Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Softwarové pirátství v prostředí odlišných kultur
Ryšavá, Iveta ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Cílem práce je statisticky zjistit závislost míry softwarového pirátství na kulturním založení země a dalších faktorech. Zdrojem mé práce byla data získaná z internetu, z výsledků rozličných šetření a případových studií. Data vyjadřovala hodnoty jednotlivých ukazatelů vždy pro co nejvyšší počet zemí. Povaha sesbíraných dat byla určena jako kvantitativní a podle tohoto pak byly vybírány správné statistické metody. Závislost u kvantitativních proměnných se nejčastěji měří jednoduchou lineární regresí. Výši této závislosti pak určuje korelační analýza. V mém případě byl použit Spearmanův korelační koeficient. Případná závislost byla zkoumána vždy u dvojice ukazatelů, kdy v každé z nich figurovala jako závislá proměnná míra softwarového pirátství. Pro lepší pochopení a představení si numerických hodnot jsou v práci použity také grafy. Od mé diplomové práce očekávám, že zhodnotí minulý a současný stav softwarového pirátství v ČR i ve světě a ukáže, co vlastně výši počítačové kriminality ovlivňuje.
Analýza vlivů působících na český knižní trh a jeho výhledy do budoucna
Šmídová, Veronika ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce Analýza vlivů působících na český knižní trh a jeho výhledy do budoucna se pokusí analyzovat současné postavení knih ve společnosti, jeho možné příčiny a dopady a rovněž se pokusí navrhnout i možná řešení této problematiky. V první části práce se zaměřuje na vliv knižní kultury na společnost a na její přínosy, kdy primárním tématem je čtenářská gramotnost a její vývoj v České republice. Dále je nastíněna analýza vlivů, které mohou mít na postavení knihy v naší kultuře dopad, a to jak vlivy ekonomické, tak rovněž technologické, sociální či kulturní. Zároveň jsou také popsány možné varianty nápravy a potenciální stimulace vyšší čtenosti ve společnosti. Práce je zakončena analýzou současného stavu knižního trhu v České republice a možnými variantami, jak tento stav vylepšit.
Vliv internetu na vzdělávání
Sedláček, David ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Rosický, Antonín (oponent)
Obsahem této práce je upozornění na problematiku vlivu internetu ve vzdělávání. Práce s informacemi v tomto procesu hraje zásadní roli. Zkraje se práce zabývá rozborem základních pojmů v úzké vazbě na internet a informační společnost. Klíčový je logicky pojem vzdělání a s ním spjatá tendence k jeho měřitelnosti. Dále je probráno několik zásadních aspektů, jako je digitální propast či informační a počítačová gramotnost a jak tyto aspekty využívání internetu ovlivňuje. Současně s tím je prostor věnován i elektronické komunikaci či elektronickému vzdělávání jako prvkům s nemalou měrou vlivu v internetovém prostředí. V poslední části je popsán pohled obou stran v tomto procesu nabývání vědomostí - studentů a pedagogů. Jeho součástí je i dotazníkové šetření porovnané se závěry práce a doplněné o doporučení, jakým směrem by se měla snaha o vzdělávání teoreticky ubírat.
Vliv výuky na střední odborné škole na finanční gramotnost
Studený, Jakub ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Anotace Cílem diplomé práce je zhodnotit, zda systém současného vzdělávání na středních odborných školách přispívá k růstu finanční gramotnosti. Práce je rozdělena do třech částí. První část se zabývá popisem finanční gramotnosti v ČR, zde je využívána popisná metoda. Dále následuje popis průzkumu Ministerstva financí a pokusu ING pojišťovny. Druhá část se věnuje Rámcovným a Školní vzdělávacím programům a samostatnosti škol při jejich tvorbě, také pedagogickým metodám využívaných při výuce a klíčovým kompetencím, které by měli studenti během studia získat. Poslední část je popis praktické výuky daňové problematiky na Československé obchodní akademii Dr. Edvarda Beneše. Jedná se o komparaci dvou odlišných metod výuky a jejich zhodnocení z hlediska efektivity při dopadu na finanční gramotnost. Následuje shrnutí a komparace výsledků Ministerstva financí, ING pojišťovny a praktické části.
Hodnocení kvality informačních zdrojů v prostředí Internetu
Uhlíř, Michal ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Bělohoubková, Lenka (oponent)
Záměrem této práce je poukázat na to, s jakými informacemi můžeme denně přicházet do styku, na jejich kvalitu, důvěryhodnost a jakým způsobem nebo podle jakých kritérií tyto vlastnosti hodnotit. Zaměřuje se především na informační zdroje, které jsou prezentovány prostřednictví sítě internet. Práce se skládá ze čtyř kapitol, přičemž dvě z nich jsou považovány za stěžejní. Jsou to kapitoly s názvem Etika v informačních zdrojích a Hodnocení kvality informačních zdrojů. V první ze jmenovaných kapitol jsou vymezeny povinnosti a pravomoci účastníků práce s informacemi, dopady při porušování informační etiky apod. Hlavním přínosem kapitoly zabývající se hodnocením je představení kritérií, která by nám měla usnadnit hodnocení kvality informačních zdrojů v prostředí internetu. V závěru této práce je uvedeno vyhodnocení průzkumu, který měl za cíl zjistit jak je veřejnost obeznámena s tématy daných kapitol.
Finanční gramotnost
Vébrová, Lucie ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje vládou schválené stěžejní dokumenty, které slouží jako platforma ke zvyšování úrovně finanční gramotnosti v České republice, a analyzuje stávající finanční vzdělanost mezi českými občany, a to na základě subjektivního i objektivního hodnocení. Práce se zabývá také rozborem finanční gramotnosti žáků na základních školách a hodnotí dostupnou literaturu z oblasti finančního vzdělávání.
Finanční gramotnost v České republice
Krouparová, Petra ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Práce definuje základní pojmy týkající se tématu finanční gramotnost a představuje její současnou situaci v České republice. Věnuje pozornost možnostem měření úrovně finanční gramotnosti včetně návrhu ideálního řešení a porovnává dosud provedená měření v rámci České republiky. Na závěr navrhuje optimální finanční vzdělávání a představuje používané učební materiály.
Vnímání připravované důchodové reformy
Kučera, Ondřej ; Zámečník, Petr (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Práce si klade za úkol komplexně prozkoumat postoj obyvatelstva České republiky k připravované důchodové reformě a jeho informovanost v oblastech stávajícího důchodového systému, připravované důchodové reformy a možnostech přípravy renty do budoucnosti. Zjišťování těchto informací bylo provedeno metodou standardizovaného dotazníku. Práce analyzuje tato data a identifikuje možné příčiny naměřených fenoménů.
Podpora počítačové výuky pro seniory
Sedláček, Adam ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením výukové multimediální aplikace pro seniory, která by je seznámila se základními principy práce na počítači a s jeho ovládáním. V první části práce se zaměřuji na současný stav počítačové gramotnosti u seniorů v České republice. Dále se zabývám počítačovou výukou seniorů a možnostmi, které v této oblasti mají. Ve druhé části se zabývám přístupem k vytváření výukové aplikace pro seniory. Popisuji problémy spojené se stářím a na jejich základě vyvozuji doporučení, jak by měl vypadat vzhled, ovládání a výukový text aplikace určené pro seniory. Třetí část práce je věnována samotnému vytváření multimediální výukové aplikace pro seniory. Zbývám se v ní výběrem vývojového prostředí a technologie, vytvářením vzhledu, ovládání a výukového textu aplikace. Dále se zaměřuji na testování aplikace a její konečné publikování. Nakonec se zabývám možnostmi využití aplikace pro počítačovou výuku seniorů.
Dopravní výchova a gramotnost v cestovním ruchu
TUNKL, Jan
Cílem diplomové práce bylo provedení situační analýzy dopravní výchovy v ČR souběžně s se zjištěním úrovně dopravní gramotnosti na vymezeném segmentu, jako východiska pro návrh možného zlepšení systému dopravní výchovy. Po provedení potřebných analýz a šetření bylo navrhnuto doporučení na změny v tomto systému, vedoucí ke zlepšení dopravní a zprostředkovaně i cestovatelské gramotnosti, napomáhající účastníkovi cestovního ruchu orientovat se v dopravním prostoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.