Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití didaktické a audiovizuální techniky při výuce
ŠIMANOVÁ, Petra
ANOTACE Tato bakalářská práce se věnuje analýze výukových metod. Práce je zaměřena na rozdělení výukových metod, jejich charakteristiku a použití výukových metod s podporou audiovizuální a didaktické techniky. V práci uvádím druhy didaktické a audiovizuální techniky a možnosti jejich využití na školách, didaktickou a audiovizuální techniku z hlediska cílů a kompetencí pro efektivní vyučování, také uvádím rozpracování školního vzdělávacího programu pro předmět matematika a výpočetní technika a vypracování několika příprav pro matematiku a fyziku s použitím didaktické a výpočetní techniky. Dále je práce zaměřena na možnosti využití interaktivní tabule při výuce, srovnání vyučovacích hodin s použitím interaktivní tabule a vedením výuky bez použití interaktivní tabule, výhody a nevýhody staršího a nového modelu učebnic matematiky pro 6. ročník základní školy. Některé kapitoly jsou pro názornou představu doplněny obrázky.
Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Prachaticka
HLEDĚNCOVÁ, Jaroslava
Diplomová práce s názvem ?Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Prachaticka" pojednává o problematice výuky místního regionu na 2. stupni základní školy. Je rozvržena na část teoretickou a část didaktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou regionu a postavením daného tématu ve vzdělávacích oblastech s důrazem na naplňování klíčových kompetencí. Didaktická část na základě dotazníkového šetření v základních školách a víceletém gymnáziu regionu shrnuje zjištěné skutečnosti o výuce tohoto tématu. Praktická část rovněž zahrnuje vlastní návrh koncepce učiva (metodika výuky, exkurze, pracovní učebnice a didaktické hry) vycházející z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Telčsko - místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ
PROKOPOVÁ, Michaela
Prokopová, M. (2013): Telčsko ? Místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ. Diplomová práce, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, katedra geografie, 85 stran. Diplomová práce Telčsko ? Místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ pojednává o problematice výuky místního regionu na 2. stupni základní školy a víceletých gymnázií. Práce se skládá ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá charakteristikou řešeného území a postavením daného tématu ve vzdělávacích dokumentech s důrazem na naplnění klíčových kompetencí. Praktická část na základě empirického výzkumu a šetření shrnuje poznatky o znalostech žáků o místním regionu a dotazníky pro učitele zjišťují způsoby výuky tohoto tématu. Na základě tohoto šetření navrhuji vlastní návrh koncepce výuky Telčska (metodika výuky, exkurze, projekt a pracovní učebnice), vycházející z platného Rámce vzdělávacího programu pro základní vzdělání.
Rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím Aktivit s využitím koní
VOTÍPKOVÁ, Martina
Tato práce představuje novou sekci hiporehabilitace Aktivity s využitím koní (AVK) jako prostředek pomáhající rozvíjet klíčové kompetence. Celá práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části objasňuje nejprve pojmy jako je výchova mimo vyučování, klíčové kompetence, funkci zájmových činností a její vliv na rozvoj klíčových kompetencí. Ve své další části práce popisuje cíle a oblasti zájmových činností s koňmi. Hlavní část práce seznamuje čtenáře s Aktivitami s využitím koní jako nástroji pomáhající rozvíjet klíčové kompetence, a to prostřednictvím edukační metody přirozené komunikace s koňmi. Teoretickou část doplňuje metodický postup aplikace přirozené komunikace s koňmi k rozvíjení klíčových kompetencí a projekt ověřující rozvíjení klíčových kompetencí pomocí AVK u dětí navštěvující kroužek přirozené komunikace s koňmi.
Klíčové kompetence ve vzdělávacích programech školních družin
PLÍVOVÁ, Klára
Práce se zabývá zařazením a rozpracováním klíčových kompetencí ve školních vzdělávacích programech školních družin. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku školní družiny, vymezení jejích cílů, poslání a funkce. Dále se práce okrajově zmiňuje také o dokumentaci školní družiny. Podrobněji se však věnuje školnímu vzdělávacímu programu, který školní družina vypracovává. Práce upozorňuje na propojenost školního vzdělávacího programu školní družiny se školním vzdělávacím programem základní školy. Poukazuje na různé přístupy k začlenění klíčových kompetencí do dokumentu ? zda se jedná o povinnost či nikoliv. Představuje také různé možnosti rozvíjení klíčových kompetencí ve školní družině. Praktická část je poté zaměřena na konkrétní zpracování klíčových kompetencí v školních vzdělávacích programech školních družin z celé České republiky. Dokumenty byly rozčleněny do různých skupin podle jejich hloubky zařazení a rozpracování klíčových kompetencí. Práce se dále zabývala pouze třetí skupinou, kde zkoumá obsah, styl a rozsah zpracování klíčových kompetencí. Také je zde poukázáno na nedostatky při propojení jednotlivých činností a rozvíjených kompetencí.
Požadavky na kompetence absolventů bakalářských studijních programů oboru Management
Boušková, Kateřina ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
V mojí diplomové práci jsem se zabývala klíčovými kompetencemi, na jejichž rozvoj by se měli zaměřit nejen manažeři, ale zejména univerzity poskytující manažerské vzdělání. Jejím cílem bylo zjistit, které kompetence jsou v praxi vyžadovány od absolventů manažerských oborů na vybraných pozicích střední úrovně managementu, porovnat zjištěné nároky s obsahem učiva bakalářského studijního programu FM VŠE a vypracovat souhrn doporučení pro optimální sladění tohoto programu s požadavky praxe.
Možnosti rozvoje klíčových kompetencí v edukačních procesech neformálního vzdělávání.
MAREŠOVÁ, Hana
Práce se zabývá možnostmi rozvoje klíčových kompetencí v neformálním výchovně-vzdělávacím procesu. Na základě teoretického zkoumání vymezuje pojmy jako klíčové kompetence, formální, neformální, informální výchovně-vzdělávací proces. A následně se pokouší ukázat běžně dostupné možnosti rozvoje klíčových kompetencí právě v neformálním procesu. A to na základě metod jako je hra, zážitková pedagogika, dialog, dramatická výchova, sport a tanec, turistika, výtvarná činnost.
Osobnost učitele odborného výcviku
SCHRAMMEOVÁ, Markéta
Učitel svou osobností ovlivňuje výchovně vzdělávací proces, a proto záleží na jeho charakterových vlastnostech, pedagogických dovednostech a na odborném vzdělání, jestli bude tento proces úspěšný. Výsledky výchovně vzdělávacího procesu jsou tedy určeny kvalitou jeho osobnosti, protože jedině ten učitel odborného výcviku, který je zralou osobností, dokáže úspěšně naplnit výchovně vzdělávací cíle. Cílem práce bude zjištění, jak žáci hodnotí svého učitele odborného výcviku a jaké vlastnosti a dovednosti upřednostňují. V teoretické části práce bude vymezena profese učitele odborného výcviku, jeho osobnostní a kvalifikační předpoklady, klíčové kompetence a jejich struktura. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u žáků 3. ročníku Středního odborného učiliště v Prachaticích. Dotazník pro žáky bude zaměřen na to, jak žáci hodnotí učitele odborného výcviku a jaké vlastnosti a kompetence hodnotí pozitivně.
Tvorba školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
TURKOVÁ-KUBÁTOVÁ, Helena
Cílem práce je potvrdit přínos tvorby vzdělávacího programu pro zkvalitnění vzdělávání v konkrétní mateřské škole. Obsahem teoretické části jsou východiska současného předškolního vzdělávání, školní kurikulum a školní vzdělávací program, techniky, zásady a postupné kroky tvorby školního vzdělávacího programu. V praktické části jsem ověřovala tyto postupné kroky na svém pracovišti a posuzovala vhodnost některých technik týmové práce doporučovaných v literatuře. Popsala jsem konkrétní průběh tvorby a vliv programu na realizaci vzdělávání v mateřské škole. Výsledný školní vzdělávací program je součástí této práce.
Profesní profil pedagoga pracujícího s dětmi a mládeží ve volném čase
MACHÁČKOVÁ, Lenka
Diplomová práce nastiňuje profesní profil pedagoga pracujícího s dětmi a mládeží ve volném čase. V úvodní kapitole jsou vysvětleny základní pojmy, které se zaměřují na charakteristiku teorie učitelské profese, osobnosti, hodnot a klíčových kompetencí. Historický vývoj popisuje výchovu, vzdělávání a pojetí pedagoga v dějinném kontextu. Další kapitola se zaměřuje na možnosti uplatnění pedagoga volného času. Jeho výchovné působení definuje stručný přehled institucí a zařízení, kde děti a mládež tráví volný čas. Závěrečná část se orientuje na celkové zhodnocení pedagoga volného času. Profesní profil se vyznačuje jistými osobními kvalitami a teoretickými i praktickými dovednostmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.