Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
AeroWorks: Vizuální systém identifikace režimů letounu
Kardoš, Juraj ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuální detekcí režimů letounu. Obsahuje popis modelu prostorového pohybu letounu a způsoby vizualizace letových parametrů prostřednictvím letových přístrojů.  Práce podává návrh systému pro vizuální detekci režimů letounu. Navrhnutý systém postupně zpracovává každou snímku ve dvou fázích, nejdřív vykoná stabilizaci videa a následně se provede vizuální identifikace hodnot ukazatelů stavových veličin letounu. Stabilizace videa je založená na detekci zájmových bodů a výpočtu optického toku. Snímky jsou transformovány tak aby se co nejvíce překrývali a minimalizoval se tak nežádoucí pohyb kamery. Detekce hodnot, zobrazovaných na letových přístrojích, je založená na Houghově transformaci. V práci je zahrnut popis vytvořené aplikace, která na videozáznamu z pilotní kabiny letounu dokáže rozpoznat hodnoty zobrazené na specifikovaných letových přístrojích.
Rozpoznání stavu hry Scrabble
Staněk, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpracování obrazu, detekce a rozpoznávání objektů v obraze a OCR (Optical Character Recognition). Popisuje návrh a implementaci aplikace pro rozpoznání stavu hry Scrabble využívající některé algoritmy z této oblasti. Je zde popsána detekce hrací desky a jednotlivých písmen v obraze. Dále klasifikace detekovaných písmen a tvorba slov. Výsledná aplikace využívá knihovny OpenCV pro zpracování obrazu a LIBSVM pro klasifikaci písmen. Aplikace byla testována na vlastní sadě fotografií.
Houghova transformace pro detekci čar
Leikep, Bořek ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím Houghovi transformace pro detekci čar. Teoreticky se dotýká také detekce kružnic a složitějších útvarů. Cílem práce je zhodnotit implementaci detekce čar v jazyce C# na platformě Microsoft .NET z hlediska především časové náročnosti. Práce obsahuje návrh a popis implementace programu Detektor, který je její součástí.
Hra s ovládáním pomocí očí a výrazů obličeje
Vaňhara, Jaromír ; Štancl, Vít (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářká práce ukazuje jeden z možných způsobů ovládání počítače pomocí očí. Je zde představen způsob detekce oblasti očí pomocí mrknutí, dále detekce duhovky pomocí Houghovy transformace a také jednoduchá metoda k určení směru pohledu. K demonstraci principu ovládání také vznikla jednoduchá hra.
Webové rozhraní pro zpracování obrazu
Beran, Milan ; Mlích, Jozef (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací systému, který slouží k jednoduššímu ovládání konzolových aplikací pro zpracování obrazu. Práce je postavena na třech oblastech informačních technologií: distribuovaných systémech, zpracování obrazu a webových technologiích. Systém se skládá z několika samostatných prvků, které spolu komunikují při zpracování zadaných úkolů. Řídící rozhraní a daemon, přijímající požadavky s úkoly, jsou implementovány v jazyce PHP. Programy pro zpracování obrazu jsou naprogramovány v jazyce C s použitím knihovny OpenCV. Ovládání systému je řešeno za pomoci webového rozhraní, které využívá dynamické ovládací prvky, implementované pomocí JavaScriptu, knihovny jQuery a rozhraní jQueryUI. Součástí práce je také popis nasazení systému v rámci dvou prostředí, experimenty zkoumající výkonnost systému a testování webového rozhraní z hlediska uživatelské přístupnosti.
Detekce křivek v obraze
Labaj, Tomáš ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí křivek v obraze. Shrnuje a popisuje používané metody v této oblasti počítačového vidění. Hlavním cílem je však srovnání metod pro detekci křivek v obraze s parametrizací - tedy Houghovy transformace a metody RANSAC. Tyto metody jsou srovnávány dle několika kritérií, které jsou u hranového detektoru nejdůležitější.
Detekce, lokalizace a dekódování QR kódu v obraze
Kałuża, Marian ; Juránková, Markéta (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá detekcí a rozpoznáním QR kódů pomocí motody založené na Houghově tranformaci a paralerních souřadnicích. Obecně lze tuto metodu použít pro detekci různých typů mřížkových struktur. Tato metoda analyzuje Houghův prostor jako 2D signál, ve kterém hledá charakteristické značky pro strukturu QR kódu. Houghův prostor je prohledáván na skupiny rovnoběžek jako jeden objekt. Cílem této práce je zkoumání metod pro detekci QR kódů nezávisle na natočení, perspektivě nebo nerovnoměrném osvícení. Výsledky ukazují, že tato metoda je přesná a odolná vůči vysokému stupni zakřivení perspektivy.
Detekce a rozpoznání maticového kódu v reálném čase
Dobrovolný, Martin ; Juránková, Markéta (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí a rozpoznáním maticových kódů. Experimentuje s využitím PCLines algoritmu. PCLines využívá Houghovu transformaci a paralelní souřadnice pro rychlé hledání přímek v obraze. Navrhovaný algoritmus pomocí dvojitého použití PCLines detekuje sady rovnoběžek a cross-ratio rovnicí řeší problémy obrazu zkresleného paralelní projekcí. Dále popisuje optimalizace pro běh v reálném čase a experimentální implementaci. Výsledky testů ukazují, že využití PCLines je jednou z možných cest k detekci maticových kódů.
Rozpoznávání ručně psaného písma pomocí neuronových sítí
Horký, Vladimír ; Janda, Miloš (oponent) ; Plchot, Oldřich (vedoucí práce)
V této práci budou představeny neuronové sítě, konkrétně algoritmus zpětného šíření chyby. Bude vyloženo teoretické pozadí algoritmu a budou zde řešeny problémy, se kterými se můžetete setkat při učení takovéto sítě. Práce se také zabývá předzpracováním obrazu a obrazovými příznaky, které jsou hlavním stavebním kamenem klasifikace. Část práce se také zabývá experimenty s neuronovou sítí nad zvolenými obrazovými příznaky. Součástí práce je také vytvoření demo-aplikace pro experimenty s neuronovými sítěmi a pro převod textu v obraze na text elektronický.
Rekonstrukce 3D objektu z obrazových dat
Cír, Filip ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí z obrazových dat. Jsou popsány možnosti a přístupy k optickému skenování. Ruční optický 3D skener se skládá z kamery a zdroje čárového laseru, který je vzhledem ke kameře upevněn pod určitým úhlem. Je navržena vhodná podložka se značkami a je popsán algoritmus pro jejich real-time detekci. Po detekci značek lze vypočítat pozici a orientaci kamery. Na závěr je popsána detekce laseru a postup při výpočtu bodů na povrchu objektu pomocí triangulace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.