Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Standardizace orchestrace v prostředí služeb
Sova, Jiří ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Vašíček, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním používaných standardů v orchestraci služeb. Orchestrace je jedním z pojmů v servisně orientované architektuře, která představuje významný trend ve vývoji informačních systémů. Práce je rozdělena do čtyř částí. Úvodní kapitola se nejprve věnuje popisu samotné služby v rámci informačních technologií. Obsahem je také definování servisně orientované architektury, kde služba je základním prvkem při tvorbě a integraci informačních systémů. V poslední části této kapitoly jsou popisovány principy servisně orientované architektury, které nejlépe vystihují její podstatu. Druhá kapitola se již věnuje koordinaci spolupráce služeb, kde existují dva základní přístupy -- orchestrace a choreografie. Cílem této kapitoly bylo vytvořit teoretický popis obou pojmů a následně oba přístupy porovnat. Další kapitola se zabývá standardizací metod orchestrace, kde hlavním standardem je jazyk BPEL. Úvod je nejprve věnován historii a důvodům vzniku jazyka. V další části jsou zmíněny principy jazyka BPEL, které stanovují požadavky pro jeho použití. Další oddíl této kapitoly pak popisuje verzi jazyka BPEL označovanou jako BPEL4WS. Popis jeho struktury přináší základ pro další část věnovanou jazyku WS-BPEL, což je poslední verze standardu. Uvnitř této části jsou pak popsány jednotlivé změny. Poslední kapitola se zabývá praktickým srovnáním obou zmíněných standardů. Nejprve je vytvořen proces na základě reálné situace, který obsahuje nejdůležitější části jazyka BPEL. Poté je již provedeno srovnání všech částí procesu, který byl vytvořen v obou verzích jazyka. Na závěr kapitoly je uvedeno shrnutí poznatků, které byly čerpány z praktického srovnání obou standardů.
Messagingová infrastruktura a produktová analýza trhu
Klimeš, Ivo ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Antoš, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá moderními messagingovými architektonickými koncepty SOA a EDA. Představuje principy fungování konceptů těchto paradigmat a dává je do širších souvislostí s business procesy a řízením IT. Za cíl si tato práce klade porovnat dvě softwarová řešení provozního monitoringu, vždy jedno řešení pro jeden typ architektury, podle předem specifikovaných kritérií a definovaných metrik. Z důvodu přehlednosti je tato práce rozdělena do pěti na sebe navazujících částí. První část práce se věnuje zasazení tématiky moderních architektur do historických souvislostí, které jsou současným architektonickým stylům východisky. Na ní navazuje část zabývající se koncepty SOA a EDA, vydefinováním způsobu fungování a porovnání obou architektonických možností. V následující části jsou koncepty SOA a EDA dány do souvislostí s vývojem procesů a modely zralosti, které dohromady významně ovlivňují úspěšnost nasazení a hlavně řízení. Tím se plynule přechází k poslední části práce a tou je problematika IT Governance. V této části jsou rozebrány jednotlivé části vstupující do úspěšného řízení IT systémů postavených na základě paradigmat SOA či EDA. Na tyto části pak navazuje praktická část jednak popisující dvě zvolená programová řešení určená k monitoringu architektur SOA a EDA a zadruhé jsou tato řešení mezi sebou porovnávána podle definovaných kritérií. V závěru této práce jsou shrnuty poznatky získané jednak z porovnání obou konceptů SOA a EDA, dále jsou zde shrnuty poznatky z porovnání dvou programových prostředků určených k monitoringu.
Využití frameworku NGOSS při zavádění SOA v prostředí telekomunikačního operátora
Jezl, Tomáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Nikodým, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou servisně orientované architektury a služeb, které tvoří její základní stavební prvky. Jejím cílem je vymezení způsobu, jakým lze navrhovat jednotlivé podnikové aktivity jako služby, které jsou založeny na podobném principu a disponují stejnými charakteristikami jako služby, které jsou navrhovány na technologické úrovni SOA. Práce je rozdělena do pěti částí. Smyslem prvních čtyřech je vytvoření určitého teoretického základu, který je následně využit pro účely prakticky orientovaného příkladu, který se zabývá identifikací služeb. První část je věnována vysvětlení podstaty a významu enterprise architektury. Na ní navazuje další část, která ze zabývá architektonickými frameworky a jejímž smyslem je popsání charakteristik frameworku NGOSS (New Generation Operations Systems and Software), který je určen pro poskytovatele telekomunikačních služeb. Nástroje tohoto frameworku, kterými jsou datový model eTOM (enhanced Telecom Operations Map) a datový model SID (Shared Information/Data Model) jsou využívány v již zmiňované závěrečné části. Předposlední část práce je věnována teoretickému pojednání o servisně orientované architektuře a službách. Kapitola obsahuje popis procesu zavádění servisně orientované architektury a dále uvádí charakteristiky, kterými by měli služby disponovat. Závěr práce je věnován názornému příkladu, jak přistupovat k identifikaci služeb. V rámci závěrečné části je jednak navrhován postup, jak služby identifikovat na základě podnikových procesů a jednak jsou zde demonstrovány a hodnoceny možnosti využití obou zmiňovaných nástrojů frameworku NGOSS v rámci tohoto postupu
SOA Governance jako další vývojový stupeň zavádění SOA architektury.
Pršala, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Kasal, Jindřich (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na správu a řízení Servisně orientované architektury (SOA). Hlavní myšlenkou SOA je dekompozice systému na funkční celky, které obsahují ohraničenou a dobře srozumitelnou funkcionalitu. Tato funkcionalita je v podobě služeb nabízena ostatním celkům přes jasně definované rozhraní. Vznikají zde dobře identifikovatelné vztahy mezi poskytovatelem služby na straně jedné a konzumentem služby na straně druhé. Úlohou SOA governance je řízení těchto vztahů, monitoring kvality služeb a kontrola dodržování stanovených pravidel a politik. Tato pravidla a politiky stanovuje centrální tým zodpovědný za integraci a rozvoj architektury. Východiskem pro úspěšný rozvoj architektury je znalost portfolia služeb a vazeb mezi nimi. Každá služba by měla projít celým životním cyklem, na jehož jednotlivé fáze jsou aplikována příslušná pravidla. Hlavní pozornost je věnována provozní fázi - run-time monitoring a run-time governance. Teorie je doplněna o praktické příklady tvorby reportů a monitoringu provozu služby se zřetelem na kontrolu dodržování SLA. V závěru práce se nachází model struktury SOA governance zohledňující infrastrukturní prvky SOA a informační toky mezi nimi.
Moderní metody systémové integrace a jejich dopady na projektové řízení
Kubíček, Jovan ; Šmejkalová, Zora (vedoucí práce) ; Benešová, Vlasta (oponent)
Práce řeší problematiku komplexních a heterogenních informačních systémů. V daném kontextu mapuje aktuální metody systémové integrace a jejich dopady na projekty (řízení, analýza, organizace). Uvedeny jsou základní principy a metody (například transakční princip, třívrstvá architektura atd.), a moderní vývojové a integrační metody (SOA, BPM, BRA, MDA). Dále je pak řešena problematika analýzy a projektového vedení v kotextu těchto principů a metod.
Vliv SOA na podnikové informační systémy společnosti SAP
Michalička, Jan ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Cihlář, Antonín (oponent)
Tato práce se zabývá servisně-orientovanou architekturou (SOA) a jejím vlivem na produkty společnosti SAP. V úvodu je nastíněn vývoj architektur informačních systémů, dále se zabývá popisem SOA architektury, jejího základního konceptu, přínosu, rizik, způsobu zavádění do praxe a dalšími souvislostmi. V další části je představena společnost SAP a její historie od založení až po současnost. Následně je analyzován vliv SOA na produkty společnosti SAP a jsou zde představena nová řešení společnosti SAP -- architektonický koncept Enterprise SOA, aplikační a integrační servisně-orientovaná platforma SAP NetWeaver. Je uvedena jejich stručná geneze a pravděpodobný vývoj do budoucna. V poslední části práce je pak předvedena praktická ukázka těchto nových řešení.
Správa architektury orientované na služby
Kasal, Jindřich ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Regner, Albert (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Architektura orientovaná na služby, je přístupem k budování flexibilní a agilní architektury aplikací, která bude schopna v krátkém čase a s nižšími náklady reagovat na změny požadované ze strany businessu. Aby však organizace skutečně v SOA získala zdroj konkurenční výhody, je třeba zaměřit se kromě aplikací a architektury i na jejich správu a řízení IT se zohledněním specifik, které SOA do této oblasti přináší. Mezi hlavní podmínky efektivního provozu SOA patří optimální implementace procesů, organizační opatření a nástroje pro správu a monitoring architektury, aplikací a podpůrné infrastruktury. Předmětem této práce je poskytnutí celkového pohledu právě na roli procesů a nástrojů pro správu architektury orientované na služby a modelový příklad řízení SOA v telekomunikační firmě.
Soa a projektové řízení Soa projektů
Jelen, Václav ; Benešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Zora (oponent)
V prostředí stále komplexnějších informačních systémů dramaticky rostou nároky na integraci jejich heterogenních částí. Řešení tohoto problému nabízí SOA ? service oriented architecture (architektura orientovaná na služby).
Použití SOA v podnikových informačních systémech
Blahanravau, Yauheni ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Práce zaměřena na popsaní zavedení servisně orientované architektury do podnikových informačních systémů.SOA se poravnavá s klasickými řešení,popisují se jeji výhody a problémy oproti tradičním řešením.
Procesní řízení organizací a jeho podpora v ERP systémech
Höfer, Albert ; Benešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Zora (oponent)
V této práci se autor zabývá procesním řízením organizací a podporou tohoto přístupu v podnikových systémech typu ERP (Enterprise Resource Planning). Autor si klade za cíle stručně charakterizovat současnou situaci procesního řízení na poli IS/ICT, poukázat na požadované vlastnosti ERP řešení vyplývající z procesního přístupu, přiblížením možností a funkcionalit dvou ERP řešení z různých kategorií (b2industry - pro malé a střední podniky, mySAP ERP ? pro střední a velké podniky) názorně demonstrovat zohlednění zmíněných požadavků v praxi a porovnáním zjištěných vlastností ukázat na rozdíly v podpoře procesního přístupu mezi jednotlivými ERP systémy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.