Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve vybrané firmě
ČEJKOVÁ, Kristýna
Tématem diplomové práce je vzdělávání a rozvoj pracovníků ve výrobním Dřevozpracujícím družstvu Lukavec. Cílem této práce je zhodnotit a analyzovat systém vzdělávání a rozvoje zaměstnanců a následně navrhnout vhodné postupy ke zlepšení a zefektivnění tohoto systému. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou specifikovány hlavní pojmy vzdělávání a rozvoj. Dále jsou vymezeny lidské zdroje, investování do vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů, včetně návratnosti těchto investic a problematika motivace ke vzdělávání. Podnikové vzdělávání, jeho oblasti, úkoly, cíle a model vzdělávání a rozvoje tvoří další část literárního přehledu. Následující oblast je pak věnována systematickému vzdělávání pracovníků a jeho dílčím částem. Praktická část práce obsahuje charakteristiku vybraného podniku, analýzu systému vzdělávání a rozvoje zaměstnanců tohoto družstva a vyhodnocené dotazníkové šetření, na základě něhož byla navrhnuta konkrétní opatření, která by měla vést ke zlepšení systému vzdělávání a rozvoje pracovníků tohoto podniku.
Odkud se bere jídlo? Výukový program pro 2. stupeň ZŠ - pracovní sešit (živočišné produkty).
VÍTOVCOVÁ, Alena
Snahou diplomové práce je zjistit možnosti edukace a orientace v oblasti problematiky živočišných produktů ve vztahu ke zdraví žáků 2. stupně základních škol. Cílem práce bylo analyzovat danou problematiku, navrhnout, graficky zpracovat a následně i ověřit výukový program ve formě pracovního sešitu s názvem "Odkud se bere jídlo? (živočišné produkty)". Teoretická část se věnuje charakteristice živočišných produktů (maso, ryby, mléko, vejce a med), následně definicí pracovního sešitu a žáků 2. stupně základní školy včetně pojetí vzdělávání pro tuto věkovou skupinu. Výzkumná část se zabývá samotnou tvorbou pracovního sešitu a jeho ověření na základních školách. Pomocí dotazníkového šetření byla zjišťována úroveň informovanosti žáků dané věkové skupiny v oblasti živočišných produktů a efektivnost vytvořeného výukového programu samotnými pedagogy. Vzhledem ke zjištěným údajům byly vyvozeny závěry a doporučení pro praxi poukazující na vhodnost většího zařazení atraktivních a poutavých výukových programů do školní výuky.
Educational program aimed at the prevention of dental decay for preschool children.
PAVCOVÁ, Lucie
Cílem předkládané bakalářské práce je návrh, aplikace a ověření dentálního edukačního programu jako prevenci výskytu zubního kazu u dětí předškolního věku. Teoretická část práce se zabývá ontogenezí dětského věku ve spojitosti s dočasnou a stálou denticí. V dalších kapitolách je popisována problematika vzniku zubního kazu a jeho vývoj, který je přímo ovlivněn výživou a především správnou dentální hygienou. Součástí teoretické části je též charakteristika dentálního vyšetření, včetně specifikace indexů, které se využívají v kariologii. V závěrečných kapitolách je popsána problematika tvorby edukačního programu, která respektuje didaktické zásady a formy edukace včetně použití vhodných didaktických technik a pomůcek. V metodologii jsou definovány cíle a úkoly práce a výzkumné předpoklady. Vlastní metodika práce charakterizuje výzkumný soubor včetně organizace výzkumného šetření. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 22 dětí předškolního věku ve věkovém rozpětí 4-6 let. Na základě aplikace dentálního edukačního programu a analýzy zjištěných výsledků byl prokázán pozitivní vliv na snížení hodnoty kpe indexu. Získané výsledky poukazují na vhodně zvolený dentální edukační program, který ukazuje na potřebu systémové koncepce intenzivních programů podpory orálního zdraví v mateřských školách.
Výukový program s prvky badatelsky orientovaného přírodovědného vyučování na 1. stupni ZŠ.
SOUKUPOVÁ, Valerie
Cílem této práce je připravit výukový program s prvky badatelsky orientovaného vyučování (BOV) a současně ověřit účinnost navržených aktivit z hlediska cílů přírodovědného vzdělávání na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce ukazuje některé možnosti, jak s uvedenou metodou pracovat a zařazovat ji do vyučování. Jako modelový příklad byla zvolena témata související s fyziologií rostlin. Aplikovány jsou různé vyučovací metody vhodné pro realizaci BOV v kontextu Rámcového vzdělávacího programu se zřetelem na aktuální obsah učebnic prvouky a přírodovědy. Vyučovací metoda je taktéž porovnána s pojetím výuky přírodovědných předmětů v zahraničí. Diplomová práce byla řešena v rámci projektů GA JU č. 065/2010/S a GA JU č. 078/2013/S
Tvořivé činnosti v předškolním vzdělávání
ČÍŽKOVÁ, Helena
Práce se zabývá možností využití tvořivých činností u nejmladší věkové skupiny dětí v mateřské škole. V teoretické části jsou zahrnuty psychologické základy tvůrčích aktivit a specifika tvořivosti v předškolním období. Je vymezen pojem tvořivé činnosti a jejich význam pro dítě. Následuje zmapování tvořivých činností v edukačním procesu v mateřské škole. Praktická část je věnována sestavení programu tvořivých činností na základě RVP PV. Program zohledňuje hravost, fantazii, aktivitu dětí předškolního věku a podílí se na rozvoji tvořivého přístupu k životu. Závěr bakalářské práce hodnotí realizaci navrženého programu a formuluje pedagogická opatření s cílem optimalizace programu. Práci doplňuje videonahrávka.
Integrovaný záchranný systém (e-learningový program)
ŠIMKOVÁ, Lucie
Integrovaný záchranný systém (výukový program) V legislativě České republiky existuje řada zákonů, vyhlášek, nařízení a dalších právních norem, které popisují funkci integrovaného záchranného systému. Právní podklady k této problematice znesnadňují výuku začínajících studentů vzhledem ke svému obsáhlému rozsahu a odkazování v rámci těchto předpisů. Zároveň dochází k rozvoji technických prostředků, jež umožňují modernizovat výuku, a tudíž je možné vytvářet např. e-learningové programy. Ty pak zkvalitňují a doplňují didaktické pomůcky sloužící pro usnadnění výuky a podporu studia studentů. Tato práce vytváří základ pro takový výukový program. Zabývá se hlavními informacemi z oblasti integrovaného záchranného systému, jeho základními a ostatními složkami, operačními a informačními středisky integrovaného záchranného systému, veřejnou správou, koordinací v rámci integrovaného záchranného systému a činností právnických a fyzických osob v této oblasti a dalšími opatřeními. Tyto vybrané informace získané prostřednictvím sběru dat budou prostřednictvím e-learningového prostředí Moodle poskytnuty studentům pro začátek jejich studia a tím usnadní jejich orientaci v tomto prostředí. Spolu s těmito informacemi bude uveřejněn seznam právních předpisů ? zákonů, vyhlášek, norem ? týkajících se bezprostředně oblasti integrovaného záchranného systému. Vzhledem k tomu, že program bude sloužit především pro samostudium, bude každá kapitola obsahovat kontrolní otázky a na závěr budou mít studenti možnost vyplnit test a tím ověřit své znalosti.
Návrh výukového programu o problematice šumavských smrčin
BLAŽKOVÁ, Miluše
Bakalářská práce je zaměřena na návrh výukového programu o problematice šumavských smrčin. Kvůli zvýšení použitelnosti je program proveditelný nejen v šumavské smrčině, ale i v běžném smrkovém hospodářském lese. Program je určený zejména pro žáky základních škol. Součástí práce je podrobný popis úkolů a aktivit, vyhotovení pracovních listů s poznámkami a návrhy pro lektory. Aktivity jsou koncipovány nejčastěji tak, aby u dětí proběhl přímý kontakt s přírodou. Jsou zde přítomny prvky badatelsky orientovaného vyučování, dále je použitá didaktická hra a skupinová výuka. Část výukového programu byla ověřena v praxi a na základě toho proběhla korekce.
Analýza dopadů školení ve společnosti XY
Svobodová, Michaela ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Franková, Emilie (oponent)
Cílem mé diplomové práce je analyzovat dopady konkrétního školení zaměřeného na projektové řízení pro zaměstnance společnosti XY se zaměřením na analýzu jedné ze složek hodnocení efektivity školení. Tato složka zkoumá, zda dochází k přenosu získaných poznatků, vědomostí a vyučovaných postupů do běžné podnikové praxe. Práce obsahuje teoretickou část, kde je přiblížena teorie podnikového vzdělávání, andragogiky a projektového řízení. V metodologické části je přiblížen postup celého výzkumu včetně zkoumaných hypotéz. Následující praktická část shrnuje zjištěné výsledky výzkumu.
Odraz lidových tradic ve školním vzdělávacím programu mateřské školy
VLČKOVÁ, Vladislava
Ve své bakalářské práci upozorňuji na možnosti, které skýtají lidové tradice při tvorbě a realizaci vzdělávacího obsahu školní vzdělávacího programu mateřské školy. Předpokládám, že program založený na lidových tradicích může plně naplnit požadavky na předškolní vzdělávání v Rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V teoretické části se zaměřuji na lidové tradice, které jsou přirozené a propojené s přírodou a snažím se je začlenit do předškolního vzdělávání. Dále popisuji lidové tradice a jejich stopy v mém kraji. V praktické části předkládám konkrétně životaschopnost lidových tradic v mateřských školách v podobě aktivit a činností, které je možné uskutečňovat v mateřské škole. Obsahová část školní vzdělávacího programu je zpracována s využitím lidových tradic. Vše je doplněno tematickým celkem Posvícení, ke kterému přikládám videozáznam z realizace tohoto tématu jako průřezový obraz.
Integrace průřezového učiva Člověk a svět práce do systému výuky v ekonomických oborech vzdělání
Jiránková, Petra ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Oudová, Drahomíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou budoucího vstupu absolventů středních ekonomických škol na trh práce. Zabývá se tím, jaké znalosti a dovednosti by studenti měli získat, aby byli připraveni zapojit se bez větších problémů do pracovního procesu. Zároveň přináší doporučení pro lepší přípravu žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.