Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design kávovaru
Stejskal, Pavel ; Sládek, Josef (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce, je vytvořit moderní design kávovaru, který by přinesl na jedné straně nevšední pohled na tvarové řešení celkového tělesa. Zároveň by nabídnul vylepšený proces přípravy kávy, který by zjednodušil jeho obsluhu. Konečná varianta je navržena tak, aby splňovala požadavky potřebné při výrobě i při konečném použití v domácnosti.
Analýza polyfenolických látek v různých typech kávy
Jašková, Martina ; Halienová, Andrea (oponent) ; Márová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo zkoumání množství biologicky významných látek u vybraných druhů pražených mletých káv, rozpustných káv a tekutého rozpustného kávového extraktu. Jednotlivé kávy se od sebe liší technologickým zpracováním, stupněm pražení a složením. V praktické části bylo provedeno stanovení celkových polyfenolů, celkových flavonoidů pomocí spektrofotometrické metody a celková antioxidační aktivita metodou ABTS v jednotlivých extraktech káv. Dále byla provedena kvalitativní a kvantitativní analýza některých antioxidantů a kofeinu pomocí metody RP-HPLC se spektrofotometrickou detekcí. Součástí práce byla senzorická analýza a spotřebitelský dotazník.
Fairtradová káva na českém trhu
PILNÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce pojednává o fairtradové kávě na českém trhu. Teoretický přehled podává základní informace o kávě, o systému fair trade a o fairtradové kávě. Praktická část je zaměřena na identifikaci dostupného obchodního sortimentu a postoje spotřebitelů vůči systému fair trade. Nejprve je uskutečněno dotazníkové šetření zaměřené na spotřebitele, dále výzkum ve vybraných maloobchodních formátech a nakonec řízený rozhovor se zaměstnancem pražírny fairtradové kávy. Z dotazníkového šetření je možné definovat spotřebitelské povědomí o fairtradových produktech (hlavně o kávě) a jejich nákupní chování. Průzkum v maloobchododních formátech je použit pro identifikaci nabídky fairtradové kávy na českém trhu. Řízený rozhovor zjišťuje důvod pražírny pro zapojení do systému fair trade a řeší otázku profitability.
Světový trh s kávou se zaměřením na Kolumbii
Jančí, Martina ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Hronešová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá světovým trhem kávy a bližší analýzou postavení Kolumbie na tomto trhu. Úvod se věnuje charakteristice kávy od její historie, přes pěstování, zpracování, nákup a pražení až po její spotřebu. Následně je charakterizován světový trh s kávou. Na tomto trhu hraje důležitou roli Mezinárodní organizace pro kávu založená na kávových dohodách. Dále jsou představeni největší kávoví producenti, exportéři, spotřebitelé, importéři a také nejznámější kavárenské řetězce. Práce také přibližuje fungování světových kávových burz. Poslední kapitola se věnuje postavení Kolumbie na světovém trhu. Kolumbijský kávový trh je analyzován pomocí získaných hodnot produkce, spotřeby, exportu a importu.
Podnikatelský plán
Pešková, Zuzana ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Svobodová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na sestavení konkrétního podnikatelského plánu a ověření jeho realizovatelnosti a konkurenceschopnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, přičemž v teoretické části se zabývám základními pojmy z oblasti podnikání a samotným podnikatelským plánem -- proč a jak se sestavuje, jak by měl vypadat a co by v něm nemělo chybět. Následuje praktická část, ve které je sestaven konkrétní podnikatelský plán na založení internetového obchodu se sortimentem kávy a čaje. Na základě plánu se pokusím záměr zrealizovat a porovnat plán se skutečností. Cílem mojí diplomové práce je tedy zpracování samotného podnikatelského plánu, a poté ověření jeho realizovatelnosti a životaschopnosti v praxi.
Možnosti zajištění na komoditních trzích
Pospíšil, Jakub ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Práce předkládá teoretické poznatky z oblasti zajišťování a jejich aplikací se snaží určit optimální zajišťovací strategii pro společnosti Starbucks a GlencoreXstrata na trzích s kávovými boby a rafinovanou mědí. Prostřednictvím těchto dvou případových studií je zároveň prověřena platnost teorie a její aplikační hodnota pro reálné podnikové potřeby.
Fair Trade v mezinárodním obchodě
Pešoutová, Kateřina ; Čajka, Radek (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku konceptu Fair Trade v mezinárodním obchodě. Cílem práce je tuto myšlenku spravedlivého obchodu představit, přiblížit cíle a principy Fair Trade, analyzovat jeho pozici v mezinárodním obchodě a pomocí vlastního šetření zjistit, jaké povědomí mají čeští spotřebitelé o této formě obchodu. První kapitola obsahuje teoretické informace o tomto konceptu, mapuje jeho historický vývoj a zabývá se jeho konkrétními cíli. Ve druhé kapitole se věnuji komoditám, které jsou často pod značkou Fair Trade obchodovány, více zde pak rozebírám konkrétní obchod s kávou a čajem. Třetí kapitola se týká především postavení Fair Trade ve světovém obchodě, jeho postupném šíření do dalších zemí a také výrobkům Fair Trade na českém trhu. Klíčovým bodem čtvrté kapitoly je vlastní dotazník, s jehož pomocí se snažím zkoumat povědomí českých spotřebitelů o formě tohoto obchodu.
Koncept fair trade - cesta k rozvoji i oblast oprávněné kritiky
Čermáková, Kateřina ; Šaroch, Stanislav (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením konceptu fair trade, konkrétně jeho dopadů na ekonomickou, sociální a environmentální sféru života producentů a jejich komunit v rozvojových zemích. Teoretická část práce vymezuje pojem fair trade, předkládá historický vývoj konceptu, zabývá se jeho hlavními aktéry, zásadami a produkty; v neposlední řadě zasazuje problematiku do teorie mezinárodního obchodu. Stěžejní část práce představují vybrané případové studie, které zkoumají, jaký vliv má účast v systému fair trade na producenty kávy, kakaa, banánů a cukrové třtiny a odhalují, zda v těchto případech dochází k naplnění základních cílů hnutí.
Segmentace trhu kávy
Tůma, David ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Petruška, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je analýza a segmentace trhu kávy V České republice na základě postižení podobností mezi uživateli kávy. Odkrytí tržních segmentů a jejich rozvoj je proveden v softwarovém programu Data Analyzer a statistickém programu PASW. Unikátní agenturní data kontinuálního výzkumu MML-TGI poskytla společnost Median s.r.o. Primární data byla získána v dotazníkovém šetření. Cílem práce je i navržení vhodných marketingových přístupů pro odkryté segmenty. Teoretická část práce představuje problematiku, metody a přístupy k segmentaci trhu, charakteristiku kávy a jejich druhů. Praktická část začíná analýzou a vymezením trhu v České republice. Cílová skupina je následně charakterizována metodou obecné analýzy. Využitím faktorové a shlukové analýzy byly proměnné zredukovány do faktorů a uživatelé kávy přiřazeni do shluků (segmentů). Segmenty jsou detailně charakterizovány využitím křížových analýz a vícerozměrných statistických metod. Obsahová analýza doplňuje obraz o segmentech, na které společnosti v současnosti cílí. Na závěr práce jsou rozpracovány vhodné marketingové doporučení pro jednotlivé segmenty k jejich efektivnímu umístění.
Spotřebitelský trh kávy v ČR
Sapáková, Hana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Tématem této bakalářské práce je spotřebitelský trh kávy v České republice. Konkrétně se tato práce zaměřuje na český trh s kávou z pohledu nabídky a poptávky. Pojem nabídka zde zastupují kavárenské řetězce, kavárny a kamenné obchody nabízející balenou kávu. Trh s kávou v České republice je charakteristický vysoce konkurenčním prostředím. Na druhé straně je definována poptávka dvou diferencovaných specifik místa konzumace kávy, a to s převahou konzumace doma či s převahou konzumace kávy mimo domov. Cílem práce je zanalyzovat a zhodnotit aktuální stav a charakteristické znaky nabídky a poptávky na trhu s kávou v České republice. Konstrukce stavu aktuálních preferencí českých spotřebitelů je sestavena na základně provedeného dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.