|
Využití finanční analýzy v podniku
Sedláčková, Vendula ; Cenek, Jan (oponent) ; Konečný, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím finanční analýzy v podniku STABILA ČR, s. r. o v letech 2007 – 2010. Na základě informací čerpaných z účetních výkazů společnosti – rozvaha, výkaz zisku a ztráty, cash flow a pomocí příslušných metod jsou tato data zpracována a jsou navrženy možnosti a doporučení na zlepšení ekonomické situace společnosti do budoucna.
|
|
Subjektivizace zvukového vjemu ve filmu
Patríková, Michaela ; ČENĚK, Jan (vedoucí práce) ; Kozák, Dušan (oponent)
Hlavním záměrem diplomové práce je přiblížení charakterizace subjektivního zvuku
ve filmu. Práce je rozdělena na několik částí. Úvodní kapitola shrnuje principy vnímání
zvuku a obrazu z hlediska psychologie, fyziologie a technologie. Další část práce
přibližuje subjektivní zobrazení ve filmu obecně. Následně se práce věnuje tématu
subjektivizace vnímání zvuku a vysvětlení termínu Point of Audition (POA). Poté
následuje vymezení druhů POA v audiovizuálním díle, doplněné o konkrétní příklady
a jejich rozbor ve vybraných filmech. Poslední část práce ústí v popis tvůrčího ztvárnění
POA (v praxi). Práce je doplněna ukázkami na DVD.
|
|
Zvukové pojetí divadla ve filmu v Hamletovi Franca Zeffirelliho
Badhan Nebeská, Jitka ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent)
Franco Zeffirelli (nar. 1923) proslul jako režisér oper a zdařilých filmových adaptací her Williama Shakespeara, jimiž jsou konkrétně Zkrocení zlé ženy (1967), Romeo a Julie (1968) a Hamlet (1990). Základ textu tvoří podrobná analýza posledního jmenovaného filmu, a to z hlediska jeho filmové struktury a sound designu. Další část se věnuje jednotlivým zvukovým prvkům divadelně-filmového prolínání (práce s mluveným slovem, zdůraznění či potlačení ruchů, zapojení hudby a zvukových atmosfér, zvukové přechody). Součástí je též úvaha o smyslu filmové adaptace divadelní hry a o vzájemném přínosu těchto dvou forem.
|
|
Mít uši k vidění
Lapčík, Radim ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent)
Toto je primárně pedagogická práce v oblasti zvukové teorie. Zabývá se problematikou klasifikace zvuků v audiovizuálním díle, předkládá a porovnává tři existující pohledy na danou tématiku. Dále se věnuje nejednoznačným oblastem klasifikace zvukového materiálu a zdůvodňuje jevy, k nimž v nich dochází, přičemž zohledňuje a uvádí poznatky jiných oborů, které k daným jevům mají co říci.
|
|
Zvuk v celovečerním filmu beze slov
Klusák, Martin ; ČENĚK, Jan (vedoucí práce) ; KŘÍŽ, Jiří (oponent)
Hlavním záměrem práce je charakterizace celovečerního neanimovaného filmu beze slov a rozbor principů zvukové dramaturgie a filmové řeči ve snímcích tohoto neoficiálního žánru.
Úvodní kapitoly práce obecně pojednají o fenoménu celovečerní nonverbální kinematografie se zaměřením na historický vývoj a obecnou filmovou řeč.
Střední díl práce představí vybrané snímky beze slov, stručně je popíše a pokusí se o jejich subžánrové rozřazení.
Poslední, nejrozsáhlejší díl práce je analytickou studií různých přístupů k paušálnímu omezení mluveného slova. Tato část ústí v závěrečnou zvukově-teoretickou charakterizaci zvukové složky beze slov.
|
|
Degradace zvukové kvality jako prostřede k zvukové dramaturgie
Richtr, Jan ; MELCHER, Jiří (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá degradací zvukové kvality a jejím využitím ve filmové zvukové dramaturgii. Pomocí úvodního historického exkurzu zkoumá genezi vzniku zvukového zkreslení a proměny vnímání této složky zvuku v kontextu světové kinematografie. V dalších částech pak na konkrétních příkladech rozebírá roli zvukového zkreslení jako formotvorného prostředku vycházejícího jak z daných technických možností, tak z uměleckých záměrů autorů díla. Cílem této práce je v souvislostech nastínit fenomén zvukového zkreslení, spjatého se záznamovým a reprodukčním řetězcem. Ukázat jakým způsobem zprvu nezamýšlená, později i záměrná přítomnost této zvukové složky ovlivňuje filmovou estetiku a dramaturgii.
|
| |
| |
|
Sound Design: Walter Murch
Broum, Ivo ; Moudrý, Jiří (vedoucí práce) ; Čeněk, Jan (oponent)
Walter Murch je filmovým zvukařem a střihačem, který obohatil filmový slovník
o pojem Sound Design. Jeho filmografie zahrnuje legendární filmy, jako například
The Godfather, Apocalypse Now, THX1138 a další. Tento text se zabývá zvukovou
dramaturgií nejen těchto děl a zvukařskou tvorbou Waltera Murche obecně.
Murch také obohatil zvukovou tvorbu o pojem worldizing, proslul kreativní prací
s filmovou hudbou a je jedním z pionýrů vícekanálového zvuku ve filmu.
Další prostor je věnován samotnému pojmu Sound Design, vzniku, vývoji a sou-
časnému významu.
Na přiloženém DVD jsou obsaženy ukázky Murchovy práce. Na nich demonstruji
Murchův styl práce jak s jednotlivými zvukovými kategoriemi, tak s celkovou zvu-
kovou dramaturgií.
|
| |