Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
K souvislostem Feldenkraisovy metody a p sychosomatického pojetí hlasové výchovy
Skovajsová, Tereza ; VÁLKOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (oponent)
Práce otevírá tématiku souvislostí a možného propojování Feldenkraisovy metody s psychosomatickým pojetím hlasové výchovy. Psychosomaticky koncipovaná hlasová výchova nahlíží na člověka celostně, je si vědoma obousměrného působení mezi hlasem a osobností a jejich vzájemného ovlivňování. Autorka poukazuje na vybrané aspekty psychosomatického pohledu na lidský hlas, který chápe jako prostředek sebepoznání a seberozvoje. Feldenkraisova metoda je rovněž celostní, zkušenostní forma učení (se) postavená na uvědomování sebe sama v pohybu. Metoda vytvořená Moshé Feldenkraisem DSc. (1904 - 1984) využívá pohyb k rozvíjení celkového potenciálu člověka a zkvalitňování jeho života. Jedná se o multidisciplinární přístup, který se uplatňuje v mnoha oblastech lidské činnosti. Opírá se mimo jiné o poznatky z oblasti neurověd, fyziky, fyziologie, biomechaniky, biologie, psychologie, dětského vývoje či o zkušenosti bojových umění. Autorka představuje Feldenkraisovu metodu z perspektivy výše uvedené problematiky a poukazuje na společné principy obou přístupů. Klade si otázku, jak může být Feldenkraisova metoda přínosná v procesu rozvíjení hlasového potenciálu člověka. Ústředním tématem textu je rozvíjení kinestetického vědomí sebe sama.
Animace kultury
Skovajsová, Tereza ; Sulženko, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
Práce představuje vybrané aktivizační koncepty v kultuře, které jsou postaveny na stimulaci jedinců a skupin k aktivní participaci na společensko-kulturním dění a zabývá se jejich možným využitím v rámci profesionálních kulturních organizací na poli živých umění a zejména divadel v České republice. Práce prezentuje polský model animace kultury (především v pojetí specializace Animace kultury na Institutu polské kultury Varšavské univerzity), který podněcuje jedince a komunity k aktivnímu přístupu k životu a utváření společensko-kulturního dění bez rozdílu uměleckého nadání a sociálního či generačního zařazení. Práce dále představuje community arts, anglosaskou obdobu animace kultury, a galerijní animaci, formu zprostředkování umění a rozšiřování publika, kterou využívají zahraniční i česká muzea a galerie. Autor pro tyto přístupy používá souhrnné označení animační aktivity a analyzuje jejich přínos pro organizace v kultuře. Uvádí aktivizační přístupy do souvislosti s aktuálními výzvami, které přináší marketing umění a výzkumy na poli kultury. Zkoumá možnosti využítí animačních aktivit jako strategie rozvoje a vzdělávání českého publika a poukazuje na zahraniční i domácí příklady animačních aktivit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.