Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvyšování finanční gramotnosti obyvatelstva v ČR
HODINOVÁ, Olga
Anotace Aktuální potřeba zvyšování úrovně znalostí v oblasti finanční gramotnosti souvisí především ve stále větší provázanosti občanů s finančními institucemi a jejich produkty. Pouze finančně vzdělaný občan může přijímat relevantní rozhodnutí o svých financích. Nedostatečná orientace v oblasti financí může mít pro občany a jejich rodiny neblahé důsledky, jak dokládají mnohé příklady z praxe. Celospolečenský problém nízké úrovně finanční gramotnosti reflektuje vládní dokument Národní strategie finančního vzdělávání. Tento dokument vychází z předpokladu, že nejlepším řešením problémů je jejich předcházení a to budováním systému finančního vzdělávání občanů. V současnosti probíhá proces implementace finančního vzdělávání do školních vzdělávacích programů. Bakalářská práce se zabývá průzkumem úrovně finanční gramotnosti žáků vybrané střední odborné školy po zavedení finančního vzdělávání do školního vzdělávacího programu a navržením vhodných didaktických přístupů ke zvyšování finanční gramotnosti.
Správa finančních prostředků jednotlivce
Janeček, Miroslav ; Veselý, Marek (vedoucí práce) ; Kolman, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tím, jak v současné době spravují fyzické osoby své volné finanční prostředky a především jak by správně své finanční prostředky spravovat měly. Dále řeší faktory ovlivňující správu osobních financí, finanční gramotnost a zásady finančního plánování. Aplikační část je pokusem o využití znalostí zjištěných v první části na konkrétním příkladu.
Vliv internetu na vzdělávání
Sedláček, David ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Rosický, Antonín (oponent)
Obsahem této práce je upozornění na problematiku vlivu internetu ve vzdělávání. Práce s informacemi v tomto procesu hraje zásadní roli. Zkraje se práce zabývá rozborem základních pojmů v úzké vazbě na internet a informační společnost. Klíčový je logicky pojem vzdělání a s ním spjatá tendence k jeho měřitelnosti. Dále je probráno několik zásadních aspektů, jako je digitální propast či informační a počítačová gramotnost a jak tyto aspekty využívání internetu ovlivňuje. Současně s tím je prostor věnován i elektronické komunikaci či elektronickému vzdělávání jako prvkům s nemalou měrou vlivu v internetovém prostředí. V poslední části je popsán pohled obou stran v tomto procesu nabývání vědomostí - studentů a pedagogů. Jeho součástí je i dotazníkové šetření porovnané se závěry práce a doplněné o doporučení, jakým směrem by se měla snaha o vzdělávání teoreticky ubírat.
Vliv výuky na střední odborné škole na finanční gramotnost
Studený, Jakub ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Anotace Cílem diplomé práce je zhodnotit, zda systém současného vzdělávání na středních odborných školách přispívá k růstu finanční gramotnosti. Práce je rozdělena do třech částí. První část se zabývá popisem finanční gramotnosti v ČR, zde je využívána popisná metoda. Dále následuje popis průzkumu Ministerstva financí a pokusu ING pojišťovny. Druhá část se věnuje Rámcovným a Školní vzdělávacím programům a samostatnosti škol při jejich tvorbě, také pedagogickým metodám využívaných při výuce a klíčovým kompetencím, které by měli studenti během studia získat. Poslední část je popis praktické výuky daňové problematiky na Československé obchodní akademii Dr. Edvarda Beneše. Jedná se o komparaci dvou odlišných metod výuky a jejich zhodnocení z hlediska efektivity při dopadu na finanční gramotnost. Následuje shrnutí a komparace výsledků Ministerstva financí, ING pojišťovny a praktické části.
Hodnocení kvality informačních zdrojů v prostředí Internetu
Uhlíř, Michal ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Bělohoubková, Lenka (oponent)
Záměrem této práce je poukázat na to, s jakými informacemi můžeme denně přicházet do styku, na jejich kvalitu, důvěryhodnost a jakým způsobem nebo podle jakých kritérií tyto vlastnosti hodnotit. Zaměřuje se především na informační zdroje, které jsou prezentovány prostřednictví sítě internet. Práce se skládá ze čtyř kapitol, přičemž dvě z nich jsou považovány za stěžejní. Jsou to kapitoly s názvem Etika v informačních zdrojích a Hodnocení kvality informačních zdrojů. V první ze jmenovaných kapitol jsou vymezeny povinnosti a pravomoci účastníků práce s informacemi, dopady při porušování informační etiky apod. Hlavním přínosem kapitoly zabývající se hodnocením je představení kritérií, která by nám měla usnadnit hodnocení kvality informačních zdrojů v prostředí internetu. V závěru této práce je uvedeno vyhodnocení průzkumu, který měl za cíl zjistit jak je veřejnost obeznámena s tématy daných kapitol.
Finanční gramotnost
Vébrová, Lucie ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje vládou schválené stěžejní dokumenty, které slouží jako platforma ke zvyšování úrovně finanční gramotnosti v České republice, a analyzuje stávající finanční vzdělanost mezi českými občany, a to na základě subjektivního i objektivního hodnocení. Práce se zabývá také rozborem finanční gramotnosti žáků na základních školách a hodnotí dostupnou literaturu z oblasti finančního vzdělávání.
Finanční gramotnost v České republice
Krouparová, Petra ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Práce definuje základní pojmy týkající se tématu finanční gramotnost a představuje její současnou situaci v České republice. Věnuje pozornost možnostem měření úrovně finanční gramotnosti včetně návrhu ideálního řešení a porovnává dosud provedená měření v rámci České republiky. Na závěr navrhuje optimální finanční vzdělávání a představuje používané učební materiály.
Vnímání připravované důchodové reformy
Kučera, Ondřej ; Zámečník, Petr (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Práce si klade za úkol komplexně prozkoumat postoj obyvatelstva České republiky k připravované důchodové reformě a jeho informovanost v oblastech stávajícího důchodového systému, připravované důchodové reformy a možnostech přípravy renty do budoucnosti. Zjišťování těchto informací bylo provedeno metodou standardizovaného dotazníku. Práce analyzuje tato data a identifikuje možné příčiny naměřených fenoménů.
Podpora počítačové výuky pro seniory
Sedláček, Adam ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením výukové multimediální aplikace pro seniory, která by je seznámila se základními principy práce na počítači a s jeho ovládáním. V první části práce se zaměřuji na současný stav počítačové gramotnosti u seniorů v České republice. Dále se zabývám počítačovou výukou seniorů a možnostmi, které v této oblasti mají. Ve druhé části se zabývám přístupem k vytváření výukové aplikace pro seniory. Popisuji problémy spojené se stářím a na jejich základě vyvozuji doporučení, jak by měl vypadat vzhled, ovládání a výukový text aplikace určené pro seniory. Třetí část práce je věnována samotnému vytváření multimediální výukové aplikace pro seniory. Zbývám se v ní výběrem vývojového prostředí a technologie, vytvářením vzhledu, ovládání a výukového textu aplikace. Dále se zaměřuji na testování aplikace a její konečné publikování. Nakonec se zabývám možnostmi využití aplikace pro počítačovou výuku seniorů.
Dopravní výchova a gramotnost v cestovním ruchu
TUNKL, Jan
Cílem diplomové práce bylo provedení situační analýzy dopravní výchovy v ČR souběžně s se zjištěním úrovně dopravní gramotnosti na vymezeném segmentu, jako východiska pro návrh možného zlepšení systému dopravní výchovy. Po provedení potřebných analýz a šetření bylo navrhnuto doporučení na změny v tomto systému, vedoucí ke zlepšení dopravní a zprostředkovaně i cestovatelské gramotnosti, napomáhající účastníkovi cestovního ruchu orientovat se v dopravním prostoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.