Cenek, Jakub
1 Čeněk, J.
8 Čeněk, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.