Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Perception of the beauty and body image in Czech Republic, Slovakia and Hungary with application on beauty industry
Chotváč, Richard ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Majoros, Evelin (oponent)
ABSTRAKT CHOTVÁČ, Richard: Vnímanie krásy a tela v Českej republike, Slovensku a v Maďarsku a využitie v kozmetickom priemysle. [Diplomová práca] - Vysoká škola ekonomická v Prahe, VŠETKO. Fakulta podnikohospodárska, Školiteľ: doc. Ing. Jan Koudelka, CSc. Praha: VŠE, 2013, 82pages. Diplomová práca sa zaoberá vnímaním krásy v 3 krajinách, Česká republika, Slovensko a Maďarsko. Táto práca ukazuje rozdiely medzi vnímaním vlastného tela a krásy žien v 3 rôznych krajinách pri pohľade na správanie spotrebiteľa. Prvá časť práce je teoretická a je venovaná definíciám krásy a vnímaniu tela žien. Autor ukazuje rozdiely spotrebiteľov medzi sledovanými krajinami a dôsledky týchto rozdielov. Cieľom druhej časti je analyzovať prieskum respondentov z Českej republiky, Slovenska a Maďarska. Výsledky tohto prieskumu sú používané za účelom preukázania rozdielov vo vnímaní ženskej krásy, ktoré sú uvedené v teoretickej časti. Posledná časť predstavuje praktický prístup k práci. Na základe výsledkov z prieskumu, autor navrhuje odporúčania pre marketérov kozmetickom priemysle v týchto krajinách.
ŽENA NAPŘÍČ UMĚNÍM. Plakát
ŽALUDOVÁ, Radka
Tato práce je zaměřená na téma ženy v souvislosti s praktickým i teoretickým uměním a společenským postavením. Všechny tři oblasti se navzájem ovlivňují, a proto by se neměly opomíjet. První kapitola je zaměřená na samotný pojem umění, na který není zcela jednotný názor. Druhá, nejobsáhlejší kapitola je chronologickým přehledem dějin umění, teorie a společnosti. Plně rozvinutý pluralismus výtvarných směrů ve 20.století představuje jen několik nejvýznamnějších autorů tohoto tématu. Důležitou kapitolou je zde také feministické umění. Ve třetí, poslední, kapitole prezentuji svůj osobní názor, který je výsledkem studia této problematiky. Na jeho základě jsem vytvořila sérii plakátů, která je součástí této práce.
Funkce krásy ve vzdělávání předškolního dítěte
LUSTOVÁ, Martina Mangaldéví
Bakalářská práce "Funkce krásy ve vzdělávání předškolního dítěte" se zabývá rolí estetického vnímání světa ve výchově předškolního dítěte s akcentem na funkci krásy a jejího působení na dítě. Teoretická část definuje pojmy, které s estetickou výchovou souvisí. Zejména krásu, estetiku, umění a kýč. Zabývá se také dějinami estetického myšlení, specifickými zvláštnostmi vnímání předškolního dítěte a možnostmi estetické výchovy v současném předškolním vzdělávání. Praktická část seznamuje s projektem "Náš strom", který je zaměřen na rozvoj vnímání a schopnosti tvořivého vyjádření. Celý projekt byl realizován v částech "Krása podzimu", "Krása zimy" a "Krása jara" a následně zhodnocen. Cílem bylo zjistit, zda děti jsou schopny krásu posoudit. Vše doplnit názory učitelek mateřských škol.
Estetický rozměr výuky náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématem objevování společných výrazových prostředků v oblastech estetiky a náboženství, které mohou být dále umístěny do hodin náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení oboru náboženské pedagogiky se věnuje první kapitola, která dále poskytuje reflexi mezioborové spolupráce, zvláště s oblastí estetiky. Druhá kapitola předkládá historický a filosofický náhled na předmět estetické vědy. Trojici přístupů uzavírá hledisko psychologické, se zaměřením na kognitivní a religiózní vývoj dětí v mladším školním věku. Toto věkové období je ohraničující linií výzkumného problému této práce. Praktická část je tvořena didaktickou aplikací získaných teoretických poznatků, které se za použití alternativních výukových metod, práce se symboly a estetickými prvky stávají důležitou součástí výuky náboženství.
Vnímání ideálu krásy
Ticháková, Zuzana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Média vysílají každý den obrovské množství signálů a poselství, které na nás působí, aniž bychom si to uvědomovali. Ve většině případů se jedná o zkreslenou realitu, která ovšem vystupuje jako skutečnost. To dle mého názoru negativně působí na sebevědomí běžných žen -- s různou barvou vlasů, pleti, s různými proporcemi. Při konfrontaci s dokonalostí, která média prezentují, si připadají méněcenné a nespokojené se svým tělem. Pomocí analýzy dat z marketingové databáze a vytvořeného dotazníku se pokusím tuto hypotézu potvrdit. V závěru potom navrhnu postupy, kterými by se mohlo těmto negativním vlivům zabránit nebo je alespoň zmírnit. Je třeba rozšířit myšlenku skutečné krásy a postupně vytlačit nedosažitelnou dokonalost, na kterou reagují stále mladší dívky. Při pohledu do minulosti zjistíme, že než se proslavila Twiggy, byl uznáván přesný opak ženské krásy. To ona odstartovala nekonečnou honbu za extrémní štíhlostí, která s sebou přinesla problémy s poruchami příjmu potravy.
Teologie hudby
NOSKOVÁ, Blanka
Práce se zabývá vztahem teologie a hudby. Vychází z dějin vývoje filosofického úsudku o obsahu pojmu ?musica? ve starověku a ze současného pojetí a definic hudby. Následně přechází k presentaci vybraných spisů historických i současných teologů na téma hudební umění. Na základě jejich rozboru dochází práce k závěru, že vztah mezi teologií a hudbou skutečně existuje a jejich dialog obě disciplíny vzájemně obohacuje. Hudba překračuje omezené možnosti řeči a prostředky sobě vlastními se vyjadřuje o nekonečném Bohu. Tato hlavní myšlenka, ke které práce dospívá, je konkrétně doložena v hudebním působení a dílech vybraných skladatelů klasické hudby.
Tváří v tvář - rozštěp jako stigma (Orofaciální rozštěp v etických a sociálních souvislostech )
GAJEROVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá vlivem orofaciálního rozštěpu na psychosomatiku rodiny v psycho-sociálně-etických souvislostech.Shrnuje historii, dělení a léčbu rozštěpových vad. Následuje rozbor praktických potíží, které se objevují při péči o dítě s orofaciálním rozštěpem.Práce obsahuje specifikaci pojmů, které jsou v souvislosti s označením orofaciálního rozštěpu jako stigmatu používány. Jedná se pojmy stigma a stigmatizace, norma a normalita, krása a ošklivost.Dále jsou blíže rozpracovány fenomény strachu a bolesti, potíže v komunikaci s nejbližším sociálním okolím rodičů a dítěte, bariéry mezi odbornou veřejností a rodiči.Poslední část reflektuje orofaciální rozštěp s přihlédnutím ke křesťanské etice. Rozpracovává vztah potratu a rozštěpové vady a role naděje v péči o dítě s orofaciálním rozštěpem.
Vliv masmédií na fyzický vzhled člověka v Ústeckém kraji
HOLUBOVÁ, Pavla
Bakalářská práce s názvem Vliv masmédií na fyzický vzhled člověka v Ústeckém kraji je zaměřena na otázku důležitosti fyzického vzhledu (post)moderního jedince a vzrůstajícího vlivu médií ve společnosti. Teoretická část se soustředí na témata médií, reklamy, fyzického vzhledu člověka, a také uvádí základní údaje o vybrané oblasti (Ústecký kraj), která tvoří základní soubor pro cílovou populaci. Pro sběr primárních dat byl zvolen kvantitativní výzkum. Použita byla sekundární analýza dat-obsahová analýza dokumentů, metoda dotazování-technika dotazník. Obsahová analýza dokumentů čerpá z literárních zdrojů, internetových dokumentů, časopisů, monografií. Dotazník byl anonymní, byl kombinací otázek otevřených a uzavřených, kterých bylo celkem 27. Úvodní otázky byly zaměřené na obecné informace o respondentovi, ostatní se pak zaměřily na vliv médií (reklamy, internetu, televize,{\dots}) a na fyzický vzhled osob v Ústeckém kraji. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou mladší věkové kategorie více ovlivněny reklamou (médii) při vnímání vlastního vzhledu, zejména při využívání výrobků (krémy, zeštíhlující přípravky, dietní prostředky,{\dots}) či služeb (manikúra, kadeřnictví, fitness,{\dots}) podporujících fyzický vzhled, než skupiny obyvatel ve věku vyšším. Hypotéza práce: Vliv masmédií na fyzický vzhled člověka v Ústeckém kraji s rostoucím věkem klesá předpokládala, že mladší věkové kategorii jsou médii více ovlivněny než věkové kategorii osob staršího věku. Výzkum však ukázal, že většina dotázaných se domnívá, že při posuzování vlastního fyzického vzhledu médii ovlivněna není. Bylo ale zjištěno, že věková kategorie, která nejvíce reklamě (médiím) podléhá, je právě kategorie dotázaných mezi 18. a 29. rokem. Většina dotázaných tvrdí, že neposuzuje vlastní vzhled podle osob vystupujících v médiích a neužívá prostředky zlepšující fyzický vzhled na základě vlivu reklamy, médií. Během zpracování výsledků bylo patrné, že je značný rozdíl mezi muži a ženami v ovlivnění reklamou či užívání nejrůznějších prostředků či služeb zdokonalujících fyzický vzhled. Práce však nebyla zaměřena na dotázané z hlediska pohlaví a z toho důvodu toto rozdělení ve výsledcích práce zahrnuto není. Otázka ovlivnění fyzického vzhledu osob médii je však zajímavá nejen z hlediska pohlaví ale i věku, neboť současná reklama působí do určité míry na vnímání fyzického vzhledu dotázaných v různých věkových kategoriích.
Vývoj ideálu krásy v marketingu se zaměřením na reklamní kampaň Dove
Mrkvová, Lenka ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Obsahem této bakalářské práce je analýza pojetí, vnímání a zobrazení ženské krásy v průběhu staletí až do současné doby s detailním zaměřením na odlišné vyobrazení ženské krásy v dnešní marketingové komunikaci především prostřednictvím kampaně značky Dove. Práce je rozdělena na 3 tématické oddíly. První oddíl se zaměřuje na definice spojené s marketingem a marketingovou komunikací, druhý oddíl se zaobírá snahou definovat krásu a uchopit tento pojem, třetí oddíl analyzuje již samotnou kampaň společnosti Dove.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.