|
Kvalita lázeňských služeb a možnosti jejich zlepšování
Issentayeva, Alma ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Sára, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou kvality služeb v oboru lázeňství. Cílem mé bakalářské práce je zhodnotit kvalitu poskytovaných služeb ve wellness hotelu Prezident a navrhnout vedení hotelu možnosti ke zlepšení poskytovaných služeb. V teoretické části uvádím pojetí kvality služeb, důvody zájmu o kvalitu, obecnou definicí kvality lázeňských služeb a nástroje řízení kvality. V aplikační části se má pozornost obrátila na uvedení praktického příkladu služeb v lázeňství a to na provozu wellness hotelu Prezident v Karlových Varech. Popisuji historii vzniku hotelu, uvádím základní údaje o nabízených službách a jejich specifikaci a výsledky dotazníkového šetření spokojenosti klientů. Finální a nejdůležitější části mé práce jsou možné návrhy ke zlepšení kvality služeb.
|
|
Přezkoumání informačního portálu www.ikvalita.cz
Šejvlová, Iveta ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Lévay, Radek (oponent)
Diplomová práce se zabývá přezkoumáním internetového informačního portálu o managementu kvality ikvalita.cz. Cílem je navrhnout možná zlepšení portálu. Součástí práce je teoretická část věnovaná informačním zdrojům a metodologii zlepšování. Praktická část práce vychází z analýzy současného stavu informačního portálu. Je provedena analýza obsahu, struktury, návštěvnosti i SWOT analýza, která zjištěné poznatky shrnuje a stanovuje silné stránky i příležitosti ke zlepšování. Na analýzu navazuje navržení konkrétních opatření a to jak pro krátkodobý časový horizont (do půl roku), tak pro delší časové období. Komercializací portálu se zabývá závěrečná část práce, která navrhuje několik způsobů.
|
|
Zavedení systému managementu kvality ve vybrané organizaci
Komjatiová, Petra ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zhodnotit, do jaké míry organizace Alois Hynek splňuje požadavky certifikační normy ČSN EN ISO 9001:2008 a legislativy v oblasti kvality. Dalším cílem je příprava návrhů na odstranění případných nedostatků a vypracování dokumentace, kterou vyžaduje norma ČSN EN ISO 9001:2008. Diplomová práce je rozdělena do teoretické a praktické části. V teoretické části uvádím definici jakosti, její pojetí, legislativu v oblasti kvality a přístupy managementu kvality. V praktické části jsou uvedeny základní informace o organizaci Alois Hynek -- o její historii, produktech a organizační struktuře -- a je provedena analýza toho, které požadavky normy a legislativy organizace splňuje a kde se vyskytují nedostatky. U každého bodu normy ČSN EN ISO 9001:2008, kde se vyskytly nedostatky, uvádím návrhy na odstranění těchto nedostatků. Dokumentace požadovaná normou ISO 9001:2008 je uvedena v příloze této práce.
|
| |
| |
|
Porovnání účinnosti systémů řízení kvality ve vybraném podniku
GREGOROVÁ, Vendula
Pro vypracování diplomové práce byl zvolen podnik ČSAD JIHOTRANS a. s., který poskytuje služby v oblasti dopravy a má certifikované normy ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 14001 a ČSN EN ISO 22000. Cílem práce bylo analyzovat systém řízení kvality ve společnosti se zaměřením na proces ?Přeprava osob pravidelná a nepravidelná?, porovnat jednotlivé koncepce managementu kvality a navrhnout případné změny. Ve vlastní části práce je uveden výzkum ve zvolené společnosti. Tento výzkum je zaměřen na analýzu nákladů související s kvalitou, vývoj reklamací, vyhodnocení spokojenosti zákazníků pomocí dotazníkového šetření, výkonnost procesu ?Přeprava osob pravidelná a nepravidelná? a porovnání jednotlivých koncepcí managementu kvality.
|
|
Management kvality v systému řízení ve vybraném podniku
CHADIMOVÁ, Iva
Anotace Dnešní doba s sebou přináší s rozvojem podnikatelského a tržního prostředí, kde nabídka převyšuje poptávku, i vyšší nároky zákazníka. Ten již není ochoten dělat jakékoliv ústupky či tolerovat chyby na straně dodavatele, ale vyžaduje určitou kvalitu. Podniky jsou vystaveny velké konkurenci a hledají možnosti jak se na trhu udržet. Jednou z těchto možností je právě vysoká jakost výrobků a služeb. O rostoucím významu jakosti vypovídá i množství podniků, které mají certifikáty nebo jiná osvědčení jakosti, jež se stávají v dnešní době téměř samozřejmostí. Jakost výrobků a služeb se stala významným konkurenčním faktorem, často rovnocenným, ne-li důležitějším než cena. Diplomová práce se zabývá oblastí managementu kvality jako nástroje zvyšování výkonnosti podniku, zlepšováním efektivnosti managementu jakosti s cílem získání a dosažení vyšší spokojenosti zákazníka. Cílem diplomové práce je zhodnotit stávající stav řízení jakosti a navrhnout rámcové změny v řízení kvality směřující k vytvoření systému jakosti vedoucí k získání certifikátu sytému jakosti. K dosažení cíle práce byla vypracována analýza současného stavu řízení v konkrétní firmě. Na základě této analýzy byly podle vybraných prvků normy CSN EN ISO 9001:2000 navrženy rámcové změny v řízení jakosti firmy. Výsledek práce ukazuje, že ve firmě je potřeba podniknout ještě mnoho kroků k dosažení řízení systému jakosti odpovídající normě ISO 9001:2001.
|
|
EFQM - model Excelence
FLOSMANOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na oblast managementu kvality. Zavádění a aplikace modelu Evropské nadace pro řízení kvality EFQM do Policie České republiky. Analýza postupu zavádění do policejní praxe a vybraného útvaru Policie České republiky. Vyhodnocení procesu zavádění a jeho přínosu ve zlepšení výkonnosti, kvality a image.
|
|
Management kvality ve vybraném podniku
KLIMASOVÁ, Eva
Bakalářská práce je zaměřena na management kvality ve společnosti STAVCENT a.s.. Společnost vznikla v roce 1992 a je stavební firmou, která komplexně řeší a zajišťuje realizaci průmyslových, občanských a bytových staveb na území Jihočeského kraje. STAVCENT a.s. navazuje na dlouholetou tradici v oblasti výstavby a údržby objektů, začínající v roce 1950, kdy vznikaly komunální stavební podniky. Společnost si je vědoma zvyšujícího se tlaku na požadovanou jakost výrobků a služeb. Aby získala konkurenční výhodu v boji o zákazníka, zavedla v roce 2006 systém řízení kvality. Tento systém i nadále udržuje a inovuje. Díky certifikování tří systémů kvality, získala {\clqq}Zlatý certifikát``. U svých zákazníků se může pochlubit certifikátem ISO 9001, ISO 14001 a OHSAS 18001. Z analýzy managementu kvality společnosti vyplynulo, že přístup k řízení kvality v oblasti managementu firmy je na vysoké úrovni. Důkazem je certifikát ČSN EN ISO 9001:2001. I přesto, že se společnost dále snaží zlepšovat poskytované služby a udržet si zákazníka, je jen proces neustálého zlepšování klíčovým předpokladem v boji o zákazníka na konkurenčním trhu.
|
|
Vliv managementu kvality na podnikovou sféru České republiky
Procházková, Jitka ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Diplomová práce má za cíl zmapovat dosavadní zkušenosti českých firem se zavedeným systémem managementu kvality v podobě mezinárodní normy ISO 9001 a potvrdit či vyvrátit tak hypotézu, zda se zavedení systému managementu kvality příznivě promítá do hospodaření společností a zlepšuje jejich efektivnost. Teoreticko-metodologická část práce se zaměří na obecný výklad systému managementu kvality spolu s odůvodněním, proč podniky moderní systémy řízení zavádějí a v čem by jim tyto systémy měly pomoci. Praktická část této práce je zaměřena na realizaci dotazníkového průzkumu mezi vybranými firmami certifikovanými podle ISO 9001, který má odhalit přínosy a náklady certifikace a změnu výkonnostních ukazatelů firem.
|