|
Sociální kritika v knize Izajáš
KELLNEROVÁ, Jana
Sociální kritika v knize Izajáš představuje sociální poměry mezi izraelským a judským národem. Zabývá se vládou krále Achaze, kdy hrozil útok od severního izraelského království a Aramu. Práce se také zmiňuje o králi Chizkijášovi, jeho osobě a vztahu k lidu. Důležitým faktem je, že skrze proroka Izajáše mluví Bůh. V druhé části této práce je vysvětlen pojem ,,sociální kritika`` a její pozice u kritika. Co se týče struktury knihy Izajáš, je několik různých vědeckých pohledů na rozdělení této knihy. Poté následuje Izajášův text týkající se hlavně zmíněného tématu, sociální kritiky. Zabývá se také významem proroctví pro všechen lid a vnáší tak aplikaci na dnešní dobu.
|
|
Diverzifikace výroby a strategie podniku
AMEROVÁ, Veronika
Tato diplomová práce je napsána na společnost, která patří do největší světové skupiny výrobců osobních automobilů a lehkých nákladních vozidel. V průběhu 90. let dvacátého století a opět na začátku 21. století se koncern dostal do špatné ekonomické situace. Prostředkem pro její řešení bylo rozhodnutí o prodeji 51% podílu společnosti investorovi - investiční společnosti, která se velmi významně odlišuje svými cíli. Původní mise společnosti byla podpora prodeje vozů koncernu (růst hodnoty skupiny), minimalizace nákladů a maximalizace tržního podílu. Cílem nového investora je maximalizace hodnoty společnosti a zhodnocení kapitálu. Předmětem této diplomové práce je poskytnout strategickou analýzu, předefinování obchodních strategií jednotlivých strategických obchodních jednotek v souladu s novými potřebami a požadavky v návaznosti na vstup nového investora.
|
| |
| |
|
Jak jsme na tom s tolerancí?
Červenka, Jan
Jedno z témat březnového výzkumu byla tolerance ve společnosti ve vztahu k určitým skupinám lidí. Respondenti odpovídali na otázky, koho by nechtěli za sousedy a jejich názor na to, jak jsou v ČR lidé tolerantní k vybraným skupinám obyvatel.
|
|
Veřejnost o vztazích mezi lidmi
Červenka, Jan
V březnu se výzkum věnovalmj. také problematice mezilidských vztahů. Lidé odpovídali na otázky, jak hodnotí vztahy mezi lidmi v ČR, jak vidí vývoj vztahů mezi lidmi v budoucnu.Poslední část byla věnována mezilidským vztahům ve specifických skupinách.
|
| |
| |
|
Analysis of Marketing Mix Tools of Aquapalace Prague
Vojtechovská, Ivana ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Vosol, Leoš (oponent)
Hlavným účelom práce je charakterizovať marketingový mix akvaparku Aquapalace Praha, ktorými sú produkt, cena, distribúcia, komunikačný mix, ľudia, materiálne prostredie a procesy. Okrem toho táto bakalárska práca analyzuje marketingové prostredie tvoriace mikroprostredie a makroprostredie. Tieto faktory sú integrované v SWOT analýze, ktorá pomáha marketérom sústrediť sa na kľúčové problémy. Podľa výsledkov analýzy sú navrhnuté určité odporučenia.
|
| |