Název:
Využití didaktické a audiovizuální techniky při výuce
Překlad názvu:
Use of didactic and audiovisual techniques in education
Autoři:
ŠIMANOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] ANOTACE Tato bakalářská práce se věnuje analýze výukových metod. Práce je zaměřena na rozdělení výukových metod, jejich charakteristiku a použití výukových metod s podporou audiovizuální a didaktické techniky. V práci uvádím druhy didaktické a audiovizuální techniky a možnosti jejich využití na školách, didaktickou a audiovizuální techniku z hlediska cílů a kompetencí pro efektivní vyučování, také uvádím rozpracování školního vzdělávacího programu pro předmět matematika a výpočetní technika a vypracování několika příprav pro matematiku a fyziku s použitím didaktické a výpočetní techniky. Dále je práce zaměřena na možnosti využití interaktivní tabule při výuce, srovnání vyučovacích hodin s použitím interaktivní tabule a vedením výuky bez použití interaktivní tabule, výhody a nevýhody staršího a nového modelu učebnic matematiky pro 6. ročník základní školy. Některé kapitoly jsou pro názornou představu doplněny obrázky.ANNOTATION This thesis deals with analysis of teaching methods and it focuses on classification of teaching methods, their characteristics and their adoption with support of audio-visual and didactic technology. In the work I state different kinds of audio-visual and didactic technology and possibilities of their use at schools. I assess the audio-visual and didactic technology in terms of aims and competences for effective teaching. I also present elaboration of school educational programme for mathematics and computer technology and a few lesson plans for mathematics and physics using didactic and computer technology. Further the thesis concentrates on the possibility of use of an interactive whiteboard during teaching process and compares lessons where the interactive whiteboard is used with lessons without it. I also quote advantages and disadvantages of old and new mathematics textbooks for Grade 6 of secondary school. For a visual idea some chapters are supplemented with pictures.
Klíčová slova:
cíl psychomotorický; cíl afektivní; cíl kognitivní; cíle dle Bloomovy taxonomie; funkce technických výukových prostředků; interaktivní tabule; klasifikace di- daktických prostředků; klíčové kom- petence; kompetence; materiální didaktické prostředky; tematický okruh; učebnice; učební osnovy; výpo- četní technika ve výuce; výukové metody; výukový cíl; školní vzdělávací program; affective aim; aims according to Bloom taxonomy; characteristics of didactic tools; cognitive aim; competences; computer technology in teaching process; curriculum; didactic tools; function of technical teaching tools; interactive whiteboard; key competences; school teaching programme; teaching aim; teaching methods; textbook; topic Citace: ŠIMANOVÁ, Petra. Využití didaktické a audiovizuální techniky při výuce. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/24341