Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elektronické knihy
Sobotková, Kateřina ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Pucandlová, Miroslava (oponent)
Má bakalářská práce je věnována tématu Elektronické knihy (dále jen e-knihy). Podrobně pojednává o formátech e-knih a zdrojích, ze kterých je lze získat. Dále jsou rozebrány důvody, proč se knihy digitalizují a způsoby, jakými je digitalizace prováděna. Jedna kapitola je též věnována čtečkám e-knih a jiným zařízením či softwarům, na kterých lze e-knihy číst. Praktická část bakalářské práce obsahuje cenotvorbu e-knih a hodnocení situace na trhu s e-knihami v České republice a v zahraničí. Tvorba cen e-knih je aplikována na konkrétním početním příkladě. Stěžejní část tvoří dotazníkové šetření mezi studenty vysokých škol v České republice. Dalším cílem mé bakalářské práce je zhodnotit situaci na trhu s e-knihami a provést průzkum o postojích k e-knihám mezi vysokoškoláky.
Analýza trhu s elektronickými knihami
Nováková, Marie ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Předložená diplomová práce analyzuje trh s elektronickými knihami. Cílem práce je pokusit se stanovit optimální postup tvorby ceny elektronické knihy. Jsou definovány nejdůležitější subjekty na trhu s knihami a je kladen důraz na představení změny jejich role s příchodem e-knih. Práce se neomezuje jen na model prodeje elektronické knihy, ale jsou diskutovány i alternativní obchodní modely stojící na elektronické knize jakožto objektu monetizace. Závěr práce představuje shrnutí zjištěných poznatků a předkládá možný trend dalšího vývoje v popisované oblasti.
Tvorba cen ve vybrané účetní jednotce
UHLÍŘOVÁ, Gabriela
V teoretické části jsou uvedeny informace týkající se ceny, cenové politiky a sní související strategie. Dále analýzu stanovení ceny, faktory, které ji ovlivňují, metody tvorby cen a jejich výhody a nevýhody pro podnik. Je popsána kalkulace nákladů, kalkulace ceny a jsou vysvětleny základní pojmy kalkulace. Došlo k popsání různých druhů kalkulačních vzorců. Uvedeny jsou možné úpravy ceny v podobě slev a srážek.V praktické části je uvedena charakteristika vybrané společnosti a její údaje, které mi pomohly převést teoretické věci na věci praktické.
Posouzení cenového vývoje mléka ve vybraných státech EU
BICKOVÁ, Miroslava
Cílem této diplomové práce bylo popsat a zhodnotit vývoj ceny mléka ve vybraných zemích Evropské unie a v České republice. V teoretické části je popsána definice ceny, tvorba cen, dělení cen, faktory ovlivňující spotřebu mléka, souvislost mezi spotřebou, cenou a důchodem. Práce analyzuje i zvláštnosti zemědělských cen v porovnání s cenami jiných odvětví. Bylo čerpáno z odborné literatury českých a zahraničních autorů. V metodické části jsou popsány statistické a ekonomické metody výpočtů. V praktické části je popsán vývoj cen mléka v jednotlivých vybraných státech EU. Analyzované státy nebyly vybrány náhodně. V práci jsou zvoleny tři staré státy (Dánsko, Itálie, Velká Británie) a tři nové státy (Litva, Polsko a Slovensko) a samozřejmě Česká republika. Dále se posuzuje cenový vývoj pomocí cenových indexů, pomocí analýzy delší časové řady. V dlouhodobější časové řadě je použita analýza časových řad, kde je modelován lineární trend a je provedena verifikace správnosti predikovaných výsledků trendu. Časová řada je zkoumána také z pohledu sezonních výkyvů. Práce se více zajímá o národní prostředí, efektivnost velkých producentů mléka. Ve třetí části se počítá závislost cenového vývoje na důchodové situaci v jednotlivých státech a vliv cen na spotřebu. Byly použity koeficienty důchodové elasticity a elasticity spotřeby. Porovnávaly se cenové a důchodové elasticity v jednotlivých státech EU. v závěru jsou shrnuty výsledky a provedené diskuze
Pricing and price strategies on the example of real business project
Eichlerová, Jana ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Cílem práce je definovat procesy a strategie při nastavovaní cen jako jednoho z nástrojů marketingového mixu, zhodnotit segmentaci zákazníků jako neoddělitelnou součást k dosažení ziskutvorné ceny a prokázat jejích využitelnost a aplikovatelnost na reálném projektu. První kapitola se zabývá definici ceny a mikroekonomickým pohledem na její tvorbu a cenový mechanizmus. Sleduje, co cenu a její vnímání ovlivňuje. Bere v úvahu cenu jako součást marketingového nástroje a poukazuje na přehlížení nástroje na několika studiích. Druhá kapitola se věnuje již samotné cenotvorbě, vysvětluje její zásady, pilíře a modely, s podkapitolou zaměřující se na nastavování cen internetových služeb s ohledem na praktickou část práce. Podkladem pro efektivní cenotvorbu je segmentace zákazníků a zkoumáni potřeb a tužeb, proto v poslední, třetí kapitole hodnotím, co to segmentace je, jaké druhy a zásady známe. Praktická část pojednává o reálném projektu s inovativním podnikatelským záměrem vytvořit internetový prostor na trhu realit. Práce by měla dokázat smysluplnost a důležitost procesu cenotvorby a správné komunikace ceny.
Kalkulace nákladů a stanovování cen v podniku
LUKŠOVÁ, Veronika
Hlavní náplní této diplomové práce bylo analyzovat kalkulační systém a cenovou tvorbu konkrétního podniku. První část bakalářské práce je zaměřena na teoretické poznatky o kalkulacích a cenách. Druhá část diplomové práce je již věnována konkrétnímu podniku. Analýza byla provedena ve stavebním podniku STAVING, Studená spol. s r.o., který sestavuje individuální kalkulace dle požadavků konkrétních zákazníku. Systém cenové kalkulace je v bakalářské práci prezentován na konkrétních příkladech.
Je kurz hybatelem ceny benzínu?
Malafová, Hana ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Tato práce se snaží zjistit, jaký vztah funguje mezi cenou benzínu na úrovni čerpacích stanic a kurzem amerického dolaru. K analýze používá měsíční data za období 1/2000-4/2012 pro tři státy Evropské unie: Českou republiku, Maďarskou republiku a Polskou republiku. Proměnnými v modelu jsou kurz dolaru a domácí měny, cena ropy, průměrný příjem a sezona. I přes problémy, s kterými se modely potýkají, ujišťují o zásadním vlivu ropy na cenu paliva a přidávají do diskuze vliv kurzu amerického dolaru pro malé otevřené ekonomiky, jež nejsou schopny samy cenu ropy ovlivnit. Dle výsledků přinese 1% změna v kurzu dolaru 0,73% změnu v ceně benzínu pro Česko, 0,72% změnu pro Maďarsko a 0,13% pro Polsko. Dále zkoumá vliv kurzu eura na ceny benzínu ve všech státech. Tento však nebyl prokázán.
Survey on wage and price formation of Czech firms
Babecký, Jan ; Dybczak, Kamil ; Galuščák, Kamil
S využitím dotazníkového šetření autoři zkoumají faktory tvorby mezd a cen českých podniků, přítomnost a zdroje rigidity mezd a reakci podniků na hypotetické šoky. Ačkoli rigidita mezd směrem dolů není příliš rozšířená, nacházejí relevantní především teorii efektivnostních mezd, zatímco platnost teorie implicitních kontraktů shledávají relevantní v případě podniků zaměstnávající především vysoce kvalifikované pracovníky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Degree of competition and export-production relative prices when the exchange rate changes: evidence from a panel of Czech exporting companies
Podpiera, Jiří ; Raková, Marie
V této práci autoři ukazují význam míry konkurence pro závěry o změnách relativních cen vývozu a výroby při změně nominálního kurzu. Navrhují model pro obchodovatelné statky, který kombinuje vztahy konkurence na trhu a cenové diskriminace mezi trhy, a empiricky dokumentují kontrast mezi dokonale a nedokonale konkurenčními trhy v případě reakcí relativních cen vývozu a výroby na kurzové změny.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Beyond Balassa - Samuelson: real appreciation in tradables in transtion countries
Cincibuch, Martin ; Podpiera, Jiří
Autoři této práce za pomoci modelu jednoduché arbitráže rozkládají reálnou apreciaci obchodovatelných komodit ve třech středoevropských zemích mezi složku stanovení cen podle trhu (disparita) a složku místních relativních cen (substituční poměr). Apreciace se pouze částečně vysvětluje místními relativními cenami. Zbytek absorbuje disparita podle velikosti nearbitrážního pásma. Sledovaná disparita se u diferencovaných produktů pohybuje v širším pásmu než u komodit, jako je zboží.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.