Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mateřská škola jako primární instituce výchovy ke zdraví.
FOŘTOVÁ, Miroslava
Diplomová práce na téma ?Mateřská škola jako primární instituce výchovy ke zdraví? rozebírá, jaké je využití oboru výchovy ke zdraví v mateřských školách. Jejím dalším cílem je zjistit, v jaké podobě a do jaké míry s tématy tohoto zaměření mateřské školy pracují. Teoretická část obsahuje kapitoly, které se zabývají výchovou ke zdraví a předškolním vzděláváním. Je zde charakteristika samotného vzdělávacího oboru výchovy ke zdraví a jeho cílové zaměření, vzdělávací obsah a očekávané výstupy. V další části je uvedena charakteristika předškolního vzdělávání, jeho cíle, včetně Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Dále jsou uvedeny vyskytující se prvky výchovy ke zdraví ve vzdělávacích oblastech včetně primární prevence. Poslední oblast se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku, jeho psychomotorickým vývojem a socializací. Je zde též uveden vliv pedagoga při výchově a vzdělávání dítěte a význam mateřské školy pro dítě a jeho rozvoj. Praktická část přináší výsledky smíšeného šetření. Kdy kvantitativní výzkum byl zjišťován pomocí metody dotazníků a kvalitativní výzkum byl realizován pomocí rozhovorů. Výzkumný soubor tvoří učitelky mateřských škol Jihočeského kraje. Zkoumána je jejich práce s dětmi vzhledem k oboru týkajícího se výchovy ke zdraví. V závěru práce jsou vyhodnoceny a shrnuty výsledky výzkumného šetření.
Znalosti žáků o reprodukčním zdraví na 2. stupni vybrané ZŠ
Řeháková, Veronika ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na znalosti o reprodukčním zdraví žáků 2. stupně vybrané ZŠ. V teoretické části se věnuji pojmu reprodukční zdraví, popisu mužského a ženského pohlavního ústrojí, poruchám reprodukčního zdraví, přirozeným a nepřirozeným metodám antikoncepce. Další část práce se týká reprodukčního zdraví, prostituce a sexuálního zneužívaní a dopadu těhotenství na nepřipravený organismus v době dospívání. Zabývám se tím, jak se Výchova ke zdraví, pod kterou patří reprodukční zdraví, prezentuje v RVP a co je jejím cílem v jednotlivých oblastech a klíčových kompetencích. Cílem práce bylo zmapovat získané znalosti v dané oblasti ve třídách, kde se tento předmět vyučuje. Zvolila jsem dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo celkem 84 dětí ze 6. - 8.ročníku vybrané ZŠ. Potvrdilo se, že žáci v osmém ročníku mají nejvyšší znalosti v oblasti reprodukčního zdraví, přesto byly tyto vědomosti nižší než bychom očekávali. Proto je nutné tyto vědomosti nadále prohlubovat a zvyšovat prostřednictvím projektů k danému tématu a předávat vědomosti jinou formou než pouhým výkladem, zejména praktickými a názornými ukázkami.
Využití dramatické výchovy jako metody se zaměřením na podporu zdraví na 2. stupni základní školy
Lansdorf, Marek ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využití dramatické výchovy jako metody ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy. Konkrétně se zabývá realizací podpory zdraví na 2. stupni základní školy. V práci jsou vymezeny cíle dramatické výchovy a popsán její vliv na socializaci jedince. Důraz je kladen na hru v roli jako základní metoda dramatické výchovy. Záměrem práce bylo zjistit, zda pedagogové výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy využívají dramatické metody, v jakých tématech výchovy ke zdraví a odkud čerpají do svých vyučovacích hodin náměty. Orientační šetření pomocí dotazníků a rozhovorů vedlo ke zjištění, že pedagogové dramatické metody využívají, ovšem v tématech, která nejsou pro žáky příliš citlivá. Rovněž bylo zjištěno, že pro pedagogy výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy nejsou žádné metodické příručky, které jsou zaměřené na témata výchovy ke zdraví s použitím dramatických metod. Součástí práce je soubor sedmi námětů s tématy výchovy ke zdraví pro učitele, ve kterých je užita hra v roli.
Možnosti integrace vzdělávacích oborů tělesná výchova a výchova ke zdraví v kurikulu základní školy
Kořínková, Eliška ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje možností integrace vzdělávacích oborů výchova ke zdraví a tělesná výchova na druhém stupni základních škol. Hlavním cílem je zjistit zkušenosti učitelů a jejich názory na výuku výchovy ke zdraví a tělesné výchovy. Na základě zjištěných informací a v souladu s očekávanými výstupy daných Rámcovým vzdělávacím programem navrhnout výukový program pro zkvalitnění výuky výchovy ke zdraví a tělesné výchovy. Teoretická část analyzuje a vyhledává společné výstupy a cíle podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy aktualizovaného v roce 2016 pro tyto obory. Na základě studie odborných literárních pramenů popisuje psychomotorický vývoj žáků na druhém stupni základní školy. Zjišťuje způsob spolupráce učitelů různých předmětů a zda je tato spolupráce podporována současným kurikulem. Praktická část zaznamenává průběh a výsledky kvalitativního výzkumného šetření na školách sídlících na území Vlašimska. Odhaluje nejčastější problémy spojené s výukou výchovy ke zdraví, způsoby spolupráce učitelů a zdůrazňuje smysl výuky výchovy ke zdraví a tělesné výchovy z pohledu učitelů. Výstupem diplomové práce je návrh edukačního programu, který propojí výchovu ke zdraví a tělesnou výchovu.
Ekonomické a další dopady výchovy ke zdraví na základních školách v České republice v roce 2016
Piskora, Jakub ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ekonomickými a dalšími dopady výchovy ke zdraví praktikované na základních školách v České republice. Práce je rozdělena na 2 části. První teoretická část popisuje samotný obor výchovy ke zdraví, jeho význam, dále zdraví a jeho důležitost pro socio-ekonomický rozvoj země a nakonec shrnuje rizikové oblasti. V druhé praktické části je pomocí dotazníkového šetření analyzován aktuální stav oboru výchova ke zdraví. Sekundárně jsou zkoumány návrhy a doporučení respondentů pro zlepšení jeho efektivity. Ve výsledku výzkumu usuzuji, že v současné době jsou podmínky a stav oboru na dobré úrovni.
Vliv zdravého životního stylu na zdravotní, emocionální a ekonomickou složku rodiny
Mazačová, Pavlína ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Mašková, Pavla (oponent)
Tato práce pojednává o rozporu mezi situací, která vývojem zdravotnictví, politického systému a změn prostředí měla zásadní vliv na tom, že se dnes dožíváme vyššího věku, než lidé na začátku námi zkoumaného období (od roku 1945). To v nás vzbuzuje pocit jistoty dlouhověkého života, rozpor však pramení v realitě, která tkví v perspektivě chronického života, což nás z běžného života velmi brzy vyřadí. I přes tuto skutečnost se řadě zemí podařilo vyšší věkové hranice dosáhnout, ale vysoký věk není odrazem lepšího zdraví, což vyjadřuje zásadní rozpor mezi očekáváním a skutečnou realitou, jedná se tak i zároveň o hlavní výzkumný problém této práce. Cílem práce bylo zjistit vývoj podmínek zdravého životního stylu v české společnosti, které tu byly mezi lety 1945 až 2016 z pohledu jednotlivce. Druhým cílem je reflexe vývoje zdravotního stavu společnosti jako celku v kontextu zdravotní politiky se zaměřením na etapy rozdělené na "desetiletky". V práci byla použita kombinace institucionální analýzy, veřejné politiky a vlastního biografického výzkumu se sedmi respondenty, s použitím morfologické analýzy a doplňkových otázek. Výzkum potvrdil zjištěné informace ze vstupní analýzy, tedy zhoršující se determinanty zdraví, přičemž u respondentů byl na vině zejména špatný životní styl (výživa, nedostatečný pohyb,...
Analýza metod využívajících technologie při výchově ke zdraví
Vaňková, Lenka ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
V této práci byla zkoumána role informačních technologií ve výuce výchovy ke zdraví, a to v rámci různých forem vzdělávání. Teoretická část je zaměřena na rozklíčování cílů vzdělávání, výukových postojů, prostředků výchovy ke zdraví, a to v rámci různých oblastí vzdělávání. Jedná se o formální, neformální a informální vzdělávání. Hlavní roli v této práci hrají kurátoři, jejichž působení se prolíná do všech sfér výuky, zvláště významnou roli však hrají v neformálním a informálním prostředí. Práce poukazuje na to, jak se posouvá role učitelů do kurátorství a tím stoupá jejich vliv na cílovou skupinu (žáky) i v mimoškolním prostředí. Empirická část se věnuje vytipovaným individuálním osobnostem kurátorů, se kterými byly natočeny rozhovory. Otázky byly zaměřeny na zdravý životní styl, výuku, vlastní prezentaci v online prostředí i na roli technologií v současné výchově ke zdraví. Součástí empirické části práce je také realizace dotazníkového šetření, které zkoumá zkušenosti pedagogů i studentů oboru Výchova ke zdraví s využitím digitálních technologií při výuce. Na základě analýzy rozhovorů a výsledků dotazníkového šetření práce v závěru ukazuje současný stav využití technologií ve výchově ke zdraví a naznačuje, kam by se měl ubírat další vývoj. Klíčová slova zdraví, nové metody, vzdělání, výukové...
Pracovní listy zaměřené na nutriční výchovu žáků 2. stupně základních škol
Cajthamlová, Renata ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou a užitím pracovních listů v předmětu Výchova ke zdraví. Pracovní listy jsou zaměřené na nutriční chování žáků 2. stupně. V teoretické části je definováno, jak se pracovní listy tvoří a jaké náležitosti mají pracovní listy mít. Praktická část obsahuje výzkumné šetření provedené mezi pedagogy Výchovy ke zdraví a konkrétní 3 pracovní listy pro žáky a 3 metodiky pro učitele. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativní metodou, kde 30 pedagogů odpovídá na otázky v dotazníku, které zjišťují jejich pohled na využívání pracovních listů ve výuce a na potřebnost tvorby ucelených souborů pracovních listů do výuky Výchovy ke zdraví. Pracovní listy jsou realizovány pro žáky 2. stupně se zaměřením na nutriční chování a metodiky pro učitele, jak s pracovními listy ve výuce pracovat. Pracovní listy obsahují učební úlohy se zaměřením na složky potravy, faktory ovlivňující zdraví a poruchy příjmu potravy. Praktická část diplomové práce zahrnuje i doplňující materiál s informacemi pro pedagogy o tématech, které pracovní listy obsahují. KLÍČOVÁ SLOVA pracovní listy, Výchova ke zdraví, nutriční chování žáků, složky potravy, obezita, poruchy příjmu potravy
Využití aktivizujícícíh výukových metod při výuce výchovy ke zdraví
Malinová, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Využití aktivizujících výukových metod ve výuce výchovy ke zdraví AUTOR: Bc. Kamila Malinová, DiS. KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá využitím aktivizujících výukových metod při výuce výchovy ke zdraví. V teoretické části vymezuje pojem výuková metoda, poukazuje na funkce výukových metod ve výuce, předkládá klasifikaci metod jednotlivých autorů, blíže se zaměřuje na metody aktivizující, které nejprve představí z pohledu historie a poté poukáže na jejich výhody a nevýhody, přínos ve výuce a v neposlední řadě na srovnání aktivizujících metod s metodami klasickými. Detailněji se zaměřuje na jednotlivé aktivizující výukové metody. Závěr teoretické části je věnován začlenění výchovy ke zdraví do rámcového vzdělávacího programu pro základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Cílem praktické části je zjistit limitující a motivující faktory pro učitele v užívání aktivizujících výukových metod při výuce výchovy ke zdraví na druhém stupni pražských základních škol. K ověření tohoto cíle je využito kvalitativní metody rozhovoru a následného dotazníkového šetření. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že motivujícím faktorem pro učitele je především kladná odezva žáků při vedení hodiny s využitím aktivizujících metod. Limitujícím...
Nutriční chování a postoje žáků staršího školního věku k výživě z pohledu genderu
Čečáková, Monika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma vztahu žáků staršího školního věku k výživě z pohledu genderu. Teoretická část práce vymezuje genderovou problematiku ve vztahu k výživě, charakterizuje období staršího školního věku a vymezuje jednotlivé faktory působící na vývoj nutričního chování žáků. Cílem praktické části práce bylo zjistit, zda existují rozdíly v přístupu k výživě u chlapců a dívek v období staršího školního věku, popřípadě zda se vzhledem k pohlaví vyskytují nějaká specifika v nutričním chování. K tomuto účelu sloužila metoda dotazníkového šetření, které se konkrétně zaměřovalo na zájem vybrané skupiny žáků o problematiku výživy, na jejich postoje, informovanost a nutriční chování. Výsledky dotazníkového šetření přináší zjištění, že lze spatřovat určité odlišnosti v nutričním chování u chlapců a dívek. Zejména zájem o problematiku výživy se ukázal větší u dívek než u chlapců. Dívky se také snaží stravovat zdravěji než chlapci. Naopak ve stravovacích návycích nebo v postojích se objevily jen minimální rozdíly. Z výsledků šetření též vyplývá, že některé genderové stereotypy týkající se problematiky výživy jsou již překonané. Součástí praktické části práce je rovněž návrh využití získaných dat v pedagogické praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.