Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí81 - 90  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.20 vteřin. 
Změny na trhu námořní kontejnerové přepravy vyvolané světovou hospodářskou krizí
Řídký, František ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Šimek, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce je námořní kontejnerová přeprava. Konkrétně se zabývá změnami na trhu vyvolanými hospodářskou krizí, která postihla světovou ekonomiku v roce 2008. První, teoretická část práce se zabývá charakteristikou námořní dopravy a jejím členěním. Dále pak historií a vývojem kontejnerizace a také mezinárodními organizacemi, které mají vliv na rozvoj námořní dopravy. V druhé části je zmapován vývoj na trhu námořní kontejnerové přepravy v posledních letech a to hlavně dopady světové hospodářské krize. Podstatná část je věnována opatřením, která museli učinit rejdaři a zasílatelé v reakci na vývoj na trhu.
Sběrná služba v námořní přepravě a export z ČR
Pospíchal, Jiří ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Plzenská, Marcela (oponent)
Diplomová práce pojednává o sběrné službě v námořní přepravě a její využití v exportu z České republiky. Nejdříve v teoreticko-metodologické části definuji hlavní pojmy námořní přepravy a obecně námořní přepravu. V práci uvedu postavení námořní přepravy v ČR a znázorním to pomocí statistik. Dále popisuji kontejnerizaci a hlavní typy kontejneru, protože to jsou to důležité pojmy pro sběrnou službu. V praktické části práce popisuji procesy při exportu v rámci sběrné (LCL) služby firmy Austromar spol. s r.o. a poté na ně aplikuji obchodní případy a tím ukáži, jak tyto procesy fungují v praxi. Jedním obchodním případem je i přeprava nebezpečného zboží. Nakonec je uveden rozdíl mezi přímým a nepřímým boxem a výpočet cen pro oba typy boxů.
Mezinárodní námořní konference
Kozlová, Marcela ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Rožek, Petr (oponent)
Cílem této práce je najít, popsat a vysledovat budoucí trendy ve vývoji námořních liniových konferencí. Námořní doprava hraje klíčovou roli ve světovém obchodě a s postupující globalizací její důležitost dále narůstá. Současně stále více dominuje světovému obchodu kontejnerová doprava. Tu v současnosti čeká řada zásadních změn a výzev. Práce má dvě části. V jedné je probráno, co to vlastně liniové konference jsou, jak vznikly a jaký byl jejich dosavadní vývoj. V druhé se snažím dobrat možných závěrů, jak se situace vyvine do budoucna, po té co vypršela platnost poslední jejich výjimky. Také jsem do práce zahrnula kapitoly o současných nejdůležitějších námořních cestách a přístavech.
Kombinovaná doprava, její provozovatelé v ČR
Dvořáková, Eva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Šlosar, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na kombinovanou dopravu v České republice. Teoretická část obsahuje úvodní informace o intermodálních ložných jednotkách a o jednotlivých dopravních prostředcích, využívaných při kombinované dopravě. Druhá část, praktická, pak charakterizuje druhy kombinované dopravy využívané v České republice, četnost užívání, operátory kombinované dopravy a terminály, využívané při překládkách ze silničního nákladního vozu na železniční. V textu je také popsán současný trend, spolu s možnostmi financování kombinované dopravy pomocí vypsaných programů.
Námořní kontejnerová přeprava mezi Evropou a Dálným Východem
Kubečková, Alena ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Remenec, Jakub (oponent)
Teoretická část diplomové práce charakterizuje námořní kontejnerovou přepravu, dokumenty v ní používane, cenotvorbu, její dopady na životní prostředí. V praktické části je charakterizováno 5 rejdařů a jejich nabízené servisy z Dálného východu do Evropy, přičemž je vybrán nejvhodnějsí servis pro potřeby daného zákazníka. Diplomová práce se také zmiňuje o dopadu ekonomické krize na námořní přepravu a jiných druzích přeprav na trase Dálný východ - Evropa.
Nové trendy v mezinárodní kontejnerové přepravě
Havlíček, Václav ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Švábková, Eva (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První zkoumá vývojové trendy v mezinárodní kontejnerové přepravy od svého zrodu v 60. letech 20. století do současnosti, proces její standardizace a typologii jednotlivých typů kontejnerů. Druhá část charakterizuje různé druhy smluvního zajištění mezinárodních přeprav a poukazuje na odlišnosti v postavení jednotlivých subjektů dle typů zvolených smluv. Ve třetí kapitola podrobněji rozebírá jednotlivé přepravní obory, na které v předposlední kapitole navazuje detailnější analýza hlavního přepravního oboru -- námořní kontejnerové přepravy. V poslední, páté kapitole je provedeno srovnání nejvýznamnějších evropských kontejnerových terminálů na základě čtyřech autorem zvolených zvolených hledisek.
Dovoz zboží do EU s důrazem na námořní přepravu kontejnerů
Milková, Andrea ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
V diplomové práci byla obecně charakterizována námořní přeprava a doklady, které se v ní používají. Dále byly přiblíženy její specifika, zejména aktuální dilema fungování kartelů rejdařů -- konferencí - v tomto odvětví. V práci jsem vyčlenila část i popsání kontejnerové námořní přepravy, a to zejména vysvětlením pojmu kontejnerizace. Podařilo se mi také prozkoumat podobu trhu kontejnerové přepravy v Evropské unii, a v neposlední řadě také načrtnout současnou nelehkou situaci na tomto trhu. Zajímala jsem se o legislativní ustanovení Evropské unie, které upravují problematiku dovozu. Nebylo možné tak široké spektrum pravidel a specifik popsat obecně, proto jsem se snažila zaměřit pouze na dovoz zboží v kontejnerech, které je přece jenom směrodatnějším zúžením, jelikož některé celní, daňové a obchodní ustanovení se na dovoz kontejnerů nevztahují. Cílem zkoumání pravidel Evropské unie pro dovoz bylo seznámit se s činnostmi, které musí dovozce obstarat, a se znalostmi, které musí dovozce ovládat, předtím než osloví rejdaře kvůli samotné přepravě. Podařilo se mi popsat nejzákladnější a nejdůležitější body, které dovozci při dovozu dodržují.
Námořní přeprava mezi Evropskou unií a Spojenými státy mexickými
Kolář, Petr ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Tichý, Pavel (oponent)
Práce charakterizuje a analyzuje námořní přepravu mezi Evropskou unií a Mexikem. Důraz je kladen na liniovou námořní přepravu kontejnerů na trase mezi přístavy Progreso a Rotterdam s návaznou vnitrozemskou přepravou do České republiky. Stručně jsou také popsány mezinárodní instituce v oblasti námořní přepravy. Dále je charakterizována společnost A. P. Moller Maersk a její organizační složky. Aplikační část se zaměřuje na dovoz nákladu z přístavu Progreso do České republiky.
Kontejnerová doprava v zahraničním obchodě Běloruska
Yemialyanava, Kseniya ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Schwarz, Vítězlav (oponent)
Zahkládní údaje o obchodním stavu Běloruska, statistika obchodování, která zahrňuje údaje o množství obchodováného zboží. Údaje, podle kterých jasně uvidíme, se kterými staty Bělorusko obchoduje nejaktivněji. Charakteristika stavu kontejnerové přepravy v Běloruské republice.
Kombinovaná přeprava na území států: Česká republika, Polsko a Bělorusko
Vasiliuk, Aliaksandr ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Stetsenko, Olena (oponent)
Ve své diplomové práci ?Kombinovaná přeprava na území států: Česká republika, Polsko a Bělorusko? se snažím o komplexní pohled na problematiku kombinované přepravy. Soustřeďuju se nejen na aktuálních a historických faktech rozvoje a fungování kombinované přepravy, ale také věnuju velkou pozornost čistě praktickým a také technickým náležitostem efektivního fungování kombinované přepravy jako jsou typy přepravních jednotek, technické možnosti překládky přepravních jednotek, problémy a alternativy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí81 - 90  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.