Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dvouválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem pro užitková vozidla
Černohous, Tomáš ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je pro zadané parametry vznětového motoru vyšetřit vliv excentricity na průběh síly mezi pístem a vložkou válce a na vyvážení klikového mechanismu. Dále pro zvolenou hodnotu excentricity navrhnout vhodné vyvážení klikového mechanismu s následnou pevnostní kontrolou s uvážením torzních kmitů.
Moderní pohonná jednotka s vysokou mechanickou účinností – klikový mechanismus
Krajči, Jakub ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic klikového mechanismu spalovacího motoru. V úvodní části je uvedeno seznámení se základními pojmy klikového mechanismu, oblastmi vzniku mechanických ztrát, režimy mazání a druhy opotřebení. Další kapitoly popisují možnosti snižování mechanických ztrát klikového mechanismu a výpočtové přístupy, které lze využít k řešení mechanických ztrát. Vlastní práce obsahuje návrh výpočtového modelu, použitého k analýze klikového mechanismu motoru Škoda 1.2 HTP. V poslední části jsou uvedeny modifikované varianty standartního klikového mechanismu s ohledem na snížení mechanických ztrát. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Vyvážení tříválcového traktorového motoru
Přeslička, Jaroslav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou vyvážení daného klikového mechanismu. V úvodní části je řešena kinematika klikového mechanismu. Dále se text zabývá dynamikou klikového mechanismu s využitím bodového výpočtového modelu a možnostmi jeho vyvážení. Tento zjednodušený model je pak využit při analytickém výpočtu daného mechanismu. Výsledky analytického výpočtu jsou srovnány s výsledky získanými prostřednictvím MBS. Následně je provedena jednoduchá optimalizace vyvážení. V poslední části je provedena analýza minimálních vzdáleností mezi vybranými součástmi mechanismu. V závěru je posouzeno vyvážení mechanismu a navrženo jeho jednoduché zlepšení, zhodnoceny jsou i výsledky analýzy minimálních vzdáleností.
Píst zážehového přeplňovaného motoru 2.0L
Kusyn, Petr ; Bradávka, Marek (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na řešení konstrukčního návrhu pístu pro přeplňovanou verzi motoru Honda K20A2, s důrazem na snížení boční síly působící na píst. Jsou zde uvedeny metody a na jejich základě také konstrukční návrhy pístu vhodné pro snížení této síly. Dále je zde obsažena kinematická a dynamická analýza jednotlivých návrhů včetně MKP analýz pro ověření vhodnosti použití těchto řešení.
Píst zážehového motoru na CNG o výkonu 140 kW
Hrouzek, Jan ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá pístem pro upravený motor 1.4 TSI od koncernu Volkswagen. Je proveden výpočet kinematiky a silového působení klikového mechanismu motoru pro otáčky 6071 min-1 v programu Mathcad Prime. Dále práce obsahuje výpočet pro redukci velikosti boční síly a návrh konstrukčních variant. Pro navržené konstrukční varianty je provedena analýza mechanické napjatosti a porovnání kontaktních tlaků metodou konečných prvků v programu ANSYS Workbench.
Klikový mechanismus zážehového šestiválcového leteckého motoru
Vičík, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout klikový mechanismus zážehového šestiválcového leteckého motoru se zadanými parametry. Sestavit dynamický model se zapojeným reduktorem a provést kontrolu životnosti klíčových částí klikového hřídele.
Obecné řešení ztrát klikového mechanismu
Honc, Robert ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem tření v klikovém mechanismu a uvádí a popisuje možnosti experimentálního zjišťování třecích ztrát klikového mechanismu a možnosti výpočetního řešení třecích ztrát klikového mechanismu. Hlavním tématem je tvorba programového zpracování zvolených výpočetních řešení, které umožní výpočet třecích ztrát klikového mechanismu. Diplomová práce popisuje zvolené výpočetní metody a následnou tvorbu programu. Po aplikaci programu na zvolený spalovací motor vyhodnocuje výsledky a vyvozuje z nich závěry o funkčnosti programu.
Teoretické řešení pneumobilu
Stodolák, Martin ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým řešením vozidla poháněného stlačeným vzduchem. V první části je popsána soutěž vozů poháněných stlačeným vzduchem, která se pořádá každoročně v Maďarsku, odkud pochází myšlenka vzniku těchto vozů. Dále jsou analyzovány konstrukce některých vozů z maďarské soutěže. V druhé části je proveden výpočet námi zvolené konstrukce vozu, kde je hlavní důraz kladen na výpočet pohonu. Dále následuju popis výroby, zkoušky a prezentace vozu.
Hydrodynamická ložiska šestiválcového vznětového motoru
Hruška, Miroslav ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje hydrodynamickým kluzným ložiskám hnacího ústrojí řadového šestiválcového vznětového traktorového motoru. V úvodní části je sestaven přehled soudobě používaných ložiskových materiálů a konstrukčních řešení ložiskových pánví. Dále je uvedena obecná Reynoldsova rovnice hydrodynamického mazání. Stěžejní část diplomové práce je věnována vytvoření virtuálního modelu klikového mechanismu v MBS systému ADAMS/Engine. Tuhá kliková hřídel je v tomto modelu nahrazena pružnou klikovou hřídelí, která je připravena v MKP programu ANSYS a následně exportována. V závěrečné části jsou uvedeny výsledky simulací a jejich zhodnocení.
Inovace skládané klikové hřídele pro minibikové motory
Doležal, Lukáš ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Hanuš, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá inovací skládaného klikového hřídele minibiků společnosti Blata. Minibike je označení pro malý motocykl osazený dvoudobým spalovacím motorem o obsahu 40 nebo 50 cm3. Stroj je určený pro závodní okruhy a nejen pro mladé jezdce, ale i seniory. Inovace spočívá v návrhu a ověření lisovaného spoje v oblasti uložení hlavních čepů v ramenech klikového hřídele. Lisovaný spoj je navržen na základě silového rozboru na klikovém hřídeli při maximálních otáčkách motoru. Navrhovaná řešení jsou ověřena pomocí MKP výpočtů. Na základě výsledků je vybrána nejvhodnější varianta. Pro vybranou variantu je zjišťován vliv silového působení při maximálním výkonu stroje. Na základě všech těchto skutečností je na závěr proveden konstrukční, technologický a ekonomický rozbor realizovatelnosti nové technologie výroby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.