Název:
Persvaze neverbálních prostředků v současné žurnalistice
Překlad názvu:
Persuasion of Nonverbal Devices in Contemporary Journalism
Autoři:
ZAHRADNÍKOVÁ, Andrea Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Mediální komunikace ve společnosti vždy hrála a stále hraje významnou roli. Donedávna byla nejvýznamnějším typem mediálním komunikace žurnalistika. Ve 20. století však nastupuje fenomén televize, který mimo jiné také ovlivňuje současnou podobu žurnalistických sdělení. Mění se jazykové vyjádření i grafická prezentace informací, je zaznamenán posun ve využívání prostředků, jimiž se tisková média snaží působit na recipienty. Tato práce se zaměřuje na charakteristiku neverbálních prostředků persvaze. Cílem je popsat způsob ovlivňování čtenářů v současných seriózních a bulvárních denících. Východisko práce tvoří analýza 348 deníků shromážděných v období od října 2006 do října 2007, při níž bylo provedeno srovnání zaznamenaných neverbálních prostředků persvaze ve čtyřech českých celostátních denících. Práce se soustředí především na charakterizování typů a zachycení frekvence těchto prostředků v jednotlivých periodikách a na jejich vzájemnou komparaci. Medial communication was and still is very important in society. Until recently was the most important type of media communication the journalistic. In 20th century appears the television broadcasting phenomenon, that among others influences the prezent form of journalistic. Expressive changes are in verbal representation and graphic prezentation of informations, we note the shift of using the means, that are press media trying to impact on recipients. This research is focused on the characteristic of nonverbal means of persuasion. The objective is description of the influence over readers in current tabloids and quality newspaper. The base of the research is the analysis of 348 newspapers, collected from october 2006 to october 2007. Subsequently the comparsion of nonverbal means of persuasion was done in 4 czech nationwide newspapers. The research is focused mainly on type characteristic and frequency of these means in each periodical and their mutual comparision.
Klíčová slova:
média; neverbální prostředky; persvaze; žurnalistika; journalism; media; nonverbal devices; persuasion Citace: ZAHRADNÍKOVÁ, Andrea. Persvaze neverbálních prostředků v současné žurnalistice. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/6450