Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,022 záznamů.  začátekpředchozí936 - 945dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Nížinné lesy ČR - vzdělávací projekt
NOVOMĚSTSKÁ, Markéta
Novoměstská M., 2015: Nížinné lesy ČR - vzdělávací projekt. Bakalářská práce, Pedagogická fakulta, Jihočeské univerzita v Českých Budějovicích, 56 s. Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je seznámení žáků základních škol s krajinou České republiky, respektive seznámení se s úlohou megafauny na strukturu lesa a s tradičními způsoby hospodaření, za pomoci sestaveného výukového programu ve formě vycházky Národním parkem Podyjí. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část, kde část teoretická zahrnuje výklad o vývoji krajiny od poslední doby ledové, seznámení s důležitostí starých a mrtvých stromů v lese, představení Národního parku Podyjí. Praktická část je návodem pro lektora, který by chtěl absolvovat trasu v Národním parku Podyjí. V bakalářské práci jsou uvedeny výsledky znalostí žáků, kteří trasu absolvovali. Nejenom že došlo k průkaznému zlepšení znalostí bezprostředně po absolvování exkurze, ale statisticky významně více znalostí o nížinných lesích si účastníci exkurze udrželi i s ročním odstupem. Navržený výukový program tak lze hodnotit z hlediska získaných znalostí jako trvale efektivní.
Ideální učitel v pohledu žáků 2. stupně základních škol
ČIPEROVÁ, Věra
Diplomová práce je zaměřena na problematiku ideálního učitele a toho, jak jsou učitelé vnímáni svými žáky, jaké jsou rozdíly ve vnímání žáků v kontrastu s teoretickými předpoklady a případně také rozdíly z pohledů chlapců a dívek. Cílem diplomové práce je zjistit, jak si žáci základních škol představují ideálního učitele. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretická část se nejprve věnuje tomu, jaké jsou předpoklady pro práci pedagoga a následně sleduje jeho kompetence, které jsou pro jeho práci nezbytné a které by měly být základem toho, aby bylo možné hovořit o učiteli jako o ideálním. Teoretická východiska jsou určena pro následné srovnání se zjištěními uvedenými v praktické části. Výzkumná část prezentuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno ve dvou vybraných základních školách, konkrétně na jejich druhém stupni. Dotazníkové šetření určuje názory žáků na ideálního učitele a na vlastnosti, které by takový ideální učitel měl zastupovat.
Současné přezdívky ve vybraných základních školách v okolí Soběslavi
ŠŤASTNÁ, Kateřina
Tématem bakalářské práce je analýza přezdívek žáků základních škol na Soběslavsku. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává nejen o vývoji onomastiky a jejím dělení, ale i o teoretickém vymezení přezdívek a jejich třídění. Praktická část se zabývá jazykovou analýzou jednotlivých přezdívek na vybraných základních školách. Excerpovaný materiál byl získán exploračními metodami za pomoci dotazníku a přímého rozhovoru s respondenty. Shromážděná antroponymická data jsou klasifikována a dále pak zpracovávána na základě studia odborné literatury. Cílem bakalářské práce je získání informací o aktuálním stavu nestandardizovaných vlastních jmen na základním stupni vzdělání.
Ombudsman - Veřejný ochránce práv
TOČÍK, Marek
Práce podává ucelené informace o instituci ombudsmana a jeho činnosti. V teoretické části je nejprve popsána obecně instituce ombudsmana, způsob volby VOP a jeho působnost. Nejsou opomenuty ani informace o Evropském a dětském ombudsmanovi. Stěžejní kapitoly teoretické části se věnují instituci ombudsmana a jeho vztahu k řešení diskriminace v České republice. Konkrétním zadáním pro tuto práci byla problematika etnické diskriminace Romů, zejména v přístupu ke vzdělání. Dalším cílem bylo vysvětlit specifika života romské menšiny a zjistit zda se v jejich případě opravdu jedná o diskriminaci ve školství. Téma je velice aktuální, jelikož problematika romské minority je často diskutována a stala se ožehavým politickým tématem, které se stát snaží dlouhodobě řešit, prozatím bohužel bez větších výsledků. Problematika romské menšiny je velice složitá, proto je záměrem práce jednoduše seznámit čtenáře s daným tématem a vysvětlit funkci VOP v řešení daného problému Ve výzkumné části práce jsem se snažil reagovat na výzkum VOP z roku 2012 s názvem "Výzkum etnického složení žáků bývalých zvláštních škol". Cílem bylo zmapovat konkrétní počty bývalých zvláštních, dnes již praktických či speciálních škol v Jihočeském kraji. Při hledání konkrétních škol jsem vycházel z internetových stránek Ministerstva školství a webových stránek Jihočeského kraje. V první fázi výběru jsem se soustředil na vyhledání všech praktických/speciálních škol v Jihočeském kraji, dále jsem oslovil ředitele vytipovaných škol s žádostí o údaje o počtu romských žáků. Úspěšnost oslovení bohužel nebyla většinová, přesto bylo ochotno spolupracovat osm škol z regionu. V další fázi bylo nutné oslovit sociální pracovníky nízkoprahových center a učitele, kteří mají zkušenosti se školní přípravou romských žáků s žádostí o spolupráci. Kvalitativní šetření bylo provedeno formou rozhovorů dle návodu a získané informace jsou zpracovány do přehledných schémat. V této fázi byl problém se získávání informací o poznání menší, spolupráce probíhala na solidní úrovni, jelikož jsem většinu respondentů znal z dřívějších praxí v rámci studia. Jak se dalo očekávat, počty romských dětí na bývalých zvláštních školách jsou i v Jihočeském kraji vyšší než by měli být podle výzkumu VOP z roku 2012. Dále z výzkumu vyplynulo, že většina respondentů ať z řad sociálních pracovníků nízkoprahových center, či učitelů základních škol, se shoduje na tom, že romské děti nejsou diskriminovány v přístupu ke vzdělání a školství celkově. Jako důvody jejich častého vyčleňování z hlavního vzdělávacího proudu respondenti nejčastěji uváděli nepřipravenost na školní docházku, nezájem rodičů nebo fakt, že Romové nevnímají vzdělání jako perspektivní pro budoucnost. Respondenti z řad sociálních pracovníků také potvrdili, že romské děti jsou do bývalých zvláštních škol často umisťovány na žádost rodičů. Dále se shodují v tom, že řešením by byly přípravné ročníky a to především pro děti, které nenavštěvovali mateřskou školu. V rozhovorech a diskuzi práce jsou uvedeny postřehy a zkušenosti respondentů, se kterými se během výkonu svého povoláni setkávají. Z uskutečněných rozhovorů je možné usuzovat, že i přes úsilí státu o edukaci romských žáků v hlavním vzdělávacím proudu, se stále nedaří toto předsevzetí zcela naplňovat. Respondenti usuzují, že chyba není na straně státu, ale na rodičích romských dětí, kteří nejsou schopni svoje děti připravit na školní docházku. Závěr práce konstatuje, že diskriminace romské menšiny v ČR je závažným problémem, který ovšem nespočívá jen v systémové chybě státu, ale i na straně romských občanů. Bez osvěty, vzájemného respektu obou stran a multikulturního pochopení se tento problém bude nadále prohlubovat.
Bezdotykové ovládání interaktivních výukových aplikací s využitím technologie Leap Motion
SVATEK, Tomáš
Práce pojednává v teoretické části o možnosti využití bezdotykové technologie Leap Motion ve výuce na základní škole pro ovládání interaktivních aplikací se zaměřením na výuku fyziky. Zjišťuje, jakým způsobem je možné ovládat již vytvořené aplikace, které nejsou programovány přímo pro bezdotykovou technologii, ale jsou určeny pro práci s~interaktivní tabulí či klasickou prácí na počítači, a jejich výhody a nevýhody. Zabývá se mimo jiné dostupností aplikací a nabízí souhrn informací o~technologii Leap Motion a možností nahrazení interaktivních tabulí. Součástí práce je i popis technologie a možnosti vývoje vlastních aplikací. Cílem praktické části je pak naprogramovat vlastní výukovou aplikaci, která bude otestována v hodině a součástí bude i výzkum, který zjistí zájem učitelů o tuto technologii.
Měsíc a jeho prezentace v rámci výuky na ZŠ
KUČERA, Kryštof
Práce se zabývá výhradně Měsícem a jeho ukotvením v edukačním procesu. První polovina práce je věnována Měsíci jako tělesu, historii jeho pozorování, fázím, vzniku, stavbě, nejnovějším zjištěným faktům a různým číselným údajům, které lze o našem nejbližším vesmírném sousedovi zmínit. Druhá část práce je pak věnována zhodnocení výuky na některých základních školách, analýze učebních materiálů a prezentaci problematiky v rámci RVP a ŠVP. Na základě těchto informací získaných studiem odborné literatury, pozorováním ve školách a testovým šetřením, se práce ve svém závěru věnuje návrhu průběhu vyučovací hodiny na téma Měsíc.
Problematika geografie náboženství ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy
VLAŽNÁ, Denisa
Diplomová práce se zabývá výukou geografie náboženství v hodinách zeměpisu na 2. stupni základních škol. Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření návrhu vlastního výukového materiálu zaměřeného na geografii náboženství. První část diplomové práce se zabývá charakteristikou vybraných náboženství (hinduismus, buddhismus, judaismus, křesťanství a islám), zařazením geografie náboženství do kontextu geografie a do učiva základní školy a výukovými metodami. Další část tvoří zhodnocení učebnic zeměpisu s aktuální doložkou MŠMT z hlediska daného tématu. Poslední část diplomové práce obsahuje vlastní návrh výukového materiálu zaměřeného na geografii náboženství vytvořeného ve dvou verzích verze pro učitele a verze pro žáky.
Vzdělávání dětí cizinců na druhém stupni základních škol v České republice
BAŽANTOVÁ, Eva
V uplynulé dekádě narostl počet cizinců, kteří se přistěhovali do České republiky. Jednou ze situací, se kterou je třeba počítat, je vzdělávání dětí cizinců nejen v rámci povinné devítileté školní docházky. Cílem této diplomové práce bude zaměřit se na konkrétní výuku dětí cizinců na druhém stupni českých základních škol a na nižším stupni víceletých gymnázií a zmapovat výukové materiály, které poskytují české i mezinárodní organizace. Výukové materiály, které mají napomáhat integraci cizinců, anebo mají vyučovat o problematice migrace. Diplomová práce bude případovou studií, kdy v praktické části bude znázorněn přístup jedné konkrétní školy k výuce dětí cizinců. Práce analyzuje, zda jsou učitelé připraveni na vzdělávání dětí cizinců a hodnotí, jakým způsobem zvolená škola napomáhá integraci dětí cizinců do české společnosti.
Výuka žáků na prvním stupni základní školy k ochraně obyvatelstva v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín
ZUNT, Josef
Téma diplomové práce: "Výuka žáků na prvním stupni základní školy k ochraně obyvatelstva v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín". Bylo zvoleno pro zpracování celistvého pohledu na danou problematiku výuky žáků prvních stupňů základních škol. V úvodu své diplomové práce uvádím stručnou historii ochrany obyvatelstva, probírané učivo základních škol na prvním stupni a platnou legislativu v oblasti ochrany člověka za mimořádných událostí. Cíle této práce jsou dva. První je zjištění informovanosti žactva základních škol o případných opatřeních v zóně havarijního plánování. Druhý je návrh na zlepšení výuky problematiky ochrany člověka za mimořádné události. Hypotéza zní: Provádění výuky o ochraně obyvatelstva v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín odpovídá požadavkům stanovených ochranou obyvatelstva. Zaměřil jsem se na sběr dat a informací, které se touto problematikou zaobírají. Zkoumaný soubor tvoří pátý ročník základních škol, který je obrazem vědomostí celého prvního stupně, který byl podroben statistickému šetření Výsledky tohoto šetření jsou obrazem informovanosti prvních stupňů základních škol v zóně havarijního plánování jaderné elektrárny Temelín a zároveň podkladem pro případné zlepšení Z výsledků dotazníkového průzkumu je zjevné, že informovanost žáků, která by měla být, je velice odlišná. Nejsou rozdíly jen v konkrétních otázkách u jednotných žáků, ale liší se i vědomosti prověřovaných škol. Hlavním zjištěním průzkumu je, že poměrná část žactva neovládá problematiku první pomoci, např. jaká je frekvence stlačení hrudníku dospělého člověka při nepřímé srdeční masáži. Žáci často neví, jakým tónem zní siréna při mimořádné události a co mají dělat při jejím spuštění. Tyto problémy jsem ve své práci vyřešil návrhem na zlepšení informovanosti žáků, tedy: Zavedení samostatného předmětu, kvalitní výuka pro učitele, kvalitní výukové materiály, širší zapojení právnických a podnikajících fyzických osob, užší spolupráce s Českou školní inspekcí ČR. Přínos této práce vidím zejména ve výsledcích průzkumu, že stále je co zlepšovat a nejlepší je investovat právě do tohoto tématu již na základních školách. Práce shrnuje problematiku informovanosti žáků prvních stupňů v zóně HP JETE a navrhuje případná opatření. Je obrazem vědomostí žáků, zde se nacházejících a jejich nevelkých znalostí a zaměřuje se na jejich informovanost, osvětu a případnou nápravu.
Smysl a význam patentové ochrany
LANG, Aleš
Diplomová práce zobecňuje a popisuje komplexní právně-technický systém týkající se duševního vlastnictví, zejména patentové ochrany. Hlavní důraz je kladen na vysvětlení smyslu a významu systému patentové ochrany, aby jej bylo možno přiblížit veřejnosti, učitelům a především žákům 2. stupně základních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,022 záznamů.   začátekpředchozí936 - 945dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.