Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 617 záznamů.  začátekpředchozí593 - 602dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody výzkumu trhu
Makaloušová, Julie ; Drozen, František (vedoucí práce)
Diplomová práce ?Metody výzkumu trhu? se zabývá především kvalitativními metodami výzkumu trhu. V úvodu si autorka vytyčuje tři základní cíle, a to podat ucelený teoretický základ metod výzkumu trhu s důrazem na kvalitativní metody, dále seznámit čtenáře s moderní metodou současného výzkumu trhu - oční kamerou a v praktické části diplomové práce aplikovat teoretické poznatky v případových studiích. Na konci práce jsou zmíněné i některé kvantitativní metody, čímž autorka ilustruje neoddělitelnost kvalitativních a kvantitativních metod v praxi.
Efektivnost výstavby nízkoenergetických bytových domů
Zgúthová, Katarína ; Šauer, Petr (vedoucí práce) ; Dvořák, Antonín (oponent)
1. Výstavba nízkoenergetických bytových domů (tj. domů s nižší spotřebu energií na provoz) je v České republice ve srovnání s okolními zeměmi méně rozšířena. Práce si klade za cíl analyzovat, jaké důvody k této situaci vedly, případně zda a jaké překážky jsou kladeny zájemcům o takovou nemovitost. 2. Hlavními metodami analýzy ekonomické volby mezi "klasickým" domem a domem nízkoenergetickým stavbu bude srovnání parametrů projektů nízkoenergetického bytového domu s klasickým domem od. Údaje budou získány od developerských společností. Následovat bude kvalitativní výzkum v podobě hloubkových rozhovorů s developery, architekty a zájemci o nemovitost. 3. V poslední části práce bude provedena analýza, jak se staví česká média k tématu nízkoenergetické výstavby nemovitostí. Z četnosti a obsahu tohoto typu článků bude zjišťováno, jak je tato problematika podávána široké veřejnosti.
Trendy spotřebního chování v čase ekonomické krize: detailní pohled na českého spotřebitele
Kadilák, Michal ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je objasnit trend spotřeby parfémů v českém ekonomickém prostředí a jeho odklon od většiny dalších trendů zaměřujících se primárně na úsporu nákladů jednotlivce. Zajímat mě bude nejenom popis trendu samotného, ale hlavně odhalení skrytých motivací spotřebitele. K naplnění tohoto cíle jsem využil metod kvalitativního výzkumu při sběru a interpretaci dat. Výzkum byl proveden na skupině pěti respondentů formou individuálních hloubkových rozhovorů. Postupně jsem zjišťoval důvody odlišností všeobecné spotřeby v krizi a spotřeby parfémů, jakožto prostředku sebeprezentace spotřebitelů. V závěru byli odhalené vnitřní motivy spotřebitelů k takovému chování a spotřebě parfémů. Zjištění byli propojené s teoriemi Cooleyho a Belka, které se týkají vnímaní vlastního zrcadlového "já" spotřebiteli a konceptu "rozšířeného já". Trend jako celek potvrdil svou přítomnost mezi respondenty a svou závislost na identitě jednotlivých spotřebitelů a jejich vnímaní okolního světa.
Attitudes and behavior towards healthy lifestyle between consumers in different groups
Kunderová, Martina ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Práce se zaobírá vnímáním zdravého životního stylu mezi spotřebiteli ze skupin studentů, pracujících a důchodců. Pomocí metody kvalitativního výzkumu-focus group odhaluje rozdíly vnímání zdravého životního stylu, rozdíly ve složení jídelníčku a nákupních zvyklostí. Dále zkoumá překážky ve zdravém stravování a dostupnost a kvalitu informací o zdravé životosprávě mezi skupinami.
Moderní metody v oblasti kvantitativního marketingového výzkumu
Tahal, Radek ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vaníček, Tomáš (oponent) ; Cihlář, Jiří (oponent)
Pro podnikatelské subjekty pracující v tržním prostředí je typické, že trvale musí udržovat a posilovat svou pozici na trhu. Toho docilují neustálým monitorováním vlastních silných a slabých stránek, monitorováním konkurence a zjišťováním potřeb a přání svých zákazníků. Takové informace získávají prostřednictvím analýzy informací z okolního prostředí i od svých stávajících a potenciálních zákazníků. Tuto činnost nazýváme marketingový výzkum. Předmětem výzkumu mohou být prakticky všechny aspekty, které ovlivňují, jakým způsobem bude firma vnímána ostatními účastníky trhu, dokonce i to, jak je vnímána vlastními zaměstnanci. Získané informace pak jsou cenným zdrojem poznatků pro další manažerská rozhodnutí při řízení firmy. Marketingový výzkum je dynamicky se rozvíjející disciplína, ve které se neustále uplatňují nejnovější poznatky z oblasti sociologie i společenských věd. Velký rozmach zaznamenaly metody marketingového výzkumu zejména v posledních letech. Je to logický pozitivní důsledek nástupu moderních informačních a komunikačních technologií. Trendem posledních let je také využívání internetu při získávání rozličných informací o trhu a sociodemografických analýz.
Postoje romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže - domu dětí a mládeže České Budějovice
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá zjištění postojů romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže-domu dětí a mládeže České Budějovice. Teoretická část charakterizuje Romy, jejich etnicitu a kulturní odlišnosti a vztah ke vzdělávání. Dále popisuje Salesiány, Salesiánské středisko mládeže-dům dětí a mládeže České Budějovice, jeho vznik a programy, se zaměřením na program Předškoláci. Věnuje se předškolnímu vzdělávání v České republice. Praktická část obsahuje metodiku výzkumu a zdůvodnění jejího použití, popis výzkumného souboru a vyhodnocení odpovědí. V závěru je uvedena diskuze nad zjištěnými postoji rodičů ke vzdělávání s literaturou a doporučení pro úpravu a zlepšení programu Předškoláci, který je sice nastaven dobře, ale přesto z výzkumu vzešli podněty, které by mohli vést ke zvýšení návštěvnosti programu.
Proč klientky Centra JANA vstupují do prostituce?
NĚMEČKOVÁ, Kateřina
Ženy, které se živí prostitucí, mají své potřeby, zastávají určité hodnoty a jdou za svými cíli. Cílem předkládané práce bylo tyto potřeby, hodnoty a cíle zkonkretizovat a porovnat s fakty uvedenými v odborné literatuře. První část práce vytváří teoretický základ pro kvalitativní výzkum. Obsahuje kapitoly o fenoménech, jež mohou ovlivnit vstup do prostituce. Dále je teoreticky popsán fenomén motivace. Následující kapitola konkretizuje motivační aspekty k prostitučnímu chování. Část praktickou uvozuje shrnutí teoretických dat a vytvoření předpokladů. Ty se odráží v otázkách polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly vedeny s klientkami Centra JANA na české a s klientkami Kassandry na německé straně. V porovnávání dat získaných z kvalitativního výzkumu a fakt publikovaných v odborné literatuře došlo k relativní shodě. Ženy pracující v sexbyznysu nejsou skupina, která by se dala jednoduchým způsobem zobecnit. Každá osobnost zažívá jiné okolnosti, a to podmiňuje různost jejich chování. Respondentky zastávají podobné hodnoty a chtějí dosáhnout podobných cílů. Těmi jsou především normální rodina, normální práce a děti. Přičemž pojmem "normální" ženy označují úplnou rodinu a jakoukoliv jinou práci než prostituci.
Zhoršuje se úroveň absolventů středních škol?
BENDOVÁ, Bronislava
Diplomová práce je zaměřena na obecnou úroveň vzdělanosti žáků středních škol, a to především z hlediska její stability, či naopak proměny. Pozornost je věnována jak nejdůležitějším činitelům, kteří se podílejí na procesu výchovy a vzdělávání, tak obecným vědomostem a dovednostem dnešních studentů. Práce si klade za úkol seznámit s teoretickými východisky výchovy a vzdělávání a poté představit vzniklou teorii, jež je výsledkem kvalitativního šetření. Teoretická část se zabývá vymezením výchovy a vzdělávání, jejich funkcemi a také definováním hlavních institucí a faktorů, jež do výchovně vzdělávacího procesu zasahují. Praktická část vychází z kvalitativního šetření, které bylo provedeno prostřednictvím strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami, jež byly realizovány se středoškolskými pedagogy z různých typů škol. Data získaná z těchto rozhovorů byla zpracována metodou grounded theory a následně analyzována. Tato práce tedy v praktické části představuje novou teorii objasňující zkoumanou oblast.
Role romského mentora při ozdravení vyloučených rodin hlásících se k romské menšině v Jihočeském kraji.
NOVÁKOVÁ LOJDOVÁ, Leona
Romští mentoři jsou vyškolení laici, kteří pracují, podporují a doprovází romské rodiny, posilují jejich sociální dovednosti při řešení obtížných životních situací ohrožujících vývoj dětí a mladistvých. S klienty je spojuje příslušnost k romské komunitě, jazyková a kulturní blízkost. V textu je nastíněna historie, ale i současnost Romů v České republice, dále jejich členění a životní styl rodin. Pozornost je věnována problematice sociálního vyloučení. Náhled je nabízen i na historii, poslání, cíle, činnost a vybrané projekty Sdružení pro probaci a mediaci v justici, o. s. Nechybí ani výčet principů a oblastí činnosti Probační a mediační služby České republiky a oddělení sociálně-právní ochrany dětí. Cílem je zmapování problematiky terénní práce romských mentorů s ohroženými rodinami hlásícími se k romské menšině, kterým hrozí odebrání dítěte nebo mladistvého do ústavní péče a s dětmi a mladistvými hlásícími se k romské menšině, kterým bylo uloženo opatření. Pro praktickou část práce byl zvolen kvalitativní výzkum pomocí případové studie. Jako metody pro získávání dat byly použity hloubkové polostrukturované rozhovory s mentory a analýza sekundárních dat.
Výchovné metody používané v salesiánských střediscích mládeže v České Republice
MACÁK, Libor
Práce se z pohledu pedagogiky volného času zabývá výchovnými metodami jako centrálním prvkem výchovného procesu a jedním z osobitých prvků práce v salesiánských střediscích mládeže (SaSM). Vychází z kvalitativního výzkumu provedeného formou obsahové analýzy projektových dokumentů osmi vybraných středisek. Úvodní část je věnována vymezení použitých pojmů a teoretickému úvodu do problematiky salesiánských středisek mládeže v ČR a výchovných metod v nich používaných. Druhá část popisuje předmět, metodiku, průběh a výsledky výzkumu. Další tři části představují syntézu poznatků získaných analýzou textů, doplněnou o informace z dalších dokumentů. Podrobně popisují jednotlivé prvky výchovy v SaSM (subjekty, cíle, podmínky, prostředky, organizační formy a me-tody výchovy). Stěžejní pátá část, věnovaná výchovným metodám, si ve svém zá-věru všímá také faktu, že ve zkoumaných dokumentech je výchovným metodám věnována relativně malá pozornost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 617 záznamů.   začátekpředchozí593 - 602dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.