Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Radniční periodika a komunální volby v České republice: Pomáhají veřejně dotované noviny zastupitelům ke znovuzvolení?
Boháček, Jiří ; Bertoli, Paola (vedoucí práce) ; Dušek, Libor (oponent)
Radniční periodika představují v České republice jeden z běžných prostředků komunikace mezi radnicí a jejími občany. Periodika jsou ve většině případů distribuována občanům zdarma, náklady na jejich vydávání jsou hrazeny z veřejných rozpočtů. Vedle zdroje užitečných informací však mohou obecní noviny sloužit i jako nástroj politiků pro získání hlasů v obecních volbách. Tato skutečnost dokonce vedla k novele tiskového zákona v roce 2013, která vydavatelům těchto periodik nařizuje publikovat nestranný obsah, s dostatkem prostoru pro názory opozice. Tato diplomová práce, za pomoci druhotných dat, odhadovala účinky radničních periodik na rozhodování voličů během komunálních voleb, které proběhly mezi lety 1998 a 2014. Ekonometrická analýza nalezla statisticky významný vztah mezi přítomností periodik a úspěšností již dříve zvolených zastupitelů. Porovnání dřívějších dat s volebními výsledky z roku 2014 naznačuje, že novela tiskového zákona tento vztah nijak významně neoslabila.
Politický marketing a analýza komunální kampaně hnutí ANO 2011
Peruth, Milan ; Říha, David (vedoucí práce) ; Dudová, Ilona (oponent)
Tato bakalářská práce nejprve teoreticky charakterizuje pojem politického marketingu a přibližuje marketingový mix v politickém marketingu. Dále se zaměřuje na subjekty na politickém trhu a popisuje volební systém komunálních voleb. V praktické části poté přibližuje komunální volby v roce 2014 ve městě Rakovník a analyzuje marketingovou strategii hnutí ANO 2011. Cílem analýzy je zhodnotit úspěšnost hnutí ANO 2011 v těchto komunálních volbách a nalézt doporučení, která by vedla k lepšímu volebnímu výsledku.
Občanské elity na komunální úrovni v ČR (případ komunálních voleb v Ostravě v roce 2014)
Karasová, Leona ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza komunálních voleb v Ostravě v roce 2014. V teoretické části se práce věnuje pojmu obec, komunálním volbám a typologii koalic. V druhé části práce jsou prezentovány výsledky komunálních voleb v Ostravě během let 1994-2010. Ohniskem bakalářské práce je analýza výsledků komunálních voleb v roce 2014, která je založená na komparaci s dosavadním vývojem. Východisko této analýzy bude sloužit k zodpovězení výzkumné otázky, zda v daných volbách došlo k odklonu voličských preferencí od tradičních a dosavadně nejčastěji volených politických subjektů během komunálních voleb v Ostravě.
Koalice v obcích s rozšířenou působností po komunálních volbách v roce 2010: Studie č. 5.316
Caletka, Stanislav
Studie představuje přehled radničních koalic, které byly po komunálních volbách 2010 uzavřeny v jednotlivých obcích s rozšířenou působností. Kromě koalic je zmíněna i vítězná strana a starosta obce. Pro informaci je uvedena také radniční koalice z předešlého volebního období, tedy z let 2006 – 2010.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Komunální volby v roce 2010: případ České Budějovice
Okrouhlý, David ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Dlouhý, Miloš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza komunálních voleb v roce 2010 v Českých Budějovicích. Kladu si zejména otázku, jaké konkrétní konflikty v období let 2006 -- 2010 destabilizovaly situaci v zastupitelstvu města České Budějovice, a co vedlo ODS k tomu, že podpořila odvolání svého primátora. Z tohoto hlediska je podstatné zjistit, zda se v daném období vytvářela "opoziční" skupina uvnitř ODS, která se z nějakých určitých důvodů stavěla při hlasování v závažných otázkách proti koalici. Otázkou také je, jak se vnitrostranické konflikty promítly do volebních programů hlavních aktérů a výsledků komunálních voleb v roce 2010.
Analýza vysledků komunálních voleb
Bartošková, Lucie ; Kalčevová, Jana (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
V roce 2010 se v České republice konaly volby do zastupitelstev obcí. Tato práce aplikuje některé poznatky z teorie společenského výběru a teorie her na výsledky předvolebních průzkumů a výsledky voleb v Praze a v Jihlavě. Nejprve jsou na výsledky průzkumů aplikovány metody přepočtu hlasů na mandáty a pro výsledné rozdělení mandátů jsou spočteny indexy vyjadřující hypotetickou sílu ve vyjednávání o koalicích. Dále jsou analyzovány výsledky voleb, je provedeno srovnání s předchozími volebními obdobími a s předvolebními průzkumy. Vyjednávací síla vyjádřená pomocí indexů je konfrontována s výsledky reálných vyjednávání politických stran o koalicích.
Politický marketing: případová studie volby do zastupitelstva v Sušici (ČSSD)
Pavlíčková, Hana ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotný, Lukáš (oponent)
Jako téma své bakalářské práce jsem si vybrala politický marketing, který dále aplikuji na volební kampaň ČSSD ve volbách do zastupitelstva v Sušici. V první kapitole popisuji vývoj politického marketingu a zavádění marketingových technik do politické oblasti. V další části se pak zaměřuji na marketingový proces, na jehož základě politický marketing funguje a umožňuje na základě analýzy politického trhu připravit kvalitní volební kampaň. Dále se specializuji na marketingový mix a především na jednu z jeho složek - propagaci, která je nejvíce viditelnou a hmatatelnou součástí. Propagaci pak aplikuji ve své praktické části na komunální volby v Sušici konané 15. - 16. října 2010. Po shrnutí celkové politické situace v Sušici a stručném zhodnocení volebních kampaní ostatních místních kandidujících stran se zaměřuji konkrétně na ČSSD. Na základě analýzy propagačních technik a volebního programu této strany pak dospívám k závěru, proč strana v těchto volbách neuspěla.
Politický marketing v komunálních volbách 2010: případová studie Karviná
Křístková, Jana ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vymětal, Petr (oponent)
Práce zkoumá vliv politického marketingu na volební výsledky komunálních voleb v Karviné v roce 2010. V první části se soustřeďuje na teorii politického marketingu, následuje vymezení komunálních voleb dle zákona a historický přehled volebních výsledků komunálních voleb v Karviné od vzniku samostatné České republiky v závislosti na celostátní politické situaci. Závěrečná kapitola pak již analyzuje využité techniky politické propagace a témata kampaně.
Regionální politické elity
Hubatka, Ondřej ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá regálními politickými elitami v České republice. V první kapitole práce vymezuji pojem elita v rámci klasické teorie elit. Následně v práci líčím charakter elit v historickém vývoji od první republiky až po přelom druhého tisíciletí. Zvláštní důraz je kladen na charakteristiky elit a volební chování na počátku 90. let 20. století a transformaci elit po listopadu 1989. V bakalářské práci představuji dvě hypotézy. První o specifickém trendu politizace regionálních politických elit periferních obcí náležejících do městských spádových oblastí. A dále hypotézu o vlivu velikosti obce na pravděpodobnost obhajoby mandátu. Závěry hypotéz jsem vyvozoval na základě sběru dat vzorku komunálních voleb v období od roku 2002 do roku 2010.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.