|
Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů
Michna, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů“ pojednává o v současné době známých a rozšířených elektronických systémech řízení spalovacích motorů, tedy těch, jejichž hlavní funkcí je řízení přípravy zápalné směsi paliva se vzduchem i jejího následného zapálení ve spalovacím prostoru. Tyto dvě funkce jsou stěžejní pro chod motoru, a proto o nich publikace pojednává z hlediska obecného principu fungování i z hlediska popisu jednotlivých druhů těchto systémů, potažmo vývojových stádií. Dalším sledovaným cílem je výčet a popis jednotlivých komponent systému podílejících se na řízení motoru, rozčleněných do logických celků. Závěr práce pak seznamuje čtenáře s jednotlivými rozšířenými typy elektronických řídicích systémů, jejich výrobci a základními odlišnostmi.
|
|
Elektronické řídicí jednotky pro závodní motory
Daniel, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá elektronickým řízením závodních motorů. Toto elektronické řízení vykonává programovatelná řídicí jednotka, která je mozkem veškerých elektronických operací v motoru. Nejprve je popsán princip elektronického řízení. Dále jsou uvedeny programovatelné řídicí jednotky a jejich vlastnosti a specifikace. U jednotky proPDM je uvedeno i potřebné vybavení pro správnou funkci řídicí jednotky. Každý z výrobců používá svůj vlastní software.
|
| |
| |
|
Vícebodové vstřikování paliva
Slavík, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat a přiblížit funkci vícebodového vstřikování paliva u zážehových spalovacích motorů, vytvořit přehled jednotlivých komponentů vstřikovacích systemů a popsat jejich funkci a porovnat vstřikovací systémy s ostatními druhy palivových soustav. V závěru budou uvedeny vývojové tendence spalovacích systémů.
|
|
Posouzení provozu motorových vozidel se vznětovými motory využívajícími systém přímého vstřikování paliva Common-Rail.
ŠINDELÁŘ, Jan
Tato diplomová práce se zabývá palivovým systémem Common-Rail. Smyslem této práce je vypracovat přehled vývoje systému vstřikování paliva. První část se věnuje popsání zvoleného palivového systému. Jsou zde popsány a vysvětleny všechny části tohoto systému. Je zde vysvětleno řízení vstřikování. Následně jsou popsány ostatní varianty provedení palivových systémů. V další části jsou popsány a rozděleny diagnostické přístroje a provedeno měření emisí a provozních hmot. V poslední části jsou provedeny ekonomické výpočty z hlediska ekonomicky provozu motorových vozidel. Práce také obsahuje vyhodnocení výsledků z měření a zjištění vhodnosti využití palivového systému na vozidle.
|
|
Elektronicky řízené systémy motocyklů
Borovička, Marek
Obsahem bakalářské práce je shrnutí moderních elektronických systémů implementovaných u jednostopých vozidel, zejména sportovních motocyklů. Hlavní část je věnována popisu vstřikovacích a zapalovacích systémů. Dále se práce zabývá problematikou asistenčních systémů a principů jejich funkce. Jsou vysvětleny funkce elektronicky regulovaných soustav s pozitivním vlivem na bezpečnost, hospodárnost, efektivitu, životní prostředí, komfort a v soutěžních podmínkách zlepšují výkony strojů i jezdců. Elektronické systémy na motocyklech zaznamenávají v současné době velký rozvoj, byť některé jsou adoptovány z jiných kategorií vozidel, avšak jejich regulátory byly značně uzpůsobeny jednostopým vozidlům.
|
|
Simulace jízdních režimů vozidla pro stanovení optimálního provozu motoru.
HART, Petr
Tato práce se zabývá popisem činnosti řídicí jednotky motoru v různých režimech spalovacího motoru, které byly záměrně nasimulovány na základě vybraných situacích z běžného provozu. Práce je rozdělena na 2 základní části. První část je teoretická a má za úkol vytvořit přehled o palivové soustavě spalovacího motoru a její činnost v součinnosti s řídicí jednotkou motoru. Druhá část je zaměřena na měření spotřeby paliva jednotlivých režimech motoru. Na základě naměřených hodnot bude sepsáno doporučení pro řidiče pro hospodárnou jízdu a tím zmenšení negativního vlivu na životní prostředí.
|
| |
| |