Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulace kinematiky a dynamiky vozidlových mechanismů
Zháňal, Lubor ; Bauer, František (oponent) ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá numerickou simulací kinematiky a dynamiky mechanismů pomocí vlastní vyvinuté numerické metody a na ní postavené komplexní simulační aplikace. Popsány jsou jak matematické principy použité numerické metody, tak i postup programování důležitých částí aplikace a její optimalizace. V závěrečné části jsou provedena srovnávací měření stran přesnosti a výkonu.
Mezní a degradační procesy magnetoreologických tlumičů odpružení
Roupec, Jakub ; Bauer, František (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Dobeš, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem degradace magnetoreologické (MR) kapaliny v průběhu dlouhodobého zatěžování v podmínkách, které odpovídají reálnému zatížení v lineárních MR zařízení, např. v tlumičích. Chování MR kapaliny je popsáno Binghamským modelem viskoplastické kapaliny. Parametry tohoto modelu jsou mez kluzu a viskozita. Jejich hodnoty jsou určovány při smykovém spádu 1 až 2,8.104 s-1. Výsledky trvanlivostních zkoušek ukazují na výrazný pokles viskozity MR kapaliny, postupný růst meze kluzu v neaktivovaném stavu a výrazný pokles MR efektu. V práci je dále popsán vliv teploty na tyto parametry a je zde navržena metoda bezdemontážní diagnostiky stavu MR kapaliny v tlumiči pomocí parametru „Míra pulsací“.
Optimalizace průtokových poměrů v mazacích obvodech s progresivními rozdělovači pomocí genetických algoritmů
Vepřek, Jiří ; Pavlok, Bohuslav (oponent) ; Bauer, František (oponent) ; Habán, Vladimír (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato disertační práce popisuje výsledky vývoje dvou softwarových programů pro návrh progresivních rozdělovačů a progresivních mazacích systémů. V prvním z těchto programů je implementován genetický algoritmus a ve druhém programu, který slouží k návrhu progresivních mazacích systémů, je použit paralelní genetický algoritmus ostrovního typu. Program určený k návrhu progresivních rozdělovačů byl vytvořen na platformě Java, ve vývojovém prostředí Netbeans, a ten druhý v prostředí Matlab. Těžiště disertační práce dále spočívá v teoretickém a početním řešení toku stlačitelných plastických maziv v časovém prostoru, jako visko-plastických látek. V této disertační práci byly odvozeny vztahy k numerickému řešení neustáleného toku stlačitelné visko-plastické binghamské kapaliny. K řešení byla použita numerická metoda Lax-Wendroff a programové zpracování bylo provedeno v prostředí Matlab. Odvozené rovnice bylo zapotřebí doplnit o fyzikální konstanty, proto byla provedena řada experimentálních měření s ekologickým plastickým mazivem Plantogel 2S v Tribologické laboratoři na Odboru fluidního inženýrství V. Kaplana, zejména za účelem stanovení rychlosti zvuku v tomto mazivu. Tato rychlost byla na základě experimentálních výsledků, s využitím Fourierovy transformace a metody přenosových matic, stanovena početně. Dále byly využity výsledky reometrických měření ekologických plastických maziv. Jak je patrné, jsou tato maziva ve skutečnosti tixotropní visko-plastické látky s významnou elastickou složkou. Protože byla při početním stanovení rychlosti zvuku v plastickém mazivu uvažována newtonská kapalina, byly dále analyzovány možnosti, jak využít metodu přenosových matic také pro visko-plastické kapaliny. Analytické řešení toku visko-plastických kapalin ve frekvenční oblasti nebylo dosud publikováno. Jelikož se dále ukázalo, že mají plastická maziva také významnou elastickou složku napětí, byl numericky řešen problém neustáleného toku visko-elasticko-plastických kapalin mezi dvěma rovnoběžnými deskami. K řešení tohoto toku byla použita metoda konečných diferencí. Vlastní programové zpracování numerické simulace bylo provedeno v prostředí Matlab. Tato disertační práce je příspěvkem k řešení problémů spojených s návrhem konstrukce rozdělovačů a progresivních mazacích systémů sloužících k distribuci stlačitelných plastických maziv. Vzhledem ke komplexnímu přístupu v dané problematice a k dosaženým výsledkům, je tato práce přínosem v projekční praxi.
Vliv podvozku na tahové vlastnosti traktorů
Chmelař, Zdeněk ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
V diplomové práci je provedena analýza současného stavu v konstrukci podvozků traktorů, dále je uvedena metodika hodnocení vlivu podvozků na tahové vlastnosti traktorů. Hlavním cílem práce bylo provedení analýzy a závěru naměřených tahových vlastností vybraných traktorů stejné výkonové i hmotností kategorie s různou konstrukcí podvozku. Naměřené a vypočtené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány. Při vyhodnocování tahových vlastností byly sledovány závislosti tahového výkonu a prokluzu v závislosti na tahových silách.
Vliv pneumatik na výstupní parametry traktorů
Kopečný, Aleš ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce shrnuje výsledky měření výstupních parametrů traktoru, na který byly namontovány tři různé druhy pneumatik. Měřené parametry jsou maximální tahový výkon, prokluz, měrná efektivní spotřeba paliva při maximálním tahovém výkonu. Výsledné naměřené a spočtené výsledky jsou zpracovány v tabulkách a grafech. Výsledky měření byly zpracovány za použití regresivní analýzy.
Vliv podvozku na energetické a výkonnostní parametry traktorů
Rašovská, Hana ; Slimařík, Dušan (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá určením vlivu konstrukce podvozku traktoru na jeho užitné vlastnosti. K hodnocení byly použity traktory John Deere řady 8 s kolovým a pásovým podvozkem, vybavené shodným motorem i převodovkou, s nimiž byly realizovány laboratorní a terénní zkoušky. Cílem laboratorních zkoušek bylo vyloučení rozdílu ve výkonech motoru obou traktorů, cílem terénních zkoušek bylo zhodnocení tahových vlastností traktorů s různým typem podvozku. Sledovaným ukazatelem byla především tahová síla, dále tahový výkon, prokluz a spotřeba paliva. Na základě tabulkového a grafického zpracování naměřených hodnot byly vyhodnoceny výsledky.
Analýza technicko-ekonomických parametrů traktorových souprav v dopravě
Krátký, Martin ; Slimařík, Dušan (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití traktoru v zemědělské dopravě. V první části je popsán současný stav v konstrukci traktorových motorů, převodovek a podvozků, které se používají u traktorů vhodných pro dopravu. Teoretická část obsahuje také přehled legislativních požadavků, které musí být dodrženy při sestavování traktorových souprav pro provoz na pozemních komunikacích. Hlavním cílem práce bylo provést a vyhodnotit měření spotřeby a výkonnosti soupravy traktoru JCB Fastrac 185-65 s dvěma valníkovými přívěsy v dopravě. K tomuto účelu byla sestavena metodika terénního měření a realizováno měření pro různé režimy provozu motoru. Výsledky byly tabulkově a graficky zpracovány včetně určení přesnosti metody výpočtem relativní chyby měření. Pro porovnání byl proveden i teoretický výpočet množství spotřebovaného paliva. Cílem měření bylo prokázat úsporu paliva při provozu motoru v ekonomické oblasti a získat přehled o spotřebě a výkonnosti soupravy.
Vliv zatížení spalovacího motoru na výstupní parametry traktorových souprav
Paulmichl, Roman ; Svída, David (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá současným stavem v konstrukci traktorů, zejména motorů a jejich příslušenstvím. Práce obsahuje metodiku měření traktorové soupravy v dopravě a metodiku měření orební soupravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány a byla provedena analýza naměřených hodnot. Diplomová práce vytváří náhled na problematiku zatížení spalovacího motoru, které vzniká vlivem pracovních podmínek v dopravě a při základním zpracování půdy s různě nastavenými režimy provozu traktoru. Cílem práce je zjistit, jaký praktický vliv má zatížení na sledované parametry motoru a jakými způsoby by bylo možné dosáhnout vyšší výkonnosti traktorových souprav s co možná minimální energetickou náročností.
Zpracování profilů pracovních míst a tvorba systému hodnocení
Bauer, František ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dva základní bloky. V první části je vypracován teorietický základ, od něhož se pak odráží druhý blok. V jeho rámci je provedena analýza pracovních míst a systému hodnocení v konkrétní firmě. Součástí analýzy je popis této firmy, určení zdrojů informací, určení metod sběru informací, zpracování a interpretace výsledků analýzy. Na závěr práce jsou vyřčena doporučení, která by firma měla zvážit, aby zlepšila svůj současný systém hodnocení a zároveň aby jasněji vymezila úkoly a povinnosti, které očekává od svých pracovníků.
Finanční analýza společnosti České aerolinie a.s.
Bauer, František ; Metzlová, Hana (vedoucí práce) ; Morgenstern, Erik (oponent)
Práce metodami finanční analýzy zkoumá finanční situaci podniku České aerolinie a.s.. Součástí práce je popis samotné analýzy, popis společnosti, samotná analýza, hodnocení analýzy a přiložené účetní výkazy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.