Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Prevence HIV/AIDS na základních školách v Plzeňském kraji
ŠPELINOVÁ, Táňa
Epidemie HIV/AIDS rozšířena do celého světa a stále zůstává nevyléčitelným a smrtelným onemocněním. Jediným prostředkem ochrany před nákazou a šířením viru HIV tedy zůstává výchova, motivace a důsledná prevence, jejímž základním nástrojem pro všechny jsou informace. Útokem dané infekce jsou ohroženi zejména mladí lidé, a tak by se právě základní školy měly na prevenci HIV/AIDS významně podílet. Prvním cílem této práce je zjistit, zda a jaké preventivní aktivity jsou uskutečňované na základních školách v Plzeňském kraji. Výzkum má kvalitativní charakter. Použitou metodou bylo dotazování, technikou dotazník. Další použitou metodou byla sekundární analýza dat a dokumentů. Druhým cílem bylo zjistit znalosti žáků základních škol o nákaze HIV/AIDS. Pro dosažení objektivních výsledků byl zvolen kvalitativní výzkum. Výzkumnou metodou bylo dotazování, technikou dotazník. Problematika HIV/AIDS je vždy zařazena v některém z vyučovacích předmětů na všech základních školách. Výuka daného tématu pouze vlastními pedagogy převažuje nad využíváním doprovodných preventivních programů. Z uvedené skutečnosti vyplývají zvýšené nároky na vzdělání pedagogů vyučujících HIV/AIDS v dané oblasti. Žáci základních škol mají základní znalosti o nákaze HIV/AIDS. Nejvíce žáků získalo informace o HIV/AIDS na základní škole. Za stoprocentní ochranu před nákazou při pohlavním styku žáci považují kondom. I přes znalosti o její nebezpečnosti se žáci 8. a 9. tříd základních škol necítí být infekcí HIV/AIDS ohroženi. Výsledky mé práce potvrdily, že, co se týče předávání informací, je prevence uskutečňovaná na základních školách efektivní. Žáci informace o HIV/AIDS mají. Zda se podle nich budou chovat i v možných rizikových situacích je však otázkou jinou. Jelikož se jedná o velice závažnou problematiku je třeba v preventivním působení pokračovat. Jeho součástí by mělo být nejen předávání informací, ale i působení na chování a vlastní odpovědnost žáků. Věřím, že výsledky mé práce mohou být použity jako podklad či inspirace pro další, případně navazující práce zabývající se touto tematikou (např. výzkum zabývající se chováním a odpovědností mládeže v jejich sexuálním životě).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.