Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie zemědělských traktorů o hmotnosti nad 9 tun
Slimařík, Dušan ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá studií produktů od výrobců zemědělských traktorů v kategorii nad 9 tun. První část je věnována popisu produktů nabízených na českém trhu. Další část se zabývá srovnáváním produktů podle základních a poměrných technických parametrů. V poslední části je poukázáno na přednosti jednotlivých výrobců. Dále pak stručný popis vybraných produktů a jejich detailů. Následně je určen produkt skýtající nejvíce předností.
Návrh nové evoluce trubkového rámu vozidla Formule Student
Slimařík, Dušan ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh nové evoluce svařovaného ocelového trubkového rámu pro vůz soutěže Formule Student. Nejprve je tato práce zaměřena na typy rámů používaných v soutěži. Následně jsou uvedena pravidla, kterými je nutné se řídit při samotném navrhování rámu. Hlavní část pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtu torzní tuhosti pomocí MKP analýzy. Další kapitolou je prezentace výsledků spojená s volbou varianty navrženého rámu. Zajímavou tématiku obsahuje předposlední část, která je věnována samotné výrobě. Je to jedna z nedílných částí konstrukčního procesu. Práce končí výsledným shrnutím projektu.
Vliv podvozku na energetické a výkonnostní parametry traktorů
Rašovská, Hana ; Slimařík, Dušan (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá určením vlivu konstrukce podvozku traktoru na jeho užitné vlastnosti. K hodnocení byly použity traktory John Deere řady 8 s kolovým a pásovým podvozkem, vybavené shodným motorem i převodovkou, s nimiž byly realizovány laboratorní a terénní zkoušky. Cílem laboratorních zkoušek bylo vyloučení rozdílu ve výkonech motoru obou traktorů, cílem terénních zkoušek bylo zhodnocení tahových vlastností traktorů s různým typem podvozku. Sledovaným ukazatelem byla především tahová síla, dále tahový výkon, prokluz a spotřeba paliva. Na základě tabulkového a grafického zpracování naměřených hodnot byly vyhodnoceny výsledky.
Analýza technicko-ekonomických parametrů traktorových souprav v dopravě
Krátký, Martin ; Slimařík, Dušan (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití traktoru v zemědělské dopravě. V první části je popsán současný stav v konstrukci traktorových motorů, převodovek a podvozků, které se používají u traktorů vhodných pro dopravu. Teoretická část obsahuje také přehled legislativních požadavků, které musí být dodrženy při sestavování traktorových souprav pro provoz na pozemních komunikacích. Hlavním cílem práce bylo provést a vyhodnotit měření spotřeby a výkonnosti soupravy traktoru JCB Fastrac 185-65 s dvěma valníkovými přívěsy v dopravě. K tomuto účelu byla sestavena metodika terénního měření a realizováno měření pro různé režimy provozu motoru. Výsledky byly tabulkově a graficky zpracovány včetně určení přesnosti metody výpočtem relativní chyby měření. Pro porovnání byl proveden i teoretický výpočet množství spotřebovaného paliva. Cílem měření bylo prokázat úsporu paliva při provozu motoru v ekonomické oblasti a získat přehled o spotřebě a výkonnosti soupravy.
Analýza silových účinků pluhů na výstupní parametry orebních souprav
Slimařík, Dušan
Cílem této práce je analyzování silových účinků pluhů na výstupní parametry orebních souprav se zaměřením na experimentální měření. Pro vyhodnocení naměřených dat z tenzometrických snímačů umístěných v tříbodovém závěsu traktoru byl navržen matematicko-fyzikální model v prostředí MSC Adams umožňující analyzovat prostorovou soustavu sil za účelem nalezení výsledných silových reakcí pod koly traktoru. Naměřená dat z polního měření a vypočtená dat z matematicko-fyzikálního modelu byla tabulkově a graficky zpracována. Byly objasněny závislosti mezi vlivem nastavení připojení pluhů k traktoru a výstupních parametrů orebních souprav. Z výsledků experimentálního měření s neseným pluhem plyne možnost využití podélné a příčné polohy jeho těžiště za účelem snížení v rozdílu vertikálního zatížení mezi brázdovým a záhonovým kolem při vhodném seřízení tříbodového závěsu traktoru. Výsledky experimentálního měření s návěsným pluhem přináší informaci o významném rozdílu ve vertikálním zatížení působícím mezi koly zadní nápravy traktoru. Pro eliminaci tohoto negativního jevu je možné využít trakčního válce umístěného nad horizontálním kloubem návěsných pluhů. Z definovaných závěrů je patrné, že správné seřízení tříbodového závěsu u nesených pluhů a použití trakčního válce s odpovídajícím tlakem u pluhů návěsných, pozitivním způsobem ovlivňuje spotřebu paliva orební soupravy a zároveň zvyšuje její výkonnost.
Analýza silových účinků pluhů na výstupní parametry orebních souprav
Slimařík, Dušan
Cílem této práce je analyzování silových účinků pluhů na výstupní parametry orebních souprav se zaměřením na experimentální měření. Pro vyhodnocení naměřených dat z tenzometrických snímačů umístěných v tříbodovém závěsu traktoru byl navržen matematicko-fyzikální model v prostředí MSC Adams umožňující analyzovat prostorovou soustavu sil za účelem nalezení výsledných silových reakcí pod koly traktoru. Naměřená dat z polního měření a vypočtená dat z matematicko-fyzikálního modelu byla tabulkově a graficky zpracována. Byly objasněny závislosti mezi vlivem nastavení připojení pluhů k traktoru a výstupních parametrů orebních souprav. Z výsledků experimentálního měření s neseným pluhem plyne možnost využití podélné a příčné polohy jeho těžiště za účelem snížení v rozdílu vertikálního zatížení mezi brázdovým a záhonovým kolem při vhodném seřízení tříbodového závěsu traktoru. Výsledky experimentálního měření s návěsným pluhem přináší informaci o významném rozdílu ve vertikálním zatížení působícím mezi koly zadní nápravy traktoru. Pro eliminaci tohoto negativního jevu je možné využít trakčního válce umístěného nad horizontálním kloubem návěsných pluhů. Z definovaných závěrů je patrné, že správné seřízení tříbodového závěsu u nesených pluhů a použití trakčního válce s odpovídajícím tlakem u pluhů návěsných, pozitivním způsobem ovlivňuje spotřebu paliva orební soupravy a zároveň zvyšuje její výkonnost.
Vliv podvozku na energetické a výkonnostní parametry traktorů
Rašovská, Hana ; Slimařík, Dušan (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá určením vlivu konstrukce podvozku traktoru na jeho užitné vlastnosti. K hodnocení byly použity traktory John Deere řady 8 s kolovým a pásovým podvozkem, vybavené shodným motorem i převodovkou, s nimiž byly realizovány laboratorní a terénní zkoušky. Cílem laboratorních zkoušek bylo vyloučení rozdílu ve výkonech motoru obou traktorů, cílem terénních zkoušek bylo zhodnocení tahových vlastností traktorů s různým typem podvozku. Sledovaným ukazatelem byla především tahová síla, dále tahový výkon, prokluz a spotřeba paliva. Na základě tabulkového a grafického zpracování naměřených hodnot byly vyhodnoceny výsledky.
Analýza technicko-ekonomických parametrů traktorových souprav v dopravě
Krátký, Martin ; Slimařík, Dušan (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití traktoru v zemědělské dopravě. V první části je popsán současný stav v konstrukci traktorových motorů, převodovek a podvozků, které se používají u traktorů vhodných pro dopravu. Teoretická část obsahuje také přehled legislativních požadavků, které musí být dodrženy při sestavování traktorových souprav pro provoz na pozemních komunikacích. Hlavním cílem práce bylo provést a vyhodnotit měření spotřeby a výkonnosti soupravy traktoru JCB Fastrac 185-65 s dvěma valníkovými přívěsy v dopravě. K tomuto účelu byla sestavena metodika terénního měření a realizováno měření pro různé režimy provozu motoru. Výsledky byly tabulkově a graficky zpracovány včetně určení přesnosti metody výpočtem relativní chyby měření. Pro porovnání byl proveden i teoretický výpočet množství spotřebovaného paliva. Cílem měření bylo prokázat úsporu paliva při provozu motoru v ekonomické oblasti a získat přehled o spotřebě a výkonnosti soupravy.
Návrh nové evoluce trubkového rámu vozidla Formule Student
Slimařík, Dušan ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh nové evoluce svařovaného ocelového trubkového rámu pro vůz soutěže Formule Student. Nejprve je tato práce zaměřena na typy rámů používaných v soutěži. Následně jsou uvedena pravidla, kterými je nutné se řídit při samotném navrhování rámu. Hlavní část pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtu torzní tuhosti pomocí MKP analýzy. Další kapitolou je prezentace výsledků spojená s volbou varianty navrženého rámu. Zajímavou tématiku obsahuje předposlední část, která je věnována samotné výrobě. Je to jedna z nedílných částí konstrukčního procesu. Práce končí výsledným shrnutím projektu.
Studie zemědělských traktorů o hmotnosti nad 9 tun
Slimařík, Dušan ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá studií produktů od výrobců zemědělských traktorů v kategorii nad 9 tun. První část je věnována popisu produktů nabízených na českém trhu. Další část se zabývá srovnáváním produktů podle základních a poměrných technických parametrů. V poslední části je poukázáno na přednosti jednotlivých výrobců. Dále pak stručný popis vybraných produktů a jejich detailů. Následně je určen produkt skýtající nejvíce předností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.