Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cash pooling jako moderní nástroj pro korporátní klientelu
Paulík, Libor
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku v oblasti Cash Poolingu v bankovním sektoru České republiky. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, jejich stručná charakteristika a právní zařazení v oblasti Cash Managementu a Cash Poolingu. Empirická část práce se zabývá analýzou Cash Poolingu z hlediska korporátní klientely a bankovního sektoru. Při analýze této části jsou využita dvě dotazníková šetření, která jsou zaměřena na nabídku bankovního sektoru a poptávku korporátní sféry v oblasti Cash Poolingu. Následuje vyhodnocení obou dotazníkových šetření a na základě výsledků určena predikce budoucího vývoje Cash Poolingu v České republice. Z obou analýz je patrné, že nabídka a poptávka po Cash Poolingu je ovlivněna jinými faktory.
Bankovní rizika na českém trhu hypotečních úvěrů
CHALOUPKOVÁ, Barbora
Téma předkládané práce je zaměřeno na bankovní sektor a na to, zda je schopen redukovat a nakolik opravdu redukuje bankovní rizika na trhu hypotečních úvěrů v podmínkách doznívající hospodářské krize. Podnikání bankovních institucí je ovlivněno děním v reálné ekonomice a tyto vnější podmínky spoluutvářejí dění na úvěrovém trhu. Cílem práce je tedy vyhodnocení závažnosti bankovních rizik na trhu hypotečních úvěrů v České republice. V práci jsou vymezena bankovní rizika a způsoby jejich redukce ze strany bank a je zde nastíněn hypoteční úvěr pro fyzické osoby, právní prostředí hypotečního úvěru a podmínky pro jeho poskytnutí. Zabývám se také praktickou ukázkou, ze které je patrné chování banky vzhledem ke klientovi při poskytování hypotečního úvěru. Na závěr jsem vyhodnotila situaci v dané oblasti České republiky a v členských zemích Evropské unie, aby mohla být na základě mezinárodního srovnání vyhodnocena relativní závažnost bankovních rizik na trhu hypotečních úvěrů v České republice.
Asymetrické informace v poskytování bankovních služeb
DVOŘÁKOVÁ, Aneta
Cílem bakalářské práce je posoudit asymetrickou informovanost v oblasti poskytování bankovních služeb na příkladu hypotečních úvěrů. Asymetrická informace je sledována ve vztahu k regulačním nástrojům z pohledu bank a klientů. Práce rovněž obsahuje komparaci jednotlivých nabídek bankovních institucí a výběr nejvhodnější varianty rovněž v kontextu s asymetrií informací.
Transformační proces v České republice ve druhé polovině devadesátých let 20. století
Měřička, Martin ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Cílem mé diplomové práce je komplexní analýza transformačního procesu v České republice se zaměřením na druhou polovinu devadesátých let 20. století. V první částí práce se stručněji zaměřím na analýzu transformačního a privatizačního procesu v letech 1991 - 1996. Důraz bude kladen zejména na zvolené koncepce privatizace a jejich kritiku. V samostatné podkapitole pak kriticky zhodnotím proces 1. a 2. vlny kupónové privatizace. Druhá část bude tvořena analýzou finanční krize v letech 1996 - 1997 a zabývat se budu především jejími příčinami a provedenými opatřeními. V dalších kapitolách práce se poté zaměřím na otázku tzv. třetí vlny kupónové privatizace, privatizaci bank a roli fungování Fondu národního majetku a Konsolidační agentury. Zpracování zvoleného tématu bude výsledkem analýzy vydaných pramenů, nejnovější odborné literatury a článků. Důležitou součástí bude také studium dobového tisku a rozhovory s některými ekonomy, které proběhly či probíhají v hromadných sdělovacích prostředcích. V poslední řadě se pokusím získat osobní rozhovor s některým ze zainteresovaných aktérů tohoto složitého procesu.
Implementace CRM v bankovním sektoru
Pernikl, Michal ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Hromas, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí informačních systémů využívaných pro podporu řízení vztahů se zákazníky v organizacích. Problematika CRM systémů je v této práci řešena z pohledu jejich implementace a zacílena na bankovní sektor. Cílem této práce je vytvořit návrh věcného postupu implementace CRM systému v bankovním sektoru, který bude představovat návod, jehož účelem bude poskytovat doporučení a upozorňovat na kritické faktory úspěšnosti v jednotlivých fázích projektu. Takto vytvořený návod disponující poměrně detailním popisem jednotlivých fází projektu bude velmi přínosný zejména pro bankovní instituce, kterým umožní vyvarovat se v průběhu projektu již známých problémů a dovést tak projekt implementace CRM systému do úspěšného konce. V teoretické části práce bude uživatel práce seznámen s teoretickým konceptem CRM a následně detailněji s jeho dílčími oblastmi. Velký důraz je v této části kladen zejména na CRM procesy. Následně budou uživateli práce představeny také samotné CRM systémy, jejich základní rozdělení, funkcionalita a v neposlední řadě také jejich začlenění do IS/ICT architektury organizace. V závěru teoretické části je provedena identifikace specifických potřeb CRM systému v podmínkách bankovního sektoru. Praktická část práce se již věnuje implementaci CRM systému v bankovním sektoru. V úvodu této části je uživateli práce představen přístup k návrhu věcného postupu implementace CRM systému v bankovním sektoru a následně je mu obecně představen samotný návrh. Aby bylo možné takto vytvořený návrh považovat za korektní, bylo potřeba tento návrh konfrontovat s reálným projektem implementace CRM systému v reálné bankovní instituci. Proto je v další části práce představena bankovní instituce, s jejímž projektem implementace CRM systému bude navržený věcný postup implementace porovnán. V závěru práce je pak přistoupeno k detailnímu přestavení navrženého postupu a k jeho konfrontaci s reálným projektem implementace CRM v bankovním sektoru.
Etické kodexy v sektoru finančních institucí
Rezková, Petra ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou etických kodexů a jejich rolí v zastřešujících organizacích finančního sektoru. V první teoretické části je nastíněn význam a funkce etického kodexu, jeho znaky, vývoj, výhody a úskalí. Druhá část práce navazuje podrobnějším zkoumáním etických kodexů ve finanční sféře, včetně rozebrání fenoménu společenské odpovědnosti firem. Důležitost zavádění etických kodexů je znázorněna na příkladu finanční krize v USA. Cílem práce je zhodnotit vyspělost nynějších kodexů, ukázat praktické příklady a rozdíly mezi jednotlivými etickými kodexy v konkrétních zastřešujících organizacích finančního sektoru v České republice a z toho vyvodit závěry pro vytvoření "ideálního" etického kodexu, pokud takový existuje.
Analýza bankovních služeb a organizace jejich řízení ve zvolené bankovní instituci
DVOŘÁKOVÁ, Sabina
Práce je zaměřena na analýzu bankovních služeb a organizaci jejich řízení v České spořitelně, a.s.. Cílem práce bylo zanalyzovat historické a současné přístupy managementu s případným navržením zlepšení manažerských přístupů do budoucna a hodnocení výstupů vzhledem ke konkurenceschopnosti nabídky z pohledu zákazníka. První část práce obsahuje prostudovanou literaturu. Byl zde popsán nepostradatelný základ pro praktickou část. Nejdůležitější části jsou funkce řízení a nové trendy, organizace a typy organizačních struktur, analýza prostředí, řízení vztahů se zákazníky, popis struktury a fáze vztahu a poslední téma služby a bankovní sektor. Praktická část práce obsahuje charakteristiku společnosti, popisuje její historii, organizaci České spořitelny a současnou transformaci banky. Ve vlastním výzkumu je prováděno dotazníkové šetření a SWOT analýza aplikovaná na Českou spořitelnu. Bylo zjištěno, že banka má velmi stabilní a silnou pozici na trhu, která přetrvává již několik let. Nicméně, je třeba stále upevňovat postavení a přizpůsobit se rostoucí konkurenci. Banka by se měla držet strategie Konfrontace, která využívá silných stránek k odvrácení případného ohrožení. Od roku 2011 do roku 2014 probíhá v bance transformace. Přeměna by měla přispět k lepšímu vztahu se zákazníky a uspokojování jejich potřeb.
Využití sociálních sítí v bankovním sektoru v ČR
Balcar, Filip ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Měsíček, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využívání sociálních sítí v bankovním sektoru České republiky. Jejím cílem je na základě vlastního průzkumu aktuálního stavu působení vybraných českých bank na sociálních sítích navrhnout sadu doporučení pro úspěšné působení bank v prostředí sociálních sítí. Práci tvoří čtyři hlavní kapitoly. První kapitola shrnuje poznatky týkající se problematiky sociálních sítí získané v již obhájených diplomových pracích. Druhá kapitola se na problematiku sociálních sítí zaměřuje teoreticky, popisuje aktuální nejdůležitější světové sociální sítě, navrhuje jejich dělení podle typických vlastností a popisuje nejdůležitější způsoby využití sociálních sítí v podnikání. Třetí kapitola obsahuje vlastní průzkum využívání sociálních sítí vybranými českými bankami, definici kritérií pro jeho hodnocení a vlastní vyhodnocení. Na základě provedeného průzkumu je poté ve finální čtvrté kapitole uvedena sada doporučení, která jsou využitelná pro úspěšné působení bank na sociálních sítích.
Iceland's economy in the context of the global financial and economic crisis
Bořuta, Lukáš ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Bartušková, Hana (oponent)
Bakalářská práce analyzuje dopady světové finanční a ekonomické krize na islandskou ekonomiku, ale i Island jako celek. Práce popisuje specifika islandské ekonomiky a události, které vedly k ekonomickému růstu ze začátku nového tisíciletí. Dále charakterizuje příčiny a dopady světové finanční krize na ekonomickou a politickou situaci země. Podrobněji analyzuje kolaps bankovního sektoru, problémy se spořitelnou Icesave a pomoc, kterou Islandu poskytl Mezinárodní měnový fond a okolní státy. Zároveň stručně popisuje vývoj vztahů mezi Islandem a Evropskou unií, podává obraz o pokrizovém vývoji hospodářství a jeho postupné obnově. Také se zabývá odhady budoucího krátkodobého vývoje ekonomiky. Nakonec charakterizuje hlavní rizika a výzvy, kterým Island na své cestě k úplné obnově čelí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.