Název:
Klíčové kompetence ve vzdělávacích programech školních družin
Překlad názvu:
Before/after shool clubs educational programmes key competences
Autoři:
PLÍVOVÁ, Klára Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá zařazením a rozpracováním klíčových kompetencí ve školních vzdělávacích programech školních družin. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku školní družiny, vymezení jejích cílů, poslání a funkce. Dále se práce okrajově zmiňuje také o dokumentaci školní družiny. Podrobněji se však věnuje školnímu vzdělávacímu programu, který školní družina vypracovává. Práce upozorňuje na propojenost školního vzdělávacího programu školní družiny se školním vzdělávacím programem základní školy. Poukazuje na různé přístupy k začlenění klíčových kompetencí do dokumentu ? zda se jedná o povinnost či nikoliv. Představuje také různé možnosti rozvíjení klíčových kompetencí ve školní družině. Praktická část je poté zaměřena na konkrétní zpracování klíčových kompetencí v školních vzdělávacích programech školních družin z celé České republiky. Dokumenty byly rozčleněny do různých skupin podle jejich hloubky zařazení a rozpracování klíčových kompetencí. Práce se dále zabývala pouze třetí skupinou, kde zkoumá obsah, styl a rozsah zpracování klíčových kompetencí. Také je zde poukázáno na nedostatky při propojení jednotlivých činností a rozvíjených kompetencí.This work treats about before/after shool clubs educational programmes key competences classification and work out. In its theoretical part, the work aims at before/after school club´s characterization, role, function and its objectives´ definition. There is marginally before/after school club documentation mentioned as well. In more details, it pays attention to school eductaional programme that is worked out by before/after shool club. The work points out connection of before/after school club´s educational programme with elemntary school´s educational programme. There are highlited several attitudes to incorporation of key competences into the document ? is it obligation, or not? Different ways of key competences development in before/after school club are introduced here as well. The field part is aimed at particular processing of key competences in before/after school clubs´ school educational programmes in the whole Czech Republic. The documents were clasified into several groups according to their classification profundity and according to their key competences´elaboration. Further, the work is aimed only at the third group, exploring the key competences´ content, style and porcessing extent. The shortcomings in connection between particular activities and developed competences are in this work pointed out as well.
Klíčová slova:
klíčové kompetence; volný čas; zájmové vzdělávání; školní družina; školní vzdělávací program; before/after school club; key competences; leisure; leisure education; school educational programme Citace: PLÍVOVÁ, Klára. Klíčové kompetence ve vzdělávacích programech školních družin. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25402