Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
IT Governance na MZV ČR - systémový pohled a praktické dopady
Protiva, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pilař, Luboš (oponent)
Východiskem diplomové práce byl zájem informatiků MZV ČR o zmapování knižnic ITIL 2 a COBIT 4.1, shrnujících světové standardy řízení IS/IT. Obě knižnice nejprve zasazuji do rámce praktické i teoretické discipliny IT Governance. COBIT prezentuji jako světový standard ITG ve smyslu propojení strategických cílů organizace s IT strategií. Je vhodný pro organizace, kde se vnímání vztahu IT a businessu posouvá díky iniciativě shora směrem ke strategickému partnerství. Jádro ITILu, knihy Service Support a Service Delivery, naopak představují standard řízení informatických služeb, vhodný k nastavení procesů uvnitř IT. Dále předkládám tři možné varianty implementace knižnic na MZV v situaci, kdy chybí fundamenty procesního řízení a informační architektura, iniciativa k přechodu na řízení dle světových standardů navíc vychází zdola. V první variantě napojuji procesní modely COBITu a ITILu na cíle a projekty stanovené dle metodiky IT BSC v návrhu Informační strategie na roky 2008-2010. Generické procesy COBITu přiřazuji doménám IT BSC a projektům a určuji konkrétnější nástroje z ITILu na základě dokumentu [IT GOVERNANCE INSTITUTE; OFFICE OF GOVERNMENT COMMERCE. Aligning COBIT, ITIL and ISO 17799 for Business Benefit]. Protože projekty navrhované strategií neřeší neexistenci základů procesního řízení, navrhuji proces pro zjištění a zdokumentování současného stavu procesů dle struktury ITIL: Service Support a ITIL: Service Delivery. Druhá varianta na MZV skutečně proběhla -- COBIT byl v létě 2008 použit k zjištění uživatelských preferencí. Tuto variantu zpětně hodnotím a snažím se nalézt příčiny neúspěchu. V jejím průběhu jsem přeložil zralostní modely COBITu (překlad připojen jako Příloha 2). Třetí varianta nereaguje na identifikované problémy MZV, ale představuje nejschůdnější cestu k implementaci knižnic. Navrhuji na existující help desk navázat procesy incident a problem managementu z ITIL: Service Support a již v jejich rámci dotvořit databázi konfigurace CMDB.
Zavedení Procesního Intervalového řízení ve společnosti Sikla Bohemia, s.r.o.
Křivánková, Gabriela ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent)
Práce pojednává o Procesním Intervalového řízení, které je novým přístupem k řízení společnosti dle procesů obohaceným navíc o další, zcela nové nástroje řízení, jako jsou například optimalizační audit workflow či Intervalové řízení umožňující společnosti nejen reakci na vnější i vnitřní změny v jejím okolí, ale i zrychlení této reakce a tedy získání potřebné konkurenční výhody. Metodika zavedení Procesního Intervalového řízení je zcela odlišná od metodiky, kterou používá většina poradenských firem a v tom je její přidaná hodnota, neboť funguje i v případech, kdy klasické přístupy selhávají.
Identifikace a měření výkonnosti procesů ve vybraném podniku
Floriánová, Radka ; Lukšů, Vladimír (vedoucí práce) ; Lindauerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací, klasifikací a měřením výkonnosti procesů nejprve na teoretické úrovni, která je následně aplikována na konkrétní společnost Wüstenrot -- stavební spořitelnu, a.s. Proces je základním prvkem procesního způsobu řízení organizace. Proto stavební spořitelna definuje nejprve klíčové procesy a je provedeno procesní mapování na zvoleném stupni podrobnosti. Nejdříve na celopodnikovém stupni podrobnosti a následně jsou rozpracovány vybrané procesy z oblasti procesu Uspokojení zakázky. Procesy vytvářejí synergický efekt, přinášejí maximální efekt a užitek, za předpokladu, že jsou řízeny. To znamená, že management společnosti musí pracovat s výsledky měření výkonnosti procesů. Každý vybraný proces je ve stavební spořitelně popsán z pohledu současného stavu a následně jsou navržena doporučení na zlepšení měření jeho výkonnosti.
Měření a řízení operačního rizika v bankách
Kováříková, Šárka ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Tuček, Miroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá měřením a řízením operačního rizika v bankách. Nejprve je popsán koncept Basel II. Dále je pak vymezeno operační riziko, rozebrány jeho jednotlivé složky a následně popsány způsoby měření a fáze procesu řízení. V neposlední řadě jsou také definovány způsoby kontroly a zmírňování tohoto rizika. Poslední část je zaměřena na rozbor principů a standardů, které by každá banka měla splňovat pro efektivní identifikaci, ohodnocení, monitorování a kontrolu/snižování operačního rizika. Zde je také navržen dotazník pomocí kterého si banka sama může učinit představu o úrovni operačního rizika.
Management služeb IT (ISO 20000) v Iterity s.r.o.
Vlček, Daniel ; Žebrák, Miroslav (vedoucí práce) ; Šafka, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá standardizací procesů v oblasti informačních technologií. Oblast managementu služeb IT popisují normy ISO 20000 a ITIL, ze kterých je primárně čerpáno. Za hlavní cíl si klade revizi firemních procesů v konkrétní společnosti dle struktury zmíněných norem. Diplomová práce se snaží o sloučení zásad a principů obecného managementu v prostředí informačních technologií. Do velké míry by měla sloužit potřebám konkrétního IT podniku, je proto psána odborným a standardním jazykem, který se v IT odvětví používá. Výsledek analýzy konstatuje nesoulad mezi stávajícími procesy a požadavky norem ISO 20000 a ITIL. Závěr práce proto také tvoří shrnutí klíčových oblastí doporučení, které by firma měla aplikovat. Klíčová slova: standardizace procesů, ISO 20000, ITIL, ASP, management služeb IT, procesní řízení, management kvality.
Business Process Engineering
Zdražil, Ondřej ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Pochobradský, David (oponent)
V této diplomové práci se zabývám problematikou návrhu business architektury s důrazem na možnost její implementace v reálném tržním subjektu. Práce obsahuje teoretickou část, která poskytuje metodická východiska, a část praktickou, ve které nejprve konstruuji vlastní metodiku návrhu a podle této metodiky pak provádím návrh business architektury subjektu realitního trhu za využití nástroje ProVison. Součástí práce jsou grafické výstupy a jejich popis.
Optimalizace procesů - metody, nástroje, praxe
Jílek, Jaroslav ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Čtrnáctý, Josef (oponent)
Práce se zabývá problematikou procesního řízení v moderním pojetí managementu. V teoretické části je procesní řízení nejprve představeno v kontextu různých přístupů managementu změny. Dále jsou popsány aspekty kvality procesu a nastíněny základy modelování a simulace procesů s využitím specializovaného softwaru. Praktická část je věnována aplikaci vybraného modelovacího nástroje v reálných podmínkách praxe, jsou analyzovány hlavní procesy ve spolupracující organizaci a rovněž proveden návrh dokumentovaných postupů pro dva procesy v této organizaci dosud podrobně nepopsané.
Procesní řízení společnosti Intertell spol. s r.o.
Laubová, Ivana ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Zámostná, Klára (oponent)
Cílem této práce byl popis celkové situace v oblasti procesního řízení ve společnosti Intertell spol. s r.o. a optimalizace zvoleného procesu s využitím teorie omezení. Práce je rozdělena do tří částí. První, teoretická část obsahuje základní informace o procesním řízení a teorii omezení. Ve druhé a třetí části jsou podány informace o společnosti Intertell spol. s r.o. a o implementovaných prvcích procesního řízení, včetně popisu vybraných procesů. Následuje identifikace úzkého místa podniku a aplikace teorie omezení v procesu Lisování výrobku z plastu. Hlavním přínosem této práce jsou doporučení pro odstranění úzkého místa ve výrobě a poskytnutí vodítka k aplikaci teorie omezení.
Metodologie pro podporu procesního řízení a jejich aplikace v prostředí malých firem
Farkaš, Jaroslav ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Kudláček, Petr (oponent)
V této práci se zabývám problematikou procesního řízení s ohledem na možnosti implementace v prostředí malých firem. Práce obsahuje teoretickou část, která poskytuje přehled procesních metodik a část praktickou, ve které nejprve vybírám podstatné vlastnosti procesně orientovaných metodik a na základě těchto klíčových komponent vytvářím vlastní metodiku, kterou následně aplikuji na procesy firmy Memos Software. Součástí práce je také detailní plán zavádění metodiky a rozsáhlá příloha obsahující diagramy procesů s klíčovými charakteristikami, mezi nimiž nechybí ani navržené metriky a jejich cílové hodnoty.
Reengineering skladových procesů
Běhounová, Veronika ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Cílem této diplomové práce je představit teoretická východiska procesního managementu a měření klíčových ukazatelů výkonnosti, která budou aplikována na postup vypracování konkrétního projektu z logistické praxe. Práce se zabývá skladovými procesy, metodami jejich mapování a měření pomocí klíčových ukazatelů. Čtenář se zde tedy seznámí jak s teoretickou stránkou řízení procesů, tak praktickým příkladem operačních procesů ve skladech dílů pro automobilový průmysl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.