Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pravidla hry: kritické hry a teorie na poli mezinárodních vztahů
Formánek, Václav ; Kratochvíl, Petr (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Hlavním cílem kritických teorií mezinárodních vztahů je dosáhnout vyšší míry univerzální svobody a rovnosti. K dosažení tohoto cíle používají kritičtí teoretici různé strategie. Jednou z těchto strategií je i popularizace prostřednictvím kritických počítačových her. Jedná se přitom o popularizaci persvazivní. Autor analyzuje jednotlivé strategie persvaze prostřednictvím kritických her a navrhuje koncept vlastní hry, jejímž cílem je co nejpřesněji a nejsrozumitelněji představit základní myšlenky kritických teorií široké veřejnosti. Autor práce se tak snaží poukázat na potenciál, který počítačové hry v popularizaci kritických teorií mají.
Psychologické principy v technikách sociálního inženýrství
Pohorelec, Pavel ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Sociální inženýrství je druh útoku na organizaci nebo jednotlivce, soustřeďující se na slabiny lidského faktoru. V dnešní době, vyznačující se rychlostí, anonymitou a větším zaměření na technologie, představuje takovýto druh útoku vážnou hrozbu. V obraně, do které organizace investují nemalé částky, bývá lidský faktor podceňován. Přestože se sociálním inženýrstvím zabývala řada prací, většina se jich věnovala právě technické stránce a opomněla samotné vysvětlení ovlivňujících technik. Cílem této práce je proto vysvětlení těchto technik z pohledu psychologie, a na tomto základě navrhnutí použitelné obrany. V teoretické části práce jsou popsána dvě ústřední témata -- sociální inženýrství a sociální psychologii. Následně jsou blíže popsány principy, hrající v sociotechnickém útoku roli, a způsoby jakými je sociotechnika využívá. V praktické části jsou tyto informace využity k popisu několika praktických příkladů sociotechnického útoku, a následně k formulování praktických rad k obraně proti napadení sociotechnikem.
Vietnamští imigranti v České republice a jejich verbální obraz v českých tištěných médiích
ZÁMEČNÍKOVÁ, Jitka
Diplomová práce Vietnamští imigranti v České republice a jejich verbální obraz v českých tištěných médiích se zabývá aktuální interkulturní problematikou současnosti. Na příkladu početné vietnamské komunity žijící v České republice se snaží zachytit mediální obraz, který je českým občanům o působení tohoto etnika zprostředkováván v publicistických textech bulvárních i seriózních deníků. Diplomovou práci tvoří osm kapitol. První z nich se věnuje historii a utváření vietnamské komunity v České republice od počátků do současnosti. Druhá kapitola přináší informace o svébytné mentalitě a kultuře vietnamského etnika včetně stručného pojednání o vietnamském jazyce. Třetí kapitola diplomové práce se zaměřuje na svět médií? důraz je kladen především na média tištěná. Informuje o jejich funkcích a vlivu, který média na své recipienty vyvíjejí. V další kapitole jsou podrobně charakterizována jednotlivá periodika, jež se stala východiskem výzkumu této diplomové práce. Pátá kapitola obsahuje základní informace o persvazi v žurnalistice, bez níž je publicistický funkční styl nemyslitelný. Pojednává jak o persvazivních prostředcích verbálních, tak ve stručnosti také o persvazivních prostředcích neverbálních. Šestou kapitolu předkládané diplomové práce tvoří analýza tematicko-obsahové složky publicistických textů pojednávajících o Vietnamcích v České republice. Na ní dále navazuje kapitola sedmá, v níž se výzkum soustřeďuje na analýzu titulků publicistických textů o vietnamských imigrantech žijících v ČR. Poslední kapitola diplomové práce je věnována nejfrekven-tovanějším persvazivním verbálním prostředkům, které autoři při tvorbě publicistických textů o vietnamské komunitě v ČR užívají nejčastěji. Cílem dílčích analýz je podat komplexní verbální obraz, jenž tištěná média české čtenářské obci ve svých publicistických textech o Vietnamcích prezentují.
Structural and Argumentative Analysis of the Advertising Materials created by French and Czech Travel Agencies
HŮLOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá analýzou reklamních tiskovin lyžařských středisek. Práce je rozdělena na část teoretickou, která představuje charakteristiky reklamního diskurzu, a část praktickou, která se věnuje analýze francouzských a českých cestovních katalogů, brožur a prospektů. Analýza se zaměřuje na jazykové prostředky, jejichž užití je typické pro reklamní diskurz.
Analýza projevu veřejných činitelů
Novák, Petr ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Politická komunikace hraje ve veřejné sféře důležitou roli. Při jejím sledování jsme svědky kritiky a ospravedlňování, slibů a vysvětlování, projevů často s jediným společným jmenovatelem - snahou za použití slov přesvědčit. Veřejní činitelé se nás v ní snaží přesvědčit, že jimi předkládané závěry jsou pravdivé a správné. Přitom mají na výběr z celé řady možností - od argumentu až po manipulaci. Na opačném konci komunikace stojí volič, který má rovněž na výběr z celé řady způsobů, jakým může předkládané závěry příjmout. Pro to, aby mohla demokracie fungovat, je těmto možnostem a způsobům vhodné věnovat naši pozornost.
Etika ve světě reklamy
ANTL, Pavel
Diplomová práce se zabývá problematikou etiky v reklamě, dělí se na šest kapitol. První se zabývá komunikací a funkcí reklamy v ní. V druhé části se zaměřuji na cíle a metody reklamy (mohou být pozitivní i negativní). Popisuji procesy: ovlivňování, manipulace, persvaze, sugesce, motivace a zaměření reklamy na segmenty trhu. Třetí část je orientována na principy regulace a samoregulace (vysvětluji jejich rozdíly). Na praktickém příkladě ukazuji jak funguje samoregulace v praxi. Čtvrtá část popisuje nejčastější nedovolené reklamy a na praktický příkladech ukazuje jak funguje ochrana spotřebitele. V páté zdůrazňuji důležitost mediální gramotnosti a problematiku mediální výchovy. V šesté části se zabývám reklamou a různými postoji a názory na ní
Persvaze neverbálních prostředků v současné žurnalistice
ZAHRADNÍKOVÁ, Andrea
Mediální komunikace ve společnosti vždy hrála a stále hraje významnou roli. Donedávna byla nejvýznamnějším typem mediálním komunikace žurnalistika. Ve 20. století však nastupuje fenomén televize, který mimo jiné také ovlivňuje současnou podobu žurnalistických sdělení. Mění se jazykové vyjádření i grafická prezentace informací, je zaznamenán posun ve využívání prostředků, jimiž se tisková média snaží působit na recipienty. Tato práce se zaměřuje na charakteristiku neverbálních prostředků persvaze. Cílem je popsat způsob ovlivňování čtenářů v současných seriózních a bulvárních denících. Východisko práce tvoří analýza 348 deníků shromážděných v období od října 2006 do října 2007, při níž bylo provedeno srovnání zaznamenaných neverbálních prostředků persvaze ve čtyřech českých celostátních denících. Práce se soustředí především na charakterizování typů a zachycení frekvence těchto prostředků v jednotlivých periodikách a na jejich vzájemnou komparaci.
Jazyk televizní reklamy McDonald's
Pravdová, Markéta
Styl reklamního vyjadřování, rozbor lexikálních prostředků. Vliv orientace na mladé na jazyk reklamy.
Jak přesvědčit ženy? Strategie a prostředky persvaze v ženských časopisech
Hoffmannová, Jana
K frekventovaným jazykovým prostředkům užívaným v ženských časopisech k přesvědčování a manipulaci (množství přejatých slov, hodnotící výrazy, oslovení, imperativy, řečnické otázky aj.).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.