Název:
Zvukové pojetí divadla ve filmu v Hamletovi Franca Zeffirelliho
Překlad názvu:
Sound Design of Franco Zeffirelli's Stage-to-Film Adaptation of Hamlet
Autoři:
Badhan Nebeská, Jitka ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Franco Zeffirelli (nar. 1923) proslul jako režisér oper a zdařilých filmových adaptací her Williama Shakespeara, jimiž jsou konkrétně Zkrocení zlé ženy (1967), Romeo a Julie (1968) a Hamlet (1990). Základ textu tvoří podrobná analýza posledního jmenovaného filmu, a to z hlediska jeho filmové struktury a sound designu. Další část se věnuje jednotlivým zvukovým prvkům divadelně-filmového prolínání (práce s mluveným slovem, zdůraznění či potlačení ruchů, zapojení hudby a zvukových atmosfér, zvukové přechody). Součástí je též úvaha o smyslu filmové adaptace divadelní hry a o vzájemném přínosu těchto dvou forem.Franco Zeffirelli (born in 1923) is a renowned director of operas and successful stage-to-film adaptations of William Shakespeare's plays - namely Taming of the Shrew (1967), Romeo and Juliet (1968) and Hamlet (1990). Detailed analysis of the last mentioned film - from the point of view of its film structure and sound design - constitutes the base part of the text. The next one devotes to particular elements of stage-to-film passage; there is also a reflection about the import of stage-to-film adaptation as a dramatic form and about the mutual contribution of film art and dramatic art.
Klíčová slova:
analýza zvuku; analýzy filmových děl; filmová teorie; filmoví režiséři; Zeffirelli, Franco, 1923-; zvuková tvorba
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7790