Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Vojtušová, Radmila ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vyšínová, Pavlína (oponent)
Smyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části práce charakteristikou dítěte předškolního věku se zaměřením na diagnostiku školní zralosti a problematiku odkladů školní docházky. Hlavní výzkum byl realizován v Pedagogicko-psychologické poradně v Kladně ve třech vybraných letech v rozmezí let 1999-2010. Ke sběru dat byla využita metoda analýzy dokumentů. Dotazníková sonda formou anonymního dotazníku objasnila názory vybraných respondentů a na základě pozorování byla sestavena kazuistika dítěte se specifickými potřebami a OŠD dokládající další vývoj dítěte po nástupu školní docházky. Předložené výsledky práce potvrdily názory odborníků a výzkumů týkajících se problematiky odkladů školní docházky. Bylo zjištěno, že nejčastějšími příčinami odkladů školní docházky ve sledované lokalitě jsou obtíže v oblasti řeči, zrakového a sluchového vnímání, grafomotoriky a pracovní zralosti. Toto zjištění se shodovalo s názory respondentů dotazníkové sondy, kteří označili psychickou oblast školní zralosti za nejvíce problematickou.
Dítě na počátku školní docházky
Jílková, Dana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá přechodem dítěte z mateřské do základní školy. Důležitým znakem, který o nástupu do školy rozhoduje, je školní zralost a školní připravenost. Těmito tématy se zabývá teoretická část. Dále popisuje charakteristiku předškolního dítěte, vstup dítěte do základní školy a odklad školní docházky. Praktická část zkoumá zápis do prvních tříd a popisuje celý proces zápisu. Dále zjišťuje, jak jsou děti školsky zralé nebo nezralé. Hlavními metodami výzkumného šetření je Jiráskův orientační test školní zralosti, pozorování, dále kazuistiky předškolních dětí a rozhovor s vybranými dětmi.
Připravenost dětí na vstup do školy v regionu Český Brod
Stejskalová, Tereza ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou připravenosti dětí na vstup do školy v regionu Český Brod. V současnosti přetrvává vysoký počet dětí s odkladem povinné školní docházky, což se vláda rozhodla řešit zavedením povinného předškolního ročníku. Se zavedením rámcových vzdělávacích programů si školy začaly tvořit vlastní školní vzdělávací programy. Základy, s nimiž vstupují děti do základní školy, se více rozrůznily. Cílem práce je stanovení oblastí, ve kterých mělo během zápisů do prvních tříd v regionu Český Brod nejvíce dětí problémy. Připravenost dětí na vstup do školy je zkoumána také z pohledu rodičů a pedagogů a pohledy jsou konfrontovány. Výzkum kombinuje tři metody - pozorování, dotazník a případovou studii. Pro šetření během zápisu byla zvolena metoda pozorování. Na základě teorie byly stanoveny pozorované oblasti, posuzované podle zvolených kritérií. Pohled rodičů a pedagogů byl zkoumán dotazníkovým šetřením. Oblasti, ve kterých mělo nejvíce dětí během zápisů do prvních tříd potíže, byly grafomotorika a vývoj řeči. Tento názor sdílí i rodiče a učitelé. Ti navíc zmiňují nedostatečnou délku udržení pozornosti dětí. Práce se tímto zamýšlí, v čem by mohly být výstupy předškolního a základního vzdělávání více provázané. KLÍČOVÁ SLOVA  školní připravenost  školní zralost  předškolní výchova...
Nejčastější důvody odkladu školní docházky v okrese Strakonice
ŠKOPKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou odkladu školní docházky. V teoretické části je popsán vývoj dítěte od početí do předškolního věku v oblastech psychického, fyzického, motorického a sociálního vývoje, podmínky pro vstup do základní školy v jednotlivých oblastech zralosti, pojmy školní zralost a školní připravenost, dále jsou popsány rizikové faktory, které vedou k odkladu školní docházky. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření a interpretovány výsledky šetření. Šetření zjišťuje, jaké jsou nejčastější důvody odkladu školní docházky, jaké diagnostické metody používají učitelky mateřských škol a jakým způsobem se pedagogové věnují problematice připravenosti dětí na vstup do základní školy.
Fonologické a morfologické schopností dětí předškolního věku
SVOBODOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj předškolního dítěte, především na fonologické a morfologické schopnosti dětí v tomto věku. Cílem práce je zmapovat rizika pro další vývoj čtenářských dovedností a naznačit možnosti snížení těchto rizik systematickou prací s dětmi v podmínkách běžné mateřské školy. V teoretické části je definován fyzický, psychický a sociální vývoj dítěte, dále školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, řeč a také čtyři jazykové roviny,především fonologická a morfologická rovina. Praktická část je zaměřena na kvantitativní šetření dětí předškolního věku, v jehož rámci jsou u dětí sledovány vybrané proměnné, především fonologické a morfologické schopnosti, postup, získané výsledky a jsou doporučena cvičení k rozvoji těchto schopností.
Problematika motivace u dětí předškolního věku
PLECHATÁ, Helena
Tématem bakalářské práce je problematika motivace u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu motivace, motivačním procesem, vývojem dítěte předškolního věku, vstupem do školy, vzděláváním v mateřské a základní škole. Cílem praktické části je zjišťování úrovně motivace u dětí předškolního věku ve vztahu ke škole a k učení. Šetření proběhlo kvalitativním výzkumem, prostřednictvím metody hloubkového rozhovoru pomocí otevřených otázek a zúčastněného pozorování. Vybrané téma je vhodné pro výzkum v mateřské škole a zvolené metody jsou optimální pro tuto věkovou skupinu.
Postoje rodičů ke zjišťování školní zralosti v MŠ a v rámci standardního zápisu do 1. třídy ZŠ
DUBANOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je školní zralost u předškoláků, kteří nastupují do první třídy základní školy. V teoretické části bakalářské práce je popsáno, co je to školní zralost, z čeho se skládá, jak se zjišťuje a jaký vliv má toto zjišťování pro další vývoj jedince. Testování školní zralosti dětí v mateřské škole probíhá formou depistáže (screeningu). Tato služba se v mateřských školách provádí pomocí externích služeb dětských psychologů z pedagogicko-psychologických poraden a je zcela dobrovolná. Předškoláci však prochází i druhým typem testování školní zralosti, a to v rámci zápisu do první třídy základní školy. V tomto případě se jedná o úkon povinný. Cílem bakalářské práce je pomocí dotazníkového šetření zjistit postoj rodičů k procesu testování školní zralosti, porovnat dva výše zmíněné způsoby testování, a dále zjistit reakce rodičů na výsledky a doporučení z tohoto testování. Dílčím cílem bakalářské práce je dát zpětnou vazbu ředitelům mateřských škol na jejich projekt zjišťování školní zralosti formou depistáže (screeningu) a posunout tak spolupráci mezi mateřskou školou a rodiči.
Představy rodičů předškolních dětí o připravenosti jejich dětí pro vstup na základní školu
KROMKOVÁ, Simona
Bakalářská práce se v teoretické části zaobírá celkovou charakteristikou dítěte v předškolním období. Dále jsou vysvětleny pojmy školní připravenost a školní zralost, kde jsou uvedeny požadavky na jednotlivé její složky fyzická, psychická, emocionální a sociální zralost. Také se věnuje faktorům, které mohou ovlivnit vstup dítěte do školy, zabývá se diagnostikou v mateřské škole a popisuje možné činnosti a metody, které rozvíjí dětské dovednosti. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo zaměřeno na rodiče předškolních dětí, konkrétně, jak jsou informování o problematice týkající se přípravy a vstupu dítěte do základní školy a jak toto období vnímají.
Děti s odkladem školní docházky
KOVÁŘOVÁ, Tereza
Tato práce se věnuje problematice odkladu školní docházky. V teoretické části se zabývám školní zralostí, školní připraveností, charakteristikou předškolního věku a odklady školní docházky. Cílem výzkumu je zjistit, jak se přistupuje k dětem s OŠD, zda jsou využívány speciální úkoly a zda je dětem věnována individuální péče. V praktické části byly vedeny rozhovory s učitelkami a pracovníky PPP. Další použitou metodou bylo zúčastněné pozorování práce s konkrétními dětmi s OŠD zda tyto děti dostatečně vyzrály či se zlepšily v těch oblastech, kvůli kterým jim byl dán odklad.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.