Název:
Degradace zvukové kvality jako prostřede k zvukové dramaturgie
Překlad názvu:
Usage of sound distortion in film sound dramaturgy
Autoři:
Richtr, Jan ; MELCHER, Jiří (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá degradací zvukové kvality a jejím využitím ve filmové zvukové dramaturgii. Pomocí úvodního historického exkurzu zkoumá genezi vzniku zvukového zkreslení a proměny vnímání této složky zvuku v kontextu světové kinematografie. V dalších částech pak na konkrétních příkladech rozebírá roli zvukového zkreslení jako formotvorného prostředku vycházejícího jak z daných technických možností, tak z uměleckých záměrů autorů díla. Cílem této práce je v souvislostech nastínit fenomén zvukového zkreslení, spjatého se záznamovým a reprodukčním řetězcem. Ukázat jakým způsobem zprvu nezamýšlená, později i záměrná přítomnost této zvukové složky ovlivňuje filmovou estetiku a dramaturgii.This thesis deals with the phenomenon of sound distortion and its use in the film sound dramaturgy. With introductory historical excursus examines the genesis of its creation and transformation of perception of distortion in the context of world cinema. The next section shows on specific examples, the role of distortion in film aesthetics. It demonstrates its usage given either by technical capabilities or aesthetic intentions of the individual authors. The goal of this thesis is to outline the phenomenon of sound distortion, linked to recording and reproduction chain. It shows how initially unintended later intentional presence of this sound component affects film aesthetics and dramaturgy.
Klíčová slova:
zvuk ve filmu; zvuková dramaturgie
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7485