|
Simulakrum, hyperrealita a estetické kódy prezidentské volební kampaně
SPUSTOVÁ, Kateřina
Práce se věnuje otázkám spojeným se vztahem simulakra, hyperreality, estetických kódů a post-moderní společnosti se zřetelem na politický aparát. Východiskem jsou filosofické úvahy o simulakru a hyperrealitě Jeana Baudrillarda, Rolanda Barthese a Michela Foucaulta. V potaz jsou rovněž brána díla zabývající se přeměnou společnosti a řeči a také ta díla, která se věnují médiím. Práce se také snaží nastínit chronologický vývoj jednotlivých jevů se zřetelem na současnou společnost.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Politický marketing strany TOP 09 před volbami 2010
Vávrová, Barbora ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Kuta, Martin (oponent)
Bakalářská práce na téma "Politický marketing strany TOP 09 před volbami v roce 2010" si klade za cíl analyzovat využití marketingových nástrojů a jejich aplikaci ve volební kampani strany TOP 09. V první teoretické části práce popisuje politický marketing a zabývá se teorií volebních kampaní a politických stran z marketingového hlediska. Druhá část práce představuje stranu TOP 09, její vznik a hlavní představitele. Praktická část práce popisuje politický marketing strany TOP 09 a její předvolební kampaň. V závěru práce analyzuje a hodnotí politický marketing strany a jeho podíl na úspěchu strany ve volbách roku 2010.
|
| |
| |
|
Volby do PS Parlamentu ČR 2002,2006,2010: analýza volebních materiálů
Pistulková, Petra ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na předvolební kampaně České strany sociálně demokratické do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v letech 2002, 2006 a 2010. Pracuje přitom s hypotézou, že si ČSSD udržuje relativně stabilní jádro voličů, které dokáže prostřednictvím volební kampaně oslovit a udržet si jejich podporu, není ale schopna výrazněji oslovit potenciální voliče z řad mladých lidí a lidí vysokoškolsky vzdělaných. Cílem práce je určit, zda tomu tak skutečně je a pokud ano, proč. Práce vymezuje význam politického marketingu a zabývá se kritickým zhodnocením jeho aspektů. Dále charakterizuje tendence předvolebních kampaní do PS ČR v letech 2002, 2006 a 2010 a přesuny voličů v těchto volebních obdobích. Následuje analýza předvolebních materiálů, na základě které se práce pokouší přiblížit profil voličů strany a příčiny, které vedly k jeho vzniku.
|