Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní otázky reklamního trhu
Zima, Jiří ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Šťastný, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou product placementu v české marketingové praxi ve svetle možností současné právní úpravy poskytnuté smernicí 2007/65/ES. Vyjadřuje se k alternativám právní úpravy product placementu zákazu tak, jak funguje dnes, či liberalizaci s omezujícími podmínkami.
Vliv liberalizace obchodu na rozvojové země a pomoc těmto zemím při obchodování na mezinárodním trhu se zaměřením na Fair Trade
NOVÁKOVÁ, Gabriela
Práce je analýzou současné situace pomocných opatření pro rozvojové země při obchodování s EU a rozsah zapojení České republiky do Fair Trade. Pomocí sekundárních dat bylo zanalyzováno postavení rozvojových zemí na mezinárodním trhu, zejména jaký vliv má liberalizace obchodu na tyto země. Druhou část práce tvoří dotazníkový výzkum, provedený v českých městech a prodejních jednotkách, které se zabývají prodejem Fair Trade výrobků. Bylo zjišťováno postavení Fair Trade v České republice a postoje českých spotřebitelů k této problematice.
Marketingová komunikace nestátních neziskových organizací v oblasti ochrany spotřebitele
URBÁNKOVÁ, Eva
Na závěr bych chtěla shrnout to, co je patrno z výsledků mé vlastní práce, a to, že činnost SOS, SIC je opravdu některým spotřebitelům velmi vzdálená, může to být způsobeno např. tím, že je využíváno pouze některých marketingových nástrojů, které někdy ne příliš dostatečně informují. Proto byly navrhnuty některé další možnosti, jak využít marketingové nástroje a dostat se tak více do podvědomí spotřebitelů.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
JOHNOVÁ, Michaela
Hlavním cílem mé práce je zjištění povědomí spotřebitelů o svých právech. O tuto problematiku jsem se zajímala jak z obecného hlediska, tak se zaměřením na oblast potravin. Potřebné informace byly získány marketingovým výzkumem, konkrétně dotazováním spotřebitelů. Závěr obsahuje výsledky tohoto výzkumu a také návrhy na zlepšení informovanosti spotřebitelů. Tyto návrhy byly konzultovány se Sdružením obrany spotřebitelů v Českých Budějovicích.
Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu sušenek a oplatek
Mihoková, Jana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Kopáčková, Lenka (oponent)
Cílem práce je analyzovat kupní chování spotřebitelů na trhu sušenek a oplatek, nalézt specifika a zmapovat využití prodejních kanálů. První část je věnována teoretickému aparátu, který pomůže pochopit spotřebitelovy predispozice, životní styl a průběh kupního rozhodovacího procesu v obecné rovině. Druhá část je zaměřena na samotný trh sušenek a oplatek a současnou situaci. Třetí praktická část se zabývá výsledky marketingového výzkumu spotřebitelů v oblasti sušenek a oplatek.
Business ethics
Pokrievka, Martin ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Role etiky v podnikání zvykne být podceňována a často se setkáváme s tvrzením, že podnik upřednostňuje vlastní zisk před uplatňováním etiky vůči svému okolí. Cílem této práce je prokázat, že etika má v podnikání své pevné místo a že její uplatňování dokáže být přínosem pro všechny zainteresované strany. Tohle je demonstrováno na třech vybraných oblastech podnikání, kterými jsou reklama, vztahy vůči spotřebitelům a vztahy vůči zaměstnancům. Tato bakalářská práce zároveň v krátkosti představuje model společenské odpovědnosti firem a roli, kterou v ní sehrává etika.
Právní úprava ochrany spotřebitele se zaměřením na vadné výrobky
Popeláková, Klára ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele, konkrétně úpravou odpovědnosti za vady výrobků, potažmo odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobků. Čtenář se dozví zejména to, jak postupovat, pokud se vyskytne vada výrobku, v jaké lhůtě musí svá práva uplatnit, u koho a za jakých podmínek. Toto je v práci objasněno nejen citaci důležitých právních předpisů, ale i prostřednictví ukázek použití zákonů na příkladech z praxe. Nechybí ani přehled nejčastějších podvodných praktik prodávajících, na které je třeba si dát pozor. Zmíněny jsou i spotřebitelské organizace, náplň jejich činnosti a samozřejmě kontakt, kam se spotřebitel může obrátit s případným dotazem. V závěru práce jsem analyzovala, do jaké míry jsou spotřebitelé znalí svých práv. Výzkum byl proveden formou dotazníku na vzorku více než 100 lidí, kde si respondenti mohli vybrat z nabízených odpovědí.
Spotřebitelské smlouvy a možnost odstoupení
Holeček, Václav ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Vaněk, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice spotřebitelských smluv, které jsou relativně novým pojmem v českém právním systému. Cílem této práce je poskytnout čtenáři ucelenou představu o základech problematiky spotřebitelských smluv, jejich právní úpravě a možnostech, jak se v konkrétních případech bránit, především jak od smlouvy odstoupit. Čtenář se dozví, co vlastně spotřebitelské smlouvy jsou, kdo může být účastníkem spotřebitelsko-smluvních vztahů, řekneme si něco o právních institutech, které spotřebiteli v ustanovení o spotřebitelských smlouvách poskytují ochranu, především se zaměříme na situace, za kterých má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Vzhledem k rostoucí oblibě nákupů uskutečněných přes internet, se budu ve své práci věnovat též smlouvám uzavřeným na dálku. Nezmíněny nezůstanou ani smlouvy uzavírané mimo prostory obvyklé k podnikání. V souvislosti s dovolenými se zmíníme též o smlouvách time-sharingových. V závěru práce se podíváme na nejčastější typy spotřebitelských smluv a to na smlouvu kupní a smlouvu o dílo, a jak a v jakých případech od těchto smluv odstoupit.
Analýza bezpečnosti potravin na trhu v České republice
Vidrnová, Kateřina ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Chvojková, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá bezpečností potravin na trhu v České republice. Cílem práce je provedení analýzy zajištění bezpečnosti potravin na českém trhu z pohledu legislativy i spotřebitelů, identifikování základních problémů a navržení řešení do budoucna. V teoretické části přibližuje legislativní zajištění této oblasti a významné instituce, nebezpečí hrozící spotřebiteli, zajištění ochrany spotřebitelů a podobně. Praktická část se soustředí na analýzu situace na trhu potravin v České republice na základě dotazníkového i vlastního šetření. Všechny získané poznatky jsou shrnuty a zhodnoceny v závěru práce, včetně návrhů na zlepšení.
Společenská odpovědnost korporací v EU: cesta k udržitelnému růstu (vybrané problémy)
Kuksová, Magdalena ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Dúbravská, Pavla (oponent)
Cílem práce je představit společenskou odpovědnost jako cestu k udržitelnému růstu. Jednotlivé části pojednávají o zainteresovaných skupinách, důvodech pro společenskou odpovědnost. V práci dále srovnávám společenskou odpovědnost v postkomunistických zemích a v zemích EU, zabývám se problematikou měřitelnosti odpovědnosti a přímých zahraničních investic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.