Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ideologie liberalismu aneb ideologie po svém konci
Korda, Tomáš ; Suša, Oleg (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Práce začíná Benjaminovým chápáním pravdy a jeho metodou konstelace, jež k ní vede. Metodu napojuji na akt pojmenování, který odvozuji z pojetí subjektu v německém idealismu. Metoda je nutný předpoklad pro vlastní konstelaci liberální ideologie. Soudobý liberalismus tak nejen nesymbolizuje čas po "konci ideologie", ale dokonce dobu, kdy ideologie nabyla své nejefektivnější formy. "Pravda se stala nejefektivnější formou lži." V tomto duchu pokračuji kritikou postmodernismu jako ideologie pozdního kapitalismu. Závěrem nastiňuji způsob překonání postmodernismu pomocí "rizikového myšlení", které zůstává věrné dialektice. Jen imanentní kritika a nikoli normativní kritika postmodernismu rozhýbává ideologií způsobené strnulé poměry.
Základní lidské hodnoty v enviromentální výchově dětí v MŠ
MELOUNKOVÁ, Jana
Tématem této práce jsou základní lidské hodnoty, které můžou být dětem předškolního věku přiblíženy prostřednictvím enviromentální výchovy a vzdělávání. Po tělesné, psychické a sociální charakteristice předškolního věku následuje definování základních lidských hodnot a enviromentální edukace. Na základě objasnění obsahu klíčových pojmů je sestavena metodika pro předškolní vzdělávání, která základní lidské hodnoty dětem nastiňuje prostřednictvím enviromentální edukace. Cílem práce bylo ověření si možnosti, že ačkoli bude edukační plán sestaven na základě zaměření na základní lidské hodnoty v enviromentální výchově, bude splňovat požadavek o všestranném rozvoji předškolního dítěte. Práce se také zaměřila na otázku, je-li možno v této oblasti hodnot nalézt nový rozměr pro předškolní věk.
Aurelius Augustinus - kontroverze mezi náboženskou a estetickou zkušeností
PODLAHOVÁ, Kamila
Bakalářská práce je zaměřena na významnou osobnost filosofie 4 - 5. st. n. l., Aurelia Augustina. Věnuje se všem faktorům, které tohoto myslitele ovlivnily a které měly dopad na vývoj v jeho myšlení, jimiž jsou právě i dětství či vzdělání. Práce se však zejména detailněji zaobírá názorem sv. Augustina na umění, náboženství a kontroverzí mezi nimi, jež je typická pro filozofické, náboženské a estetické myšlení sv. Augustina.
Pohádka jako inspirace pro filosofický rozhovor s dětmi
KOPŘIVOVÁ, Lucie
Práce se zabývá lidovými pohádkami a Filosofií pro děti a jejich vlivy na děti předškolního věku. V teoretické části popisuje základní znaky pohádky a filosofického příběhu a vzájemně je porovnává. Text zdůrazňuje zásadní význam pohádek v dětském světě a i to, jak mohou nenásilným způsobem kladně ovlivnit hodnotovou orientaci dětí a celý jejich následující život. U filosofického příběhu práce popisuje podpůrný vliv Filosofie pro děti na rozvoj myšlení. Dále se tato práce věnuje charakteristickým znakům vývoje dítěte v předškolním věku. Praktická část odpovídá na otázku, zda by bylo možné použít metody Filosofie pro děti pro reflexi pohádkového příběhu za účelem hlubšího odkrývání smyslu života a světa.
Sociální aspekty v díle Petra Chelčického a jeho odkaz pro dnešní dobu
CINÁDROVÁ, Markéta
Petr Chelčický patří k reformátorům působícím v 1. polovině 15. století. Co se týká jeho životních dat a identity, potýkáme se s řadou nejasností. Je autorem asi 50 dochovaných děl, z nich nejznámější jsou O boji duchovním, Replika proti Rokycanovi, Postila a Síť víry. Hlavním tématem jeho traktátů je především kritika římské církve, odmítání tělesného boje a apel na nenásilí vůbec. Často také řeší věroučné otázky, např. eucharistii, očistec, svátosti, přítomnost Antikrista atd. Chelčický klade důraz na rovnost všech lidí, proto zavrhuje středověké schéma uspořádání společnosti v podobě trojího lidu. Jako základ ideální společnosti postavil lásku bližnímu a zachovávání Božího zákona podle vzoru apoštolů a prvotní církve. Odmítáním násilí se zcela jednoznačně vymezil vůči všem husitským stranám. Po srovnání Chelčického myšlenek týkajících se nenásilí, rovnosti lidí, pravdy, svědomí a utrpení s potřebami naší doby můžeme říci, že jsou stále aktuální.
Informace jako nástroj politického zájmu v ČR
Hojdánek, Tomáš ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje segmentu informací, které nabývají společenského (politického) významu. V teoretické části práce je vymezen pojem informace a společenský význam, který v současné době informace má. Hlavní oblast práce je zaměřena na elektorát budoucích prvovoličů do PSP ČR v roce 2014. Potřebná data o prvovoliči byla získána za pomoci tištěných dotazníků postavených na kvantitativním dotazování. Dotazníky byly mezi budoucí prvovoliče distribuovány přímo ve výuce prostřednictvím kantorů. Na základě sesbíraných dat došlo k následnému potvrzování předem stanovených hypotéz a sestavení "modelu"většinového prvovoliče pro nadcházející volby do PSP ČR 2014. O prvovoličích bylo zjištěno, že jejich vztah k politickému dění je do značné míry vlažný. Při vytváření vlastního politického názoru upřednostňují internet a televizi před školou či rodinou, tato a mnohá další zjištění jsou výsledkem této studie. Veřejné instituce, političtí představitelé, veřejnost a samotní prvovoliči by na základě těchto zjištění měli zavést potřebná "opatření" k vyšší participaci mladých lidí na politickém diskursu. Elementární návrhy změn jsou předloženy v závěru textu.
Katechetická metodologie sv. Augustina
ČANDOVÁ, Zdeňka
Tato práce se na základě údajů o Augustinově životě a rozboru některých jeho děl, snaží odpovědět na otázky: Jak se promítá Augustinův způsob hledání pravdy do jeho pastorace, homilií a katechezí. Jaké metody mohou dnešní katecheté či učitelé náboženství najít v jeho katechetických spisech. Augustin ve svých katechetických příručkách reaguje i na různou úroveň vzdělání katechumenů, doporučuje snížit se na úroveň toho nejméně zdatného posluchače, tak jako se ponížil i Kristus. Nezáleží však na různých názorech na určitý problém, ale důležité je aby měli všichni společný cíl, kterým je, upřímná snaha poznání Boží pravdy. Hlavní cíle katecheze je vést k víře, naději a lásce. Na přední místo pro spásu člověka staví Augustin jednotu a čistotu církve.
Eutanazie a důstojnost člověka v katolickém učení církve
VRÁBLOVÁ, Eva
Teoretické zpracování problému eutanazie a obhajoba lidské důstojnosti v katolickém učení církve, vypracování dotazníku k tomuto tématu.
"Nebojte se!" v díle Jana Pavla II.
VALASOVÁ, Eva
Práce se zabývá poselstvím Jana Pavla II. dnešnímu světu. Poselství, kterým se Jan Pavel II. odvolával, na slova našeho Spasitele Ježíše Krista jsou: {\clq}qNebojte se!`` Přibližuje poselství, o kterém Svatý otec psal do dnešní doby. Poselství ukazují ve světle víry jako stále aktuální výzvu. V průběhu staletí otázka lidského strachu, úzkosti a bolestí neztratila nic ze své aktuálnosti. Poukazuje na pramen lidského strachu, z kterého pochází, tak jak jej vystihl Svatý otec. Poukazuje na otázku lidského strachu, z historického, biblického a psychologického hlediska. Práce vystihuje nadějí, o které psal Svatý otec a tou je přijetí radostného poselství evangelia, život z víry postavený na Kristu. Cílem je uvědomění si toho, k čemu Jan Pavel II. vyzýval lidstvo: {\clq}qUvědom, jsi, člověče, že jsi milován Bohem``. Milován a vykoupen krví Ježíše Krista k pravé svobodě. Protože pravá láska zahání strach.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.