Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí97 - 104  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geologie Rychlebských hor
Buryánková, Radka ; Andreska, Jan (oponent) ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce představuje souhrn dostupných informací o geologii a mineralogii oblasti Rychlebských hor. Rychlebské hory se rozkládají na severu Moravy a ve Slezsku. Z hlediska regionálně geologického dělení Českého masivu náleží do lužické (lugikum) a moravskoslezské oblasti (moravosilesikum). Na podrobnější členění zkoumané oblasti nepanuje jednotný názor (viz např. Pouba 1962; Kachlík 2003). Nicméně zastoupení hornin různého staří a charakteru ve všech dílčích celcích Rychlebských hor je velice pestré. Mezi nejběžnější horniny oblasti patří silně metamorfované horniny proterozoického stáří. Díky vysokému stupni metamorfózy a absenci fosilií je datování veškerých hornin v celé oblasti značně problematické. Z mineralogického hlediska je nejlépe prozkoumána slezská část Rychlebských hor s pozůstatky velkého množství dolů a lomů na krystalický vápenec, ložiska železných rud, grafitu a uranu.
Naučné stezky CHKO Jeseníky a jejich využití v pedagogické praxi
Žídek, Petr ; Skýbová, Jana (oponent) ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce)
Tato magisterská diplomová práce vychází ze snahy poskytnout učitelům a studentům se zájmem o Hrubý Jeseník poznatky schopné podpořit jejich touhu po poznání. Rozšířit jejich vědomosti o ochraně přírody a o zajímavostech ukrytých v jejich blízkém okolí a regionu. Shrnuje nejen teoretické informace o CHKO Jeseníky, ale i o 3 konkrétních naučných stezkách - NS Velká kotlina, NS Ramzová - Červenohorské sedlo a NS Sobotín. Teoretická část je rozdělena na dvě podkapitoly. První podkapitola popisuje všeobecně krajinu Hrubého Jeseníku a seznamuje nás se všemi dostupnými informacemi k tématu. V druhé jde především o didaktické shrnutí tématu. Tato pedagogicko - didaktická část vychází z RVP (Rámcový vzdělávací program) pro základní a střední školy. Praktická část je poté dodatkem, který provází pedagogy a skupinu studentů, ale nejen je, po jednotlivých naučných stezkách. V přílohách k jednotlivým stezkám jsou k možnému vypracování vytvořeny pracovní listy.
Environmentální výchova na prvním stupni ZŠ
Jančaříková, Kateřina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent) ; Franěk, Milan (oponent)
Předkládaná disertační práce vznikla se záměrem vytvořit nový, moderní koncept environmentální výchovy na prvním stupni základních škol. Takový koncept, který by odpovídal měnícím se podmínkám ve školách a který by reagoval na měnící se projevy chování žáků (srovnej Příloha 1/7). Česká environmentální výchova nese všechny znaky tzv. "dobré školy" - má tradici, učitele, nestory, kontakty v zahraničí, historii a budoucnost (Činčera, 2007). Vědecká práce se ovšem nemůže spokojit s (především) intuitivně předávanými tezemi, tak jak to dosud dělala česká škola environmentální výchovy. Přirozenou snahou nově vznikajícího oboru environmentální výchova revidovat a výzkumně podložit všeobecně přijímané pravdy, ověřit metody, provádět autoevaluaci a evaluaci, popř. se snažit objevit dosud neobjevené. Tato disertační práce se zaměřila na revizi a inovaci a objevy na výzkumném poli environmentální výchova na prvním stupni ZŠ. Výzkumným nástrojem byla zakotvená teorie (angl. Grounded Theory) (Strauss, Corbin, 1998). Validizace probíhala kvantitativně (metoda triangulace - viz Denzin, 1989). Výzkum probíhal v pěti na sebe úzce navazujících etapách.
Příbram a její okolí jako cíl geologických vycházek
Roubal, Jan ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Vacek, František (oponent)
Téma Příbram a její okolí jako cíl geologických vycházek jsem si zvolil ze dvou důvodů. První je nedostatek prostoru pro geologii jako vědu ve školní výuce a to nejen po stránce teoretické, ale také praktické. Druhý důvod souvisí s místem, do kterého jsou tyto vycházky koncipovány. Jde o město Příbram, které se nachází v oblasti, jež patří z geologického hlediska určitě k těm nejzajímavějším v České republice, a ze kterého mimo jiné pocházím. Asi jako většina studentů a lidí z Příbrami jsem měl také možnost navštívit Hornické muzeum Příbram. Školní návštěva tohoto největšího muzea svého druhu v republice však probíhá podle stejného řádu jako pro každého návštěvníka. Exkurzní činnost by však také měla z pohledu žáků směřovat k jisté zpětné vazbě. Mimo to se v oblasti Příbramska nachází také mnohé zajímavé geologické útvary a zkameněliny, které jsou určitě velmi vhodné pro demonstraci konkrétní látky Ve výuce geologie a biologie. Bohužel, kromě návštěvy hornického muzea jsme neměli možnost Se jako žáci s těmito skutečnostmi seznámit a prozkoumat některé věci svým vlastním poznáním. Právě individuální poznání a vlastní zkušenost tvoří nedílnou součást výuky biologie a je možné na těchto aspektech dále stavět a rozvíjet schopnosti a dovednosti žáka. Dobrá dostupnost Příbramska z Prahy, ale i z jižních a...
Průvodce středoškolskou biologií aneb jak se důkladně připravit k přijímacím zkouškám na VŠ
Vorlíčková, Martina ; Teodoridis, Vasilis (oponent) ; Ziegler, Václav (oponent)
Pedagogické činnosti se věnuji již pět let. Začínala jsem na Základní škole Letohradská výukou dyslektických tříd a pak jsem přešla na Gymnázium a Sportovní gymnázium Nad v > Štolou. V průběhu celého svého působení ve školství jsem využívala pracovních listů jako podporu výkladu a ověřování jednotlivých bodů probrané látky. Svou diplomovou práci jsem zaměřila na vypracování souboru laboratorních prací z přírodopisu pro základní školy a ověřovala, budou - li přínosem pro pochopení probírané látky. Hypotéza mé diplomové práce zněla: "Promyšlené vypracování souboru alternativních úloh a jejich důsledné uplatňování ve výuce zkvalitní a zefektivní výsledky pedagogické práce učitele." Tato hypotéza se potvrdila, jak u tříd běžného typu, tak tříd dyslektických. Výzkumná část byla totiž zaměřena na využití souboru laboratorních úloh v obou typech tříd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multimediální atlas kutikul recentních semenných rostlin
Vaněčková, Hana ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent)
Jako téma své diplomové práce jsem si zvolila zpracování kutikul vybraných recentních semenných rostlin. S touto problematikou jsem se poprvé seznámila ve druhém ročníku pedagogické fakulty na odborném semináři vedeným doktorem Teodoridisem. Jelikož mě toto téma zaujalo, rozhodla jsem se jej zpracovat do diplomové práce s důrazem kladeným na multimediální atlas kutikul recentních semenných rostlin. Kutikulární analýza je velmi specifické téma, proto i využití mé práce je doplňkovým materiálem pro studenty biologie na pedagogické fakultě nebo pro studenty středních škol, jako rozšiřující informativní učivo. Tato práce navazuje na diplomové práce kolegů Mgr. Jindřicha Částky a Mgr. Pavla Vávry, kteří zpracovali využití makro a mikrofotografie ve výuce anatomie a morfologie rostlin ve svých diplomových pracích z roku 2003 (Částka 2003, Vávra 2003). Celá práce je členěná do dvou částí. První část je teoretická a zabývá se vlastní metodou kutikulární analýzy, historií vzniku, typy metod kutikulární analýzy, dále anatomickou stavbou listu a popisem postupu preparační techniky kutikulární analýzy. Druhá část se zabývá systematikou a vlastním popisem jednotlivých kutikul. Tato práce je prvním pokusem o vytvoření atlasu kutikul recentních semenných rostlin, proto byla také podpořena grantem č. 3239/2004-IV.-GAUK....
Environmentální výchova "pod střechou" - metody práce s dětmi relizované v rámci volnočasového kroužku v občanském sdružení Občanská inspirace
Vošahlíková, Tereza ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Lišková, Eva (oponent)
Předkládaná magisterská diplomová práce je zaměřena na metody environmentální výchovy při práci s dětmi v místnosti v jejich volném čase. Cílem teoretické části práce bylo zmapovat tři výchozí teoretické základy jimiž jsou: environmentální výchova, volný čas a metody práce s dětmi. K nim je připojeno seznámení s Občanskou inspirací, která představuje modelový příklad občanského sdružení, které realizuje environmentální výchovu v prostředí velkoměsta. Teoretická část obsahuje východiska pro praktickou realizaci environmentální výchovy ve volnočasovém kroužku, který organizuje občanské sdružení Občanská inspirace. Cílem praktické části bylo jednak zjistit funkčnost zásad a poučení obsažených v teoretické části, což proběhlo prostřednictvím vedení kroužku ekologie. Postup a výsledky této rok trvající aktivity jsou shrnuty v praktické části. Dalším cílem, který byl směřován k budoucímu využití předkládané diplomové práce, bylo najít takový způsob záznamu metod práce s dětmi, který by umožnil snadnou orientaci při přípravě obdobně koncipovaných aktivit, jako je kroužek ekologie v Občanské inspiraci. Výsledkem jsou tzv. Metodické listy, kde může zájemce najít konkrétní metody práce s dětmi určené pro environmentální výchovu "pod střechou," tj. v místnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí97 - 104  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.