Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jiráskův Hronov organizační zázemí festivalu
Cajtlerová, Zuzana ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; TICHÝ, Zdeněk (oponent)
Předmětem zájmu mé bakalářské práce je festival amatérského divadla Jiráskův Hronov, který je nejdéle trvajícím festivalem amatérského divadla nejen u nás, ale i ve světě. Jiráskův Hronov je naprostým unikátem a svébytným fenoménem českého neprofesionálního divadla již po několik generací. Ráda bych na tento festival nahlédla z organizační stránky v jeho současné podobě a v kontextu širokého spektra celorepublikových postupových přehlídek, které mu předcházejí. Práce se bude zabývat produkční stránkou věci - jak v průběhu festivalu, tak v jeho přípravných fázích. Dalším výrazným aspektem práce bude zmapování jeho finanční situace během předešlých let a zejména v současné době, kdy je finanční otázka festivalu velmi aktuální a živá - v letošním roce vedla například i ke zkrácení festivalu jako takového. Kromě finančních změn došlo vzhledem k odchodu letitého ředitele festivalu Milana Strotzera a příchodu nové ředitelky Simony Bezouškové i k podstatným programovým změnám a vůbec změnám v samotném průběhu přehlídky. I jim se bude práce věnovat. Kromě cíle přinést ucelený obraz o organizačním zázemí významného českého festivalu, si práce klade i otázku po specifikách produkce amatérských přehlídek v kontextu k určitému fungování ochotnického divadla vůbec. Jako hypotéza práce se tedy nabízí otázka, zda-li zajištění takovéhoto festivalu nějaká a jaká specifika, vzhledem k profesionálnímu divadlu a jeho přehlídkám, má.
Projekt: Institut cirkusových umění v ČR
Maršíková, Šárka ; Prokop, Petr (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
Maršíková, Šárka: Projekt: Institut cirkusových umění v ČR. Diplomová práce. Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2011, 66 str. Diplomová práce ?Projekt: Institut cirkusových umění v ČR? se zabývá možností vzniku nové umělecké školy zaměřené na nový cirkus na území České republiky. Odkazuje na evropskou síť cirkusových škol, ze které čerpá inspiraci i zkušenosti s fungováním podobných organizací. Analyzuje současné legislativní prostředí uměleckého školství se zaměřením na terciární vzdělávání a nabízí možnosti fungování nové umělecké školy jako vyšší odborné školy. Zabývá se na jedné straně organizací studia a studijním programem a na druhé straně ekonomickým a technickým zajištěním chodu školy.
Divadelní architektura a její nové společenské funkce
Teuberová, Jolana ; Prokop, Petr (vedoucí práce) ; Čuříková, Tamara (oponent)
Bakalářská práce ?Divadelní architektura a její nové společenské funkce? mapuje v první části historický vývoj divadelní architektury, na jehož podkladu definuje povahu divadelních prostorů a význam divadla jako takového v určitých obdobích. Druhá stěžejní část práce představuje tři projekty současné divadelní architektury - Stadspodium Rotterdam, The Dee & Charles Wyly Theatre v Dallasu a návrh nerealizovaného projektu pro nové lublaňské divadlo - podrobuje je analýze a nachází jejich společné prostorové charakteristiky. Zkoumá zda-li jsou tyto vlastnosti a principy nositeli nových společenských funkcí. Základní hypotézou pro výběr projektů současné divadelní architektury je otevřenost, prostupnost a návaznost na veřejný prostor.
Divadlo Continuo
Burešová, Eva ; Prokop, Petr (vedoucí práce) ; Sulženko, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nezávislou divadelní skupinou ? Divadlem Continuo. Ve své práci popisuji specifický a v České republice ojedinělý způsob fungování Continua, jeho proměny a vývoj od počátků až do současnosti. Na Divadlo Continuo nahlížím hlavně z organizačně-produkční stránky, která je doplněna o kapitoly, zabývající se také jeho uměleckou stránkou a podmínkami, za kterých je možné v Continuu tvořit a zároveň žít. Ve své práci jsem se snažila zjistit a pojmenovat výhody a nevýhody, které s sebou provozování tohoto nezávislého divadelního souboru přináší. Cílem mé bakalářské práce je přiblížit čtenářům fenomén Divadla Continuo, a to hlavně na základě informací získaných z osobních setkání s lidmi, kteří s Continuem spolupracovali v minulosti nebo jsou jeho členy dnes. Práci jsem doplnila obrazovou přílohou, jejímž cílem je zachytit hlavně výtvarnou stránku a stylizaci divadla Continuo, tolik typickou pro všechny jeho projekty.
Ferman online
Polák, Ondřej ; Deus, Michal (vedoucí práce) ; Prokop, Petr (oponent)
Práce nejprve mapuje současnou praxi v tvorbě fermanu jako hlavního pracovně-organizačního dokumentu v divadelním prostředí. Zabývá se formou uveřejňování informací v něm a jejich další distribuci zainteresovaným osobám. Dále navrhuje způsoby přechodu na tvorbu a správu agendy fermanu online. Popisuje a hodnotí stávající nabídku systémů na správu a sdílení agendy ať již jsou nebo nejsou primárně určeny pro divadelní provoz. V poslední části práce definuje návrh funkčního modelu systému Ferman online ? Online systému na správu a sdílení pracovních úkolů a volného času v divadelním prostředí. Definuje systém, popisuje jeho funkci, představuje jeho uživatelské přístupy a jejich možnosti, ukazuje jeho možné současné a budoucí použití. Závěrem mapuje náročnost zavedení systému, zmiňuje právní otázky spojené s jeho vývojem a použitím a nakonec nastiňuje reálnost jeho použití.
Česká centra
Režová, Michaela ; Prokop, Petr (vedoucí práce) ; Sulženko, Jiří (oponent)
Tato práce se věnuje Českým centrům, příspěvkové organizaci Ministerstva zahraničních věcí, jejíž důležitou složkou je propagace české kultury v zahraničí. Práce Českých center má čtyři pilíře: kulturu, vzdělávání, obchod a turistiku. Zatímco ostatní obory mají zastoupení i v jiných zahraničněpolitických organizacích, kultura je výsadou Českých center. Práce obsahuje jednak zevrubný popis fungování Českých center, a to po stránce právní i ekonomické, začlenění do systému státní správy, teritoriálnímu rozmístění, historii a podobně. Dále jsou srovnávána Česká centra s Goethe-Institutem a Polským institutem, tedy dvěma dalšími zahraničními kulturními středisky. Samostatná kapitola je věnovaná dramaturgii Českých center a zájezdu Dejvického divadla do Buenos Aires.
Kultura v rámci sokolské organizace a budovy sokoloven
Černá, Tereza ; Pittermann, Jiří (vedoucí práce) ; Prokop, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá kulturou v rámci sokolské organizace a budovami sokoloven na území naší republiky. V první kapitole se věnuje historii Sokola od jeho vzniku v roce 1862 do dnešní doby. Následuje popis současného organizačního a finančního zajištění České obce sokolské. Další kapitola se zabývá kulturními aktivitami sokolských jednot z pohledu historického i současného, organizací těchto aktivit v rámci ČOS a příklady divadelní činnosti v pražských jednotách. Dále se práce zabývá budovami sokoloven, historií jejich výstavby, způsoby financování a jejich prostorovými dispozicemi. V závěru je uveden příklad sokolovny v pražské Uhříněvsi, která svou historií a současným využitím demonstruje osudy těchto budov na našem území.
Ekologické chování v kreativním průmyslu
Rýgrová, Michaela ; Prokop, Petr (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
ABSTRAKT Diplomová práce "Ekologické chování v kreativním průmyslu" otevírá široké, ale v České republice zatím jen velmi málo reflektované téma. Ve svém úvodu se snaží o stručné vymezení pojmů ekologie, ekologický, udržitelný rozvoj a také o definici pojetí kreativního průmyslu. Stává se tak jedním z prvních pokusů o představení a systematičtější propojení těchto dvou oblastí v ČR. Postupně se zabývá složkou tematickou (obsahovou, kreativní) a složkou provozní (výroby, provozu) a na příkladech ukazuje jejich různé formy a projevy. K pojmenování a prozkoumání problematiky používá celý kreativní průmysl, avšak nejvíce se zaměřuje na divadlo a múzická umění. Diplomová práce nechce moralizovat, pouze se snaží poukázat na možné výhody ekologického chování a jeho ekonomickou efektivitu. V závěru je rozveden návrh na vznik organizace, která by vytvořila zázemí a vhodnou infrastrukturu pro zkoumání uvedených principů a jejich uvádění v praxi.
Pozice agentury DOMINIK CENTRUM s.r.o. na plzeňské kulturní scéně
Košařová, Eva ; Srstka, Jiří (vedoucí práce) ; Prokop, Petr (oponent)
Bakalářská práce ?Pozice agentury DOMINIK CENTRUM s.r.o. na plzeňské kulturní scéně? si klade za cíl především odhalit pravé důvody, které se skrývají za monopolním postavením této agentury v jedné ze sfér plzeňské kultury (živá umění ? festivaly, kulturní domy se stálým provozem). Na počátku práce je rozebrána kulturní analýza města Plzně v závislosti na projektech, které organizuje DOMINIK CENTRUM s.r.o. Tato kapitola by měla zřetelně ukázat, jak velký podíl z celku zaujímají aktivity DOMINIK CENTRA s.r.o. Další část se zaměřuje na popis vzniku agentury a zamýšlí se nad různými eventualitami, které mohly vznik provázet. Následně jsou rozebrány čtyři nejvýznamnější aktivity DOMINIK CENTRA s.r.o. na poli plzeňské kultury ? festival českých filmů Finále, festival Smetanovské dny, festival Na ulici a provoz kulturního domu Měšťanská beseda. Po popisu každého projektu se zabývám hlavně procesem, jak se DOMINIK CENTRUM s.r.o. k jejich organizaci dostalo, a zda za tím nestály nějaké nekalé praktiky. Na předchozí část navazuje kapitola Plzeň versus jiná města, ve které se snažím ve čtyřech velkých českých městech najít analogii s působením DOMINIK CNETRA s.r.o. v Plzni. V závěrečné kapitole chci poukázat na problematiku související s nalezením ideální právní formy pro podnikání s přispěním města v kultuře.
Role Divadla Ta Fantastika na změny grantového systému Magistrátu hl. města Prahy
Vlčková, Jovanka ; Srstka, Jiří (vedoucí práce) ; Prokop, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje Divadlo Ta Fantastika a jeho roli ve změnách grantového systému v letech 2007?2010. První část práce popisuje divadlo z hlediska jeho založení, řízení, provozu a právní subjektivity. Dále se práce věnuje rozboru problematiky grantového systému v souvislosti s oznámením o rozhodnutí podat žalobu tehdejšího ředitele divadla Petra Kratochvíla na Českou republiku u arbitrážního soudu a následného sledu událostí: zavedení dotace na vstupenku, protesty divadelníků, diskuze o funkčnosti grantových systémů v budoucnu i odchod ředitele Kratochvíla z Ta Fantastiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.