Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měřicí systém pro analýzu tlakových poměrů v ostřikovém mazacím přístroji
Popelka, Michal ; Vaverka, Michal (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výběrem a konstrukčním uspořádáním měřicího systému pro analýzu tlakových a průtokových poměrů v mazacím systému a to zejména senzory tlaku a průtoku. Senzory byly vybrány podle vhodnosti použití v daných podmínkách měření (tlak, průtok atd.). Práce dále obsahuje přehled a výběr sběrnice dat pro převod výstupního signálu ze senzoru do vyhodnocovací jednotky (počítače). Je zde také obsažen výběr měřicího softwaru pro analýzu hodnot přivedených ze senzorů do měřicího počítače, pro nalezení optimálních podmínek mazání okolků kolejových vozidel.
Přehled technologií pro rapid prototyping pro výrobu kovových pototypů
Žaba, Tomáš ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je podat přehled metod rapid prototyping, které umožňují zpracovávat kovové materiály. Vysvětluje principy starších i nejmodernějších metod, které jsou: selective laser sintering, direct metal laser sintering, laser engineered net shaping, direct metal deposition a elektron beam melting. V práci se nachází ukázky reálných aplikací na součástech. Ke konci jednotlivých metod jsou uvedena nejnovější zařízení dostupná na současném trhu a jejich technické specifikace. Celá práce je doplněna obrázkovou dokumentací. V závěrečné pasáži je analýza získaných poznatků a nastíněn možný budoucí vývoj.
Prvky experimentálního zařízení k výzkumu rekuperace energie vozidel
Vašíček, Jakub ; Jurík, Miroslav (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na volbu hydraulických komponent experimentálního stendu pro výzkum hydrostatické rekuperace brzdné energie těžkých vozidel pro stavebnictví, hromadnou dopravu či komunální služby. Středem pozornosti pro výběr hydraulických prvků je zadávající firma Bosch Rexroth. Práce klade důraz na samotnou volbu a srovnání hydraulických prvků, neřeší konstrukci stendu ani matematický model, část práce je věnována vymezení trendů budoucího vývoje v oblasti hydrostatické rekuperace energie. Účelem stendu je simulace provozních podmínek těžkých vozidel, zjištění efektivnosti rekuperace a návrhu konkrétního konstrukčního řešení pro danou situaci. Konkrétním výstupem experimentálního stendu je analýza vhodnosti užití a navržení konstrukčního řešení pro silniční válec AMMANN AP 240 H.
Skladba a použití měřicího systému k výzkumu mazacího přístroje
Brhlík, Rostislav ; Omasta, Milan (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá adaptací měřicího systému pro analýzu funkce děliče maziva. Pro určování vlastností mazacího systému je v rámci nového konstrukčního návrhu využito tlakoměrů, průtokoměrů a dynamických vah; je navržena i měřicí karta pro sběr dat a příslušný software. Dále je zpracována metodika měření a vyhodnocení dat. Při jejím stanovování se vychází z měření realizovaných na mazacím zařízení Tribotec OK 02. Na závěr je uveden návrh kaskádního systému dělení mazací mlhy. Jedná se o nově navržený dělič s inovativním vnitřním uspořádáním. Cílem měření na navrženém systému je optimalizace, která povede k efektivnímu dělení mazací mlhy a nanášení potřebné dávky maziva na okolky.
Diagonální ponorné vodní čerpadlo s hydrostatickým pohonem
Para, Marcel ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalárska práca rieši problém ponorného, diagonálneho čerpadla s hydrostatickým pohonom. Popisuje základné princípy hydrauliky a hryrdaulických prvkov. V bakalárskej práci sa zisťuje možnosť zapojenia hydrostatického systému ako pohon obojživelného vozidla. Práca je písaná v spolupráci so zadávateľom CENTROM HYDRAULICKÉHO VÝSKUMU, spol. s.r.o., ktorá je súčasťou SPL Holding., a.s.
Vývoj tlumičů vibrací a inovace laboratorního stendu
Filipi, Jaroslav ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem a funkčností používaných tlumičů vibrací. Protože tlumičů vibrací je nepřeberné množství druhů, zaměřuje se tato práce na tlumiče používané u osobních automobilů známé jako tlumiče pérování. Popsal jsem jak klasické tlumiče pérování, tak i nejmodernější způsoby řešení tlumiče. Dále i celé způsoby řešení omezujících přenos nepříznivých kmitů, které působí na osobní automobil, jako jsou aktivní podvozky. Pro budoucí vývoj tlumičů je velmi důležité vlastnit kvalitní vybavení na testování tlumiče. Z tohoto důvodu jsem navrhnul možné způsoby inovace stávající laboratorního standu.
Návrh pneumobilu s pneumatickým pohonem
Podhorský, Petr ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem „studentského“ pneumobilu vybaveného pneumatickými prvky vybrané firmy. Úvodní část se věnuje mapování maďarské soutěže, ze které pochází idea o konstruování těchto vozidel. Dále je pak pojednáno vozidlech, která se na této soutěži prezentují. Hlavní část práce popisuje vývoj pneumobilu od počátečního návrhu, přes rozbor hlavních částí, až po samotnou výrobu a prezentaci. Součástí práce je také deformačně-napěťová analýza rámu, která je provedena užitím metody konečných prvků. Práce končí závěrem, který hodnotí dosažené výsledky.
Testování pevnosti hadicových spojů mimotělního krevního oběhu
Pospíšil, Luděk ; Friedel, Daniel (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním pevnosti spoje mezi kanylou a hadicí u mimotělního krevního oběhu. První část pojednává o hadicích, kanylách a přístrojích používaných při mimotělním krevním oběhu. Následuje problematika pevnosti spoje, návrh a sestavení měřícího stendu včetně naměření požadovaných veličin za různých podmínek. Druhá část se zabývá vyhodnocením naměřených dat. Výstupem práce je změřená závislost pevnosti spoje na tlaku a teplotě protékajícího média a velikosti tahové síly působící v ose hadice na čase, analýza výsledků a porovnání s podklady od dodavatele kanyl a hadic.
Simulace funkce obvodu pro rekuperaci energie
Kubíček, Ondřej ; Ficza, Ildikó (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a optimalizací matematického modelu pro simulaci rekuperace energie u hydrostatických systémů. Matematický model by měl spolu s experimentálním stendem sloužit k simulaci provozních podmínek vozidel využívajících hydrostatickou transmisi energie. Jedná se zejména o vozidla pro svoz komunálního odpadu, vozidla městské hromadné dopravy, či o těžké stavební stroje. Práce shrnuje dosavadní pokusy při návrzích analytických modelů, popisuje funkci vytvořeného programu v MATLABU, a dále se věnuje analýze míry vlivu jednotlivých vstupních parametrů na výstup výpočtu.
Obojživelný terénní automobil s hydraulickým pohonem
Nožka, Michal ; Vlašic, František (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá studií řešitelnosti terénního obojživelného vozidla s hydrostatickým pohonem. První část této práce se věnuje základním pojmům z teorie obojživelných vozidel a hydraulických pohonů vozidel. Ve druhé částí se práce zabývá srovnáním vybraných obojživelných vozidel. V této práci se nachází také doporučené prvky, které by mohly být použity pro stavbu obojživelného vozidla s hydrostatickým pohonem dle zadání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.