Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Administrativní podpora nezávislých kulturních subjektů
Kalivodová, Kristýna ; Sulženko, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
Diplomová práce Administrativní podpora pro nezávislé kulturní subjekty je zaměřena na téma produkčně-administrativní podpory nezávislých/experimentálních divadelních skupin i jednotlivých umělců. Na příkladu londýnské organizace ARTSADMIN ukazuje práce širokou škálu forem, kterými může být umělcům tato podpora poskytována. Zároveň zde ARTSADMIN slouží jako vzor k porovnání s obdobnými institucemi fungujícími na české scéně, které mají svou formou fungování a spolupráce s divadelními umělci k tématu produkčně-administrativní podpory nejblíže a skýtají i největší potenciál k její realizaci. Vedle těchto organizací text popisuje i současný stav české legislativy a grantových systémů, které zatím nejsou pro fungování takto specializované servisní instituce ideální. Závěr práce shrnuje získané poznatky o možnostech poskytování této podpory umělcům v České republice do modelové organizace, která by zde mohla fungovat i za současných podmínek.
Česká centra
Režová, Michaela ; Prokop, Petr (vedoucí práce) ; Sulženko, Jiří (oponent)
Tato práce se věnuje Českým centrům, příspěvkové organizaci Ministerstva zahraničních věcí, jejíž důležitou složkou je propagace české kultury v zahraničí. Práce Českých center má čtyři pilíře: kulturu, vzdělávání, obchod a turistiku. Zatímco ostatní obory mají zastoupení i v jiných zahraničněpolitických organizacích, kultura je výsadou Českých center. Práce obsahuje jednak zevrubný popis fungování Českých center, a to po stránce právní i ekonomické, začlenění do systému státní správy, teritoriálnímu rozmístění, historii a podobně. Dále jsou srovnávána Česká centra s Goethe-Institutem a Polským institutem, tedy dvěma dalšími zahraničními kulturními středisky. Samostatná kapitola je věnovaná dramaturgii Českých center a zájezdu Dejvického divadla do Buenos Aires.
Transformace Dejvického divadla na o.p.s.
Chrdle, Milan ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Sulženko, Jiří (oponent)
"Transformace Dejvického divadla na o.p.s." je prací, která si klade za cíl popsat změnu právní formy Dejvického divadla na obecně prospěšnou organizaci, ke které došlo v roce 2004 a snaží se zachytit jaký vliv měla tato změna na fungování divadla v následujících letech. Práce je rozdělena do sedmi kapitol, ve kterých je chronologicky popsán vývoj situace. Velký důraz je kladen na vztah mezi zakladatelem obecně prospěšné organizace, Městskou částí Praha 6 a Dejvickým divadlem. Zvolené téma bakalářské práce považuji za aktuální vzhledem k chystané, několikrát odkládané, druhé vlně transformace pražských divadel, během které by mohly jedinečné zkušenosti Dejvického divadla nalézt uplatnění.
Sociálně divadelní projekty
Zemanová, Marie ; Vinař, Josef (vedoucí práce) ; Sulženko, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývám sociálně diavdelními projekty, jako nositeli pozitivní informace o společensky vyloučených menšinách. První část je věnována rozboru tohoto multidisciplinárního tématu, užívaným pojmům a vlivu, jaký má jednak na aktéry, kteří se ho účastní a jednak na okolní majoritní společnst. Další část je letmým exkurzem do historie podobných aktivit na území ČR. Následují kapitoly se zabývají produkčními specifiky s důrazem na zdroje financování a další druhy podpory aktivit toho druhu. Pro představu, jaké subjekty se v České republice sociálním divadlem zabývají, je v další pasáži uvedeno základní srovnání vybraných divadelních souborů a jednorázových aktivit. Výběr je koncipován tak, aby demonstroval různorodost, kterou lze v organizačním přístupu k sociálně divadelním projektům sledovat. Poslední oddíl se věnuje rozboru českých sociálně kulturních center . Je na nich demnostrován vliv na rozvoj kultury a společenských vztahů v sociálně problematických lokalitách, kde působí.
Audience developement - využití Customer Relationship Management a prodejních databázových systémů pro rozvoj publika
Chalupský, Ondřej ; Sulženko, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce "Audience Development využití CRM a prodejních databázových systémů pro rozvoj publika" se zabývá zkoumáním možností užití marketingové metody Client Relationship Managementu a prodejních databázových systémů pro rozvoj publika kulturních subjektů působících na území Hlavního města Prahy. První kapitoly jsou věnovány teorii CRM v obecné rovině, typizaci informací shromažďovaných databází a legislativnímu rámci - ochraně osobních údajů. Druhá část analyzuje způsoby a metody, jakých v současné době užívají různé kulturní subjekty na území Hlavního města Prahy pro rozvoj publika, zjišťuje, s jakými daty o divácích tyto kulturní subjekty disponují, jak je získávají a jak s nimi dále nakládají. Na základě teoretické principů a šetření situace v praxi se závěrečná část práce zaměřuje na návrh zadání pro vývoj optimální funkčního softwarového řešení CRM aplikace pro rozvoj publika kulturních subjektů.
Animace kultury
Skovajsová, Tereza ; Sulženko, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
Práce představuje vybrané aktivizační koncepty v kultuře, které jsou postaveny na stimulaci jedinců a skupin k aktivní participaci na společensko-kulturním dění a zabývá se jejich možným využitím v rámci profesionálních kulturních organizací na poli živých umění a zejména divadel v České republice. Práce prezentuje polský model animace kultury (především v pojetí specializace Animace kultury na Institutu polské kultury Varšavské univerzity), který podněcuje jedince a komunity k aktivnímu přístupu k životu a utváření společensko-kulturního dění bez rozdílu uměleckého nadání a sociálního či generačního zařazení. Práce dále představuje community arts, anglosaskou obdobu animace kultury, a galerijní animaci, formu zprostředkování umění a rozšiřování publika, kterou využívají zahraniční i česká muzea a galerie. Autor pro tyto přístupy používá souhrnné označení animační aktivity a analyzuje jejich přínos pro organizace v kultuře. Uvádí aktivizační přístupy do souvislosti s aktuálními výzvami, které přináší marketing umění a výzkumy na poli kultury. Zkoumá možnosti využítí animačních aktivit jako strategie rozvoje a vzdělávání českého publika a poukazuje na zahraniční i domácí příklady animačních aktivit.
Internet jako prostředek propagace divadla
Patzelová, Eliška ; Deus Test, Michal (vedoucí práce) ; Sulženko, Jiří (oponent)
Práce ?Internet jako prostředek propagace divadla? se zabývá tématy Internetového marketingu. Pokouší se na dvou rozdílných modelech divadla názorně zachytit, jaké nástroje Internetové reklamy jsou pro daný model optimální a finančně nejméně zatěžující. Motivem ke vzniku této práce byl vzrůstající tlak ze strany elektronických médií. Aby nezisková sféra nezaostávala daleko za světem komerce, kde jsou nástroje Internetu bohatě využívány, cítili jsme potřebu přehledně diferencovat nástroje Internetového marketingu na příkladu konkrétních divadel.
MeetFACTORY - SMÍCHOVSKÁ TOVÁRNA NA SNY...
Gondová, Veronika ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Sulženko, Jiří (oponent)
Bakalářská práce MeetFACTORY - SMÍCHOVSKÁ TOVÁRNA NA SNY? se primárně zabývá vznikem, minulostí a současným vývojem tohoto pražského kulturního centra. Osvětlením fenoménu nezávislých kulturních center a zmapováním jejich vývoje u nás i ve světě, si práce v úvodní části připravuje půdu pro následnou prezentaci celého projektu umělecké továrny. Po představení výtvarníka Davida Černého, který je myšlence rezidenčního centra MeetFactory otcem, se práce věnuje zrození této ideje, formování jejího konceptu, vzniku a následnému krachu první verze kulturního domu, stagnaci projektu a jeho znovuoživení v novém prostoru. Práce dále sleduje průběh první sezóny provozu, aby následně rekapitulovala její výsledky. Současně představuje i některé z nejnovějších subjektů pražské scény, jejichž organizační pojetí a programová náplň se v mnoha aspektech shodují s vizí MeetFactory. Práce v závěru přichází s návrhem velmi specifické transformace tohoto centra, která vychází z plánovaného vývoje lokality a akcentuje soudobé tržní mechanizmy a kulturní tendence společnosti.
Role divadla ve společenské odpovědnosti firem
Cihlářová, Kristýna ; Sulženko, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
V současné době probíhá diskuze o postavení kultury a umění ve společnosti a způsobech jejich podpory. Vlivem snižování dotací ze strany státu jsou kulturní organizace nuceny hledat jiné zdroje podpory. Tato okolnost nejvíce postihuje nezávislou kulturu a živé umění, které jsou většinou organizovány v rámci neziskového sektoru. Proto se kulturní organizace stále více obracejí na ziskový sektor. V první části práce je představena koncepce společenské odpovědnosti firem jako nástroj podpory neziskového sektoru a možný návod, jak budovat smysluplné partnerství mezi firmou a kulturní organizací. Podrobněji rozebírá využití firemního dobrovolnictví v kultuře. Druhá část popisuje způsob spolupráce britského divadelního festivalu LIFT s firemním sektorem a zachycuje rozdílné přístupy k společenské odpovědnosti dvou významných českých firem.
Internetové stránky divadla
Vondrašová, Radka ; Svobodová, Doubravka (vedoucí práce) ; Sulženko, Jiří (oponent)
Práce je stručným návodem jak postupovat k dosažení optimální prezentace divadla díky prudce se rozvíjejícímu médiu - Internet. Nabízí postupy a předkládá důležité otázky, které by si mělo každé divadlo zamýšlející se nad svou webovou prezentací položit. Ve stručnosti také navrhuje řešení těchto otázek. Součástí práce je i rozbor vytipovaných webových stránek sedmadvaceti divadel v České republice, na jejichž příkladě jsou konkretizovány nejčastější problémy této specifické prezentace divadla v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.