Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Teoreticko-empirická diplomová práce "Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka" si klade za cíl zmapovat problematiku sebepojetí v kontextu školního prostředí. Zabývá se především sebepojetím žáka a možnostmi jeho utváření osobami působícími ve výchovně vzdělávacím procesu. Snaží se nalézt příčiny, které mohou být důvodem školní neúspěšnosti a neprospívání žáka. Následně nabízí možná řešení, jež mohou vést k formování žákovy osobnosti, k rozvoji jeho sebepojetí a kterých může učitel při vyučování využít. Cílem empirické části je v první řadě prozkoumat vzájemnou souvislost mezi sebepojetím žáka, učitelovým hodnocením úrovně (školního) sebepojetí žáka a prospěchem žáka. Klíčová slova: jáství, osobnost, sebepojetí, učitel, žák, školní úspěšnost a neúspěšnost, sebevědomí, sebehodnocení, pedagogicko-psychologická diagnostika, úroveň (školního) sebepojetí žáka, prospěch
Sebehodnocení a vrstevnické hodnocení při tlumočnickém samostudiu
Navrátilová, Kateřina ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Mraček, David (oponent)
Tato teoreticko-empirická práce se zabývá významem sebehodnocení a vrstevnického hodnocení pro tlumočnické samostudium. V první části práce se soustředíme na její teoretická východiska. Nejprve se věnujeme otázce kvality tlumočení, její definici, ale také hodnocení tlumočení ve výuce. Následně představujeme teorii expertnosti, a to jak obecně, tak z hlediska tlumočení, a předkládáme doporučení některých teoretiků, jak teorii expertnosti uplatňovat ve výuce tlumočení. V další kapitole objasňujeme význam některých konceptů z oblasti teorie učení, které se často objevují v tlumočnicko-didaktických pracích. V závěru teoretické části pak představujeme dva typy nástrojů, které lze při tlumočnickém samostudiu využívat, a to nástroje e-learningové a reflektivní deníky. V empirické části práce analyzujeme výsledky dvou provedených výzkumů. Prvním z nich je dotazníkové šetření mezi studenty Ústavu translatologie, jehož cílem bylo zmapovat samostudijní návyky studentů ústavu a také zjistit, zda studenti při samostudiu postupují v souladu s teorií expertnosti. Druhým z nich je studie zaměřená na vrstevnickou zpětnou vazbu, kterou si studenti tlumočení navzájem poskytují, a na uživatelskou přívětivost My Speech Repository, databáze určené studentům tlumočení.
Měření školní kázně z pohledu žáků a učitelů 2. stupně základních škol s použitím metody ukotvujících vinět
Vaňkátová, Eva ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výzkum kázně/nekázně za použití metody ukotvujících vinět. Pro konstrukci vinět zde byly poprvé použity analyzované výstupy z focus group a podklady z hloubkových rozhovorů. Teoretická část seznamuje čtenáře s multidimenzionálním pojetím kázně/nekázně, dále s domácími i zahraničními výzkumy zabývajícími se kázní a přehledem možných výzkumných metod, které mohou být pro výzkumy kázně použity. Praktická část je věnována prezentaci výsledků vlastního výzkumu, které vedly k sestrojení nového dotazníku. Tento dotazník se věnuje měření školní kázně během výuky a pro toto měření využívá ukotvující viněty. Ty byly sestaveny na základě výstupů z focus group a hloubkových rozhovorů, tedy z výstupů výzkumu mezi samotnými žáky 8. a 9. ročníků základních škol a jejich učiteli. Tento dotazník bude v rámci disertační práce autorky a jejího doktorského studia nadále standardizován a upravován do finální podoby. Nicméně i tak se ukazuje, že metoda ukotvujících vinět získává své pevné místo v pedagogických výzkumech, které jsou zaměřeny na sebehodnocení a vlastní vnímání jedince různých projevů chování. KLÍČOVÁ SLOVA kázeň/nekázeň, metoda ukotvujících vinět, focus group, hloubkové rozhovory, sebehodnocení
Hodnocení výkonnosti podniku
Galanská, Zuzana ; Hanzel, Jaroslav (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá hodnotením výkonnosti spoločnosti Stredoslovenská energetika, a.s. V prvej časti práce je vysvetlený pojem výkonnosť a popísané teoretické východiská, ktoré súvisia s metódami merania výkonnosti a analýzami popisujúce súčasný stav spoločnosti. V ďalšej časti je uvedený profil skúmanej spoločnosti s analýzou jej súčasného stavu. Hodnotenie výkonnosti SSE, a.s. je merané podľa modelu START PLUS. Týmto modelom sú identifikované ako silné stránky, tak aj oblasti pre zlepšenie spoločne s návrhmi na zvýšenie výkonnosti danej spoločnosti.
Hodnocení výkonnosti podniku
Divoká, Eliška ; Vajdík, Robert (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením výkonnosti společnosti Invia.cz, a.s. První část práce obsahuje základní teoretické poznatky týkající se metod hodnocení výkonnosti podniku. Další část se zaměřuje na popis zkoumané společnosti a následně je zpracováno hodnocení výkonnosti vybraného podniku dle Modelu START, vycházejícího z Modelu Excelence EFQM. V poslední části jsou předloženy návrhy na zlepšení současné situace.
Národní cena České republiky za jakost.
Dočekal, Martin ; Musil, Martin (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je seznámit se s podstatou soutěže „Národní cena České republiky za jakost“ a jejím působením na organizaci a její okolí. Práce je rozdělena do dvou částí, kdy první pojednává o faktických informacích týkajících se Ceny. Popisuje Cenu od počátku vzniku, její historii až do současnosti. Druhá část je zamyšlení nad vlivem této Ceny na organizaci, která ji získala, její zaměstnance, zákazníky, její postavení na trhu jak u nás, tak i v zahraničí.
Metody hodnocení kvality informačního systému
Korn, Alexandra ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Blahanravau, Yauheni (oponent)
Tato práce se zabývá náročným tématem hodnocení kvality informačního systému a hlavně hodnocením procesů. V této práci termín kvalita informačního systému je definován a zároveň odlišné přístupy v rámci definice kvality v různých oblastech informačních systémů jsou popsané. Hlavní metody hodnocení procesů a jejich vztahy jsou též popsané. Metody hodnocení procesů jsou rozděleny do dvou kategorií: ISO normy a Best Practice. Hlavním cílem této práce je aplikace získaných teoretických poznatků při hodnocení procesu s CobiT 4.1 a CobiT 5.0 rámců a porovnání výsledků. Tento cíl byl dosažen prostřednictvím konzultací s majiteli procesů a vyplněním dotazníků vedením OnLine S.r.l. Kromě toho, cílená úroveň způsobilosti pro každý vybraný proces v rámci CobiT 5.0 je následně srovnávána se skutečně dosaženou úrovni.
Sebehodnocení v oblasti bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci ve vybrané organizaci
Žaloudek, Jiří ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Tripes, Stanislav (oponent)
Diplomová práce obsahuje literární rešerše a citace poznatků z odborné literatury a jiných zdrojů z oblasti sebehodnocení zaměstnance, sebehodnocení organizace a z oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP). V praktické části práce je popsán současný stavu v oblasti BOZP ve vybrané organizaci, možnosti uplatnění sebehodnocení v oblasti BOZP ve vybrané organizaci, analýza a zhodnocení systému sebehodnocení v oblasti BOZP a konkrétní návrhy vedoucí ke zlepšení současného stavu v oblasti BOZP ve vybrané organizaci.
Hodnocení žáka učitelem při odborném výcviku vzdělávacího oboru kadeřník
RŮŽIČKOVÁ ZAUMÜLLEROVÁ, Věra
Abstrakt (Anotace) Cílem této bakalářské práce je hodnocení žáků ve vyučovacím procesu dle stanoveného učebního plánu v návaznosti na ŠVP nejen v obecné rovině, ale i konkrétně, a to hodnocení žáka učitelem při odborném výcviku vzdělávajícího oboru Kadeřník. Tato práce si klade za úkol vymezit základní pojmy a ve stručnosti popsat problematiku hodnocení žáka nejen pedagogem, ale i žákem samým, včetně hodnocení výkonu jedince ze strany spolužáků. Dále si klade za cíl popsat psychologické aspekty a vzorce v samém důsledku hodnocení, a to jak ze strany učitele, žáka, spolužáků, ale i účastníků zainteresovaných v procesu hodnocení. Práce má teoreticko ? empirický charakter. Teoretická část popisuje hodnocení žáka učitelem při odborném výcviku se zaměřením na vzdělávací obor Kadeřník dle ŠVP. Popisuje metodu systematického pozorování žáka v rámci procesu hodnocení, možnosti analýzy a vyhodnocení žákova výkonu a formy vyjadřování výsledného hodnocení. Práce si také klade za cíl využít možnosti sebehodnocení žáka a zapojení spolužáků do hodnotícího procesu. V teoretické části je také věnována pozornost samotnému pojmu ?kadeřník,? všeobecný pohled na zmíněný pojem a v neposlední řadě přináší i současný náhled na tento vzdělávací obor, zařazení a popis oboru. V empirické části byl navrhnut systém hodnocení pro odborný výcvik vzdělávacího oboru a experimentálně ověří možnosti jejího využití v praxi. V rámci experimentu byly navrženy hodnotící archy pro sebehodnocení žáků, hodnocení výkonu žáka spolužáky a hodnocení žáka učitelem. Tyto archy byly během jednoho pololetí používány pro hodnocení při odborném výcviku. Výsledek experimentu byl ověřen prostřednictvím evaluačních dotazníků pro žáky.
Model zralosti Green ICT jako východisko při zavádění Green ICT praktik v malých a středních podnicích
Mlejnek, Petr ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Obecným tématem diplomové práce je Green ICT a jeho podpora. Konkrétně je však práce zaměřena na model zralosti Green ICT, jako na východisko při zavádění Green ICT praktik v malých a středních podnicích v České republice. Hlavním cílem diplomové práce je tedy návrh tohoto modelu zralosti. Ten spočívá především v definování otázek, jejich možných odpovědí a vah těchto odpovědí z pohledu zralosti Green ICT. Zodpovězením těchto otázek pak lze posoudit Green ICT libovolného malého či středního podniku. Pro dosažení hlavního cíle byly definovány oblasti Green ICT, kterými se mohou malé a střední podniky zabývat, a také byly definovány možné úrovně zralosti Green ICT, kterých mohou podniky dosáhnout. Aby byl však návrh modelu zralosti Green ICT malých a středních podniků brán jako relevantní výsledek diplomové práce, byl také ověřen v praxi. Pro tento účel byl tedy vytvořen interaktivní web a na něm zveřejněn sebehodnotící formulář, prostřednictvím kterého byly osloveny firmy a realizováno posouzení stavu jejich Green ICT. Následně byly zanalyzovány získané výsledky. Za vlastní přínosy diplomové práce považuji především vytvoření modelu zralosti Green ICT se zaměřením na malé a střední podniky, včetně jeho implementace a ověření v praxi. Tuto část považuji za praktickou. Za teoretickou část pak považuji definování oblastí Green ICT pro malé a střední podniky, kterou také považuji za vlastní přínos.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.