|
Jonas Mekas
Hlaváčková, Hedvika ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (oponent)
Tato práce se věnuje zkoumání filmového díla litevského avantgardního umělce organizátora a tvůrčího a originálního interpreta současnosti Jonase Mekase. Konkrétně se zabývám vývojem jeho tvorby od filmových deníkových ság k video projektům umísťovaných na internet. Zkoumám, proč odlišuje své záznamy skutečnosti od dokumentů, co pro něho znamená realita a jak se jí pomocí své kamery připližuje. Pozoruji, jak autorovu práci ovlivnil rychlý technický vývoj - příchod videa a následně počítačů a internetu. Zkoumám kde tzv. denníkový film stojí v rámci historie kinematografie jako umělecké formy a kde se nachází nyní v okolnostech současné umělecké scény.
|
|
HAM staniční deník pro Linux
Kaluža, Jan ; Růžička, Richard (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace software realizujícího staniční deník amatérské radiokomunikační služby. Po stručném úvodu do problematiky následuje popis existujících softwarových řešení staničních deníků včetně analýzy jejich výhod a nevýhod. Na základě této analýzy je dále proveden návrh nového modulárního a otevřeného řešení, které bylo implementováno jako softwarová aplikace pro operační systém GNU/Linux. Zdrojové kódy byly uvolněny pod svobodnou licencí GNU GPL. Na závěr je provedeno zhodnocení implementace a jsou diskutovány možnosti dalšího rozšíření.
|
|
Cesta, důvod pro obraz
Cílková, Kristýna ; Jiřele, Miroslav (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Má diplomová práce je založená na osobní zkušenosti z mého ročního pobytu na Západní Sumatře. Cesta, byla důvodem vzniku mých obrazů a jejich náplní, i když na první pohled není tak zřetelná. Má práce není cestopis. Věnuji se tomu, čemu již dlouhá léta – ženám, dekoru a „něčemu“ co se skrývá za obrazem – duši a atmosféře. Název mé práce je Cesta, důvod pro obraz. Tématem je Indonéská tradice – lidová versus současná. Má práce se odehrává ve dvou rovinách – Missky a Nevěsty nebo lépe Svatba a soutěž krásy. V obou řeším slavnostní situaci a její dress code – oděv, dekor, šperk.
|
| |
|
Život záznamu
Ryneš, Zdeněk ; Mazanec, Martin (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám deníkem a deníkovým záznamem vy smyslu tvorby a archivace osobní historie a zpětného pohledu na ni. Po dobu jednoho roku jsem sbíral nahodile pořízené záznamy, které jsem ukládat do kalendářně členěné databáze. V první fázi práce mě zajímalo vytvoření si odstupu od pocitově a osobně zatíženého materiálu. Záznamy jsem stříhal podle předem zkonstruovaných grafických schémat a nákresů. Především jsem se zabýval sbírkou videí jako jedním celkem. V následné fázi se můj zájem přenesl na detail celku. Videa jsem začal štěpit na jednotlivé framy, které jsem tiskl. Videa jsem tak převedl z digitální podoby do hmotného artefaktu. Následně prostřednictvím opakované akce jsem s jedním zvaným účastníkem sdílel vytisknuté framy v lineární posloupnosti doplněné asociačním vyprávěním. Výsledkem je prostorová instalace složence dvou videi. První z nich prezentuje archiv jako celek a druhé je série záznamů proběhlých akcí.
|
|
Autorská kniha - Všednodennost
HONZL, Lukáš
Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou, které spolu tematicky korespondují. Společným jmenovatelem obou těchto částí je pojem "autorská kniha". Teoretická část je věnována knize a jejím předpokladům: jazyku, s ním spojené komunikace, vývojem písma, coby nejužívanější formy fixace lidské řeči a budoucnosti knihy v dnešní elektronické době. Dále se zabývá zmapováním autorské knihy v Čechách. Praktická část se věnuje tvorbě vlastní autorské knihy - deníku. Jeho textová část je zpracována pomocí digitalizace strojopisu a jeho následné úpravy, obrazová se pohybuje od černobílé fotografie k frotáži a roláži.
|
|
Boj proti antisemitismu na stránkách deníku Tribuna v letech 1919-1924
KABRNOVÁ, Kateřina
Práce zkoumá texty, které vycházely od roku 1919 do 1924 v deníku Tribuna, a zjišťuje, zda se v nich autoři nějakým způsobem staví proti antisemitismu a jakým způsobem informují o židovském hnutí. Deník založili členové českožidovského hnutí. V první části popisuje dobu počátku první Československé republiky z pohledu židovské komunity. V druhé části přibližuje články publikované v Tribuně na základě bádání v dobových výtiscích deníku.
|
|
Mediální obraz seniorů
SKÁLOVÁ, Markéta
Cílem této práce je co nejvěrnější přiblížení obrazu seniora, který nám je předkládám médii, s přihlédnutím k možným kulturním, politickým, sociálním, popřípadě dalším kontextům, které tento obraz spoluutvářejí a ovlivňují. V průběhu sběru dat a jejich vyhodnocování byl brán zřetel na následující výzkumné otázky: Podléhají mediální informace týkající se seniorů typizaci a/nebo stereotypizaci? Používají média správně pojmy "senior" a "důchodce"? Je možné v médiích vypozorovat věkově podmíněnou diskriminaci? K dosažení tohoto cíle byla použita metodická podporu v podobě použití obsahové analýzy nejčtenějších českých deníků (Blesk, MF DNES, Právo, Aha!) v období od 1.1.2010 do 30.6.2012. Na obsahovou analýzu navazuje interpretativní část výzkumu založená na Glaser-Straussově metodě grounded theory. Následuje porovnání a zhodnocení výstupů výše uvedených metod pomocí kategorizace a popsání každé z těchto kategorií vzniklých na základě výsledků výzkumu.
|
|
Haptické deníky
ŠTĚCHOVÁ ŽÁKOVÁ, Marie
Tato práce se pokouší nastínit problematiku hmatu ve vztahu k umění a každodennosti. První kapitola se věnuje blíže fenoménu hmatu, představuje tento smysl, charakterizuje komunikaci dotykem, zabývá se tvůrčími typy podle Viktora Lowenfelda, rozebírá pojem haptiky a věnuje se umění a hmatu. V druhé kapitole představujeme jednotlivé typy deníků, psychologické aspekty vedení deníků a také rozebíráme vztah deníků a taktilismu. Třetí kapitola je prakticky zaměřená, popisuje smysl haptických deníků a představuje formou volných asociací jednotlivé haptické objekty- asambláže. Součástí práce je celkem 7 hmatových objektů
|
| |