Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,019 záznamů.  začátekpředchozí1010 - 1019  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohybová aktivita a inaktivita dětí mladšího školního věku v městě Klatovy \\
LUŽNÁ, Simona
Byla sledována pohybová aktivita chlapců a dívek 5. tříd vybraných základních škol v Klatovech. Pohybová aktivita byla zaznamenána pomocí dotazníků IPAQ (krátká verze) a pomocí krokoměrů YAMAX SW-700. Následně provedené analýzy dotazníků prokázaly vyšší pohybovou aktivitu u chlapců. Výsledky z krokoměrů však ukázaly vyšší pohybovou aktivitu u dívek, pouze ve víkendových dnech měli větší pohybovou aktivitu chlapci. Analýzou výsledků z krokoměrů bylo zjištěno, že většina chlapců neplnila požadovanou normu spálené energie za den, zatímco u dívek to bylo naopak. Hodnoty provedených kroků u chlapců se také většinou pohybovaly pod úrovní doporučené denní dávky, avšak dívky normu pro jejich kategorii plnily opět o něco lépe.
The Native Speaker English Teacher in the Czech Republic/Rodilí mluvčí vyučující angličtinu na českých školách
VĚTROVCOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá situací rodilých mluvčí vyučujících anglický jazyk na českých školách. Teoretická část se nejprve zaměřuje na role, kvality, autonomii a zodpovědnost učitelů a porovnává autoritu rodilých mluvčí v České republice a v anglicky mluvících zemích. Dále definuje pojem rodilý mluvčí anglického jazyka, věnuje se faktorům ovlivňujícím rozdíly mezi rodilými mluvčími a českými učiteli, zabývá se kvalifikací a pracovními příležitostmi rodilých mluvčích v České republice a nastiňuje problematiku kulturního šoku a překonávání kulturních rozdílů ve vyučování. V praktické části se pomocí rozhovorů s řediteli škol snaží zjistit jejich názor na danou problematiku a prostřednictvím dotazníku pro rodilé mluvčí se snaží zmapovat jejich postoje vůči českým žákům, míru kvalifikace, důvody pro příchod do České republiky, působnost na českých školách a spokojenost se současnou situací v České republice.
Protidrogová prevence na základní škole
SOLDÁTOVÁ, Petra
Diplomová práce pojednává o prevenci sociálně patologických jevů na základní škole. Teoretická část se zaměřuje na obecnou charakteristiku sociálně patologických jevů ohrožujících děti a mládež, zejména se věnuje drogové závislosti a protidrogové prevenci na základní škole. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou minimálního preventivního programu vybrané školy v Českých Budějovicích a výzkumem, který hodnotí dopad preventivních aktivit školy na žáky 9. třídy. Závěrečnou částí diplomové práce je zpracování vlastního preventivního programu.
Respektování práv jedinců s mentálním postižením a školní integrace
CZINEGOVÁ, Eva
Postoj společnosti k jedincům se zdravotním postižením a respektování jejich práv a důstojnosti je důležité hodnotící hledisko. Společnost v České republice navazuje na evropské moderní trendy, které zajišťují lidem s postižením účast ve všech aktivitách ve stejné míře jako lidem bez postižení. Jako téma diplomové práce jsem si vybrala z práv dětí respektování práva na vzdělání pro děti s mentálním postižením. Řeším postoje ředitelů základních škol a pracovníků speciálně pedagogických center pro děti a mládež s mentálním postižením k integraci žáků s mentálním postižením do běžné základní školy. V teoretické části diplomové práce se věnuji významným dokumentům, které zajišťují práva jedinců s mentálním postižením. Popisuji nejen mentální postižení a jeho stupně, ale především možnosti vzdělávání dětí s mentálním postižením ve školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i možnosti integrace těchto žáků do hlavního vzdělávacího proudu. Na teorii navazuji praktickou částí. Cílem diplomové práce bylo zjistit postoj ředitelů základních škol a pracovníků speciálně pedagogického centra pro mentálně postižené k integračnímu procesu dětí s mentálním postižením do běžných základních škol a plnění práva na vzdělání dětí s mentálním postižením. Výzkum byl prováděn metodou dotazování, technikou byl zvolen anonymní dotazník. Z výsledků vyplývá, že většina ředitelů základních škol v Jihočeském kraji podporuje právo na vzdělání pro žáky s mentálním postižením v podobě integrace mezi intaktní žáky. Všichni dotazovaní, jak ředitelé základních škol, tak pracovníci speciálně pedagogického centra, upřednostňují při vzdělávání individuální schopnosti každého dítěte s mentálním postižením. Při integraci žáka s mentálním postižením do běžné základní školy převyšuje sociálně zdravotní motivace nad motivací ekonomickou. Diplomovou práci lze využít jako přehled současných postojů a názorů ředitelů základních škol i pracovníků speciálně pedagogických center na možnost integrace žáků s mentálním postižením do hlavního vzdělávacího proudu.
Problematika šikany na základní škole, možnosti prevence a řešení
KNÍŽKOVÁ, Jana
Svou práci, která pojednává o problematice šikany, jsem pojala ryze teoreticky. Účel vidím v tom, že ji jakýkoli pedagog, ať už budoucí či stávající, může použít jako pomocné vodítko v momentě, kdy se ocitne v situaci, kdy bude muset tento jev řešit mezi svými svěřenci. Práce je zpracována na základě příslušné prostudované literatury. Opírá se především o publikace autorů zabývajících se touto problematikou a o publikace, které s tímto tématem souvisejí.
Příčiny záškoláctví, prevence a řešení záškoláctví na ZŠ
LUKEŠOVÁ BARTÁKOVÁ, Hana
Teoretická část předkládané práce popisuje problém záškoláctví. Zabývá se příčinami vzniku záškoláctví a pojednává o rodinném a školním prostředí. Uvádí také nejdůležitější právní předpisy, kterými se škola a instituce musí řídit při řešení tohoto problému. V praktické části se v práci popisují dvě základní školy, které se záškoláctvím potýkají. V kapitolách se diskutuje o prevenci a řešení záškoláctví přímo v daném prostředí. Pro dokreslení je uváděno i několik kasuistik. V závěru nejdůležitější otázky a zjištění jsou komentovány a konfrontovány se zkušenostmi z praxe a literaturou.
Prevence HIV/AIDS na základních školách v Plzeňském kraji
ŠPELINOVÁ, Táňa
Epidemie HIV/AIDS rozšířena do celého světa a stále zůstává nevyléčitelným a smrtelným onemocněním. Jediným prostředkem ochrany před nákazou a šířením viru HIV tedy zůstává výchova, motivace a důsledná prevence, jejímž základním nástrojem pro všechny jsou informace. Útokem dané infekce jsou ohroženi zejména mladí lidé, a tak by se právě základní školy měly na prevenci HIV/AIDS významně podílet. Prvním cílem této práce je zjistit, zda a jaké preventivní aktivity jsou uskutečňované na základních školách v Plzeňském kraji. Výzkum má kvalitativní charakter. Použitou metodou bylo dotazování, technikou dotazník. Další použitou metodou byla sekundární analýza dat a dokumentů. Druhým cílem bylo zjistit znalosti žáků základních škol o nákaze HIV/AIDS. Pro dosažení objektivních výsledků byl zvolen kvalitativní výzkum. Výzkumnou metodou bylo dotazování, technikou dotazník. Problematika HIV/AIDS je vždy zařazena v některém z vyučovacích předmětů na všech základních školách. Výuka daného tématu pouze vlastními pedagogy převažuje nad využíváním doprovodných preventivních programů. Z uvedené skutečnosti vyplývají zvýšené nároky na vzdělání pedagogů vyučujících HIV/AIDS v dané oblasti. Žáci základních škol mají základní znalosti o nákaze HIV/AIDS. Nejvíce žáků získalo informace o HIV/AIDS na základní škole. Za stoprocentní ochranu před nákazou při pohlavním styku žáci považují kondom. I přes znalosti o její nebezpečnosti se žáci 8. a 9. tříd základních škol necítí být infekcí HIV/AIDS ohroženi. Výsledky mé práce potvrdily, že, co se týče předávání informací, je prevence uskutečňovaná na základních školách efektivní. Žáci informace o HIV/AIDS mají. Zda se podle nich budou chovat i v možných rizikových situacích je však otázkou jinou. Jelikož se jedná o velice závažnou problematiku je třeba v preventivním působení pokračovat. Jeho součástí by mělo být nejen předávání informací, ale i působení na chování a vlastní odpovědnost žáků. Věřím, že výsledky mé práce mohou být použity jako podklad či inspirace pro další, případně navazující práce zabývající se touto tematikou (např. výzkum zabývající se chováním a odpovědností mládeže v jejich sexuálním životě).
Biogeografie ve výuce na základních školách
PELIKÁNOVÁ, Petra
Pelikánová P. 2009: Biogeografie ve výuce na základních školách. Diplomová práce. Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta, České Budějovice. 133 s. Tato diplomová práce uvádí přehled problematiky biogeografie a světových biomů, navrhuje výukový text, pracovní listy a didaktický test v rozsahu znalostí pro žáky základních škol. Podkladem pro jejich tvorbu byly analýzy učebnic zeměpisu a přírodopisu pro základní školy. Práce řeší a navrhuje začlenění tématu do osnov a rámcových vzdělávacích programů základních škol.
Hodnocení vyučovacího procesu prostřednictvím balanced scorecard
Weberová, Pavla ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
V bakalářské práci je aplikována metoda balanced scorecard na hodnocení vyučovacího procesu základní školy a jeho možné využití při tvorbě školních rámcových vzdělávacích programů. Dále je v práci diskutována problematika hodnocení základních škol a neexistence centrálně stanovených pravidel pro určení kvalitního vzdělávacího zařízení na úrovni základního školství, jsou navrženy možné identifikátory a na základě nich je vytvořen systém hodnocení.
Komparace marketingové komunikace vybraných základních škol v EU
Bihelerová, Judita ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Tato práce srovnává přístupy a nástroje marketingové komunikace na 3 základních školách v Dublinu, Antverpách a v Praze. Teoretická část se zabývá vysvětlením marketingové komunikace, jejím významem i užívanými nástroji. Zároveň jsou popsána specifika základních škol jakožto neziskových organizací. V praktické části je popsán vzdělávací systém v Irsku i Belgii, základní rysy vybraných škol a především je uvedena analýza marketingové komunikace základních škol v Dublinu a Antverpách. Stěžejní je důkladný popis základní školy v pražských Dejvicích a především analýza a návrh marketingové komunikace této školy. Komparace zjištěných poznatků o užití marketingové komunikace ve třech výše zmíněných školách je uvedena v závěru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,019 záznamů.   začátekpředchozí1010 - 1019  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.