Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí87 - 96další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role textu v dramatickém umění
DEMETER, Peter
Tato bakalářská práce se zabývá rolí a povahou textu v dramatickém umění, a také vztahem dramatického textu a divadelního představení. Záměrem práce je ukázat místo dramatického textu ve struktuře dramatického umění a prokázat důležitost scénických poznámek. Metoda komparace je v práci použita za účelem představení dramatického umění v kontextu české estetiky a sémiotiky divadla.
Dramatická výchova - cesta od Komenského Školy hrou až k současnému pojetí
STREJČKOVÁ, Markéta
V této práci se autorka zaměřuje na historický vývoj užití dramatu a školního divadla v pedagogice. Hledá spojitost mezi odkazem Jana Amose Komenského, jeho dílem "Škola hrou" a dnešním pojetím dramatické výchovy. Popisuje současné principy a metody dramatické výchovy, které aplikuje ve své vlastní vytvořené ukázkové hodině dramatické výchovy.
Analýza motivace diváků pražských profesionálních činoherních divadel
Hájková, Mariana ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Diplomová práce "Analýza motivace diváků pražských profesionálních činoherních divadel" se zabývá zmapováním profesionální činoherní scény pražských stálých divadel z pohledu diváků. Na jeho základě vymezuje nejdůležitější motivační faktory pro jednotlivé tržní segmenty, které k návštěvě divadla vedou. V teoretické části práce definuje pojem divadlo a činohra, analyzuje divadelní trh v České republice a pražskou profesionální činoherní scénu, vymezuje specifika marketingového mixu v kontextu divadel, seznamuje se základními principy marketingového výzkumu a uvádí základní východiska pro teorii motivace. Analytická část je založena na kvantitativním výzkumu realizovaném pomocí dotazníkového šetření. Výzkumu byli podrobeni obyvatelé Prahy, muži i ženy napříč všemi věkovými skupinami a s různým stupněm vzdělání. Na základě zjištěných výsledků byla sestavena drobná doporučení na vylepšení marketingové strategie pražských činoherních divadel. Zvláštní pozornost byla věnována i mimořádným divadelním událostem konaným na území Prahy.
The fame yesterday today and tomorrow as an example the singer Stanislava Součková-Ryšavá
CÁBOVÁ, Tereza
V bakalářské práci jde o zachycení života, ale hlavně úspěchů a slávy operní pěvkyně Stanislavy Součkové ? Ryšavé. Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá popisem a výběrem orální historie. V praktické části se jedná o zachycení života operní pěvkyně a zdokumentování jejích úspěchů pomocí orální historie. Další část práce je věnována průzkumu, který si klade za cíl zjistit zájem mladé a starší generace o operu, ale i divadlo obecně a také znalosti o operní pěvkyni Stanislavě Součkové ? Ryšavé. Dále byl proveden rozhovor s ředitelem Jihočeského divadla panem Mgr. Jiřím Šestákem, kterým poskytl vlastní pohled na výsledky průzkumu a také pohovořil o přístupu mladé generace ke kultuře. Cílem celé práce bylo zjistit, zda v současné době existují nahrávky operní pěvkyně Stanislavy Součkové ? Ryšavé a zda je o ně stále zájem.
Marketing filmů - rozdíly v propagaci mainstreamových a arthousových snímků v USA a v Evropě.
Kozak, Ivanna ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Filmový marketing dnes s každým dnem nabývá nových rysů díky dynamickému rozvoji. Tato práce se věnuje dvěma kategoriím filmů - artovým a mainstreamovým filmům na evropském a americkém trhu. Film sám o sobě je velmi komplexním a jedinečným produktem a kvůli tomu vyžaduje i specifický způsob distribuce a komunikace. Tato práce řeší rozdíly v marketingu a propagaci artových a mainstreamových filmů. Cílem je prozkoumat dnešní možnosti a způsoby marketingové komunikace artových a mainstreamových filmů a rozdíly v jejich chápaní diváky. Teoretická část je věnována vysvětlení odlišností v diváckých očekáváních a různých marketingových strategiích obou filmových kategorií. V praktické části je provedená analýza kvalitativního výzkumu uskutečněného pro účely této práce. Výzkum byl založen na rozhovorech a dotazníkovém šetření. Závěr vzešlý z výsledků výzkumu je aplikován na hypotézy stanovené v úvodu této práce a řeší výhody a nevýhody různých marketingových nástrojů používaných oběma kategoriemi filmů, a předpokládaný budoucí vývoj.
Analýza systému dotací do divadel v Praze
Švecová, Eva ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Jílková, Petra (oponent)
Obsahem této diplomové práce je popis grantového systému v hlavním městě Praze, a to jako jednu z možných variant financování divadel s ohledem na financování kultury. Způsob finanční podpory je silně ovlivněn kulturní politikou v Praze. Hlavním cílem práce je popsání grantového systému Prahy a dále porovnání hospodaření dvou divadel reprezentujících příspěvkovou organizaci města a společnost s ručením omezeným. Dílčím cílem je popsání transformace pražských příspěvkových organizací, divadel. V práci je využita metoda srovnávací analýzy mezi divadly Na zábradlí a Bez zábradlí.
Podnikatelský plán založení divadla
Tauberová, Kateřina ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Martínez, Felipe (oponent)
Práce se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pro divadlo Native. Divadlo má v úmyslu být prvním pražským divadlem, které uvádí hry v jejich originálním znění, což hodlá zajistit jak vlastním souborem, tak i spoluprácí se zahraničními divadelními soubory. V první části se diplomová práce zabývá teoretickými otázkami týkajícími se podnikatelského plánu a jeho náležitostí. Druhá část práce pak již dle uvedené teorie diskutuje jednotlivé praktické stránky podnikatelského plánu. Práce rozebírá především tržní prostředí, kam divadlo vstupuje, marketingové aktivity nově vznikajícího podniku, stejně tak jako finanční plán divadla, které by mělo existovat nezávisle od městských grantů.
Vliv organizačněprávní formy na hospodaření divadel
Sirotková, Jana ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Takáčová, Hana (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat a zhodnotit finanční hospodaření tří typů organizačně právních forem u divadel, a to příspěvkové organizace, obecně prospěšné společnosti a soukromého subjektu. První část je zaměřena teoreticky na obecnou charakteristiku příspěvkových organizací, způsoby financování a problematiku fondů podle nové právní úpravy. Praktická část je zaměřena na samotnou analýzu hospodaření Švandova divadla, Dejvického divadla a Divadla v Celetné, jehož zřizovatelem je společnost Gaspar, s. r. o. Následuje srovnání některých ukazatelů mezi divadly a určení dopadů, které na tyto ukazatele má organizačně právní forma, ve které daná divadla fungují.
Laterna magika - obohacení estetické percepce?
PEKÁREK, Josef
Cílem bakalářské práce je na základě rozboru stavu filmu a divadla v 50. letech 20. století, jak v Československu tak i ve světě, stanovit východiska a vlivy pro vznik Laterny magiky. Navazujícím úkolem je prostřednictvím možností filmu a divadla určit hranice těchto jednotlivých druhů umění a zjistit, v jakém vztahu jsou či mohou být v rámci představení Laterny magiky. Výsledky této teoretické části budou následně konfrontovány s rozborem vybraných představení Laterny magiky.
Vliv divadla na dítě předškolního věku
KRÁTKÁ, Pavlína
Záměrem práce je poukázání vlivu divadla na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku a na možnosti vzdělávání divadelními prvky. Teoretická část je zaměřená na osobnost dítěte předškolního věku a význam předškolního období pro utváření vlastního sebepojetí dítěte. Dále je zaměřená na hru a její význam v životě dětí předškolního věku a na specifika divadelního umění působící na dítě předškolního věku. Praktická část je zaměřená na výzkum a to metodou rozhovorů s předškolními pedagogy a rodiči dětí předškolního věku a na pozorování dětí z mateřských škol při divadelním představení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí87 - 96další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.