Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čtenářství a jeho význam na základní škole
HOULÍKOVÁ, Ivana
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem čtenářství a jeho funkcí ve výchovně-vzdělávacím procesu. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o problematice gramotnosti, zabývá se pojmy čtení, četba a čtenářství, samotným čtenářem a faktory ovlivňujícími dětské čtenáře. Praktická část obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření na téma Čtenářství a oblíbenost knih na druhém stupni základní školy. Dále popisuje tematický plán hodin literární výchovy, snahu připravit a motivovat žáky k povinné četbě.
Současný knižní trh. Terénní anketní šetření mezi knihkupci i zákazníky a závěry z něho
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat současný český knižní trh a na pozadí běžně dostupných dat prezentovat závěry mých anketních šetření. Práce se dále opírá o statistické údaje a o informace, které mi poskytli reprezentanti českého knižního trhu. Po uvedení do tématu rokem 1989, který je považován za významný mezník, od jehož počátku datujeme knižní současnost, se věnuje struktuře knižního trhu v letech 2001 až 2010, aktuálnímu problému knižního trhu, kterým je zvýšení DPH na knihy a novému způsobu ve čtení, jimiž jsou elektronické knihy. Práci také obohatily rozhovory se dvěma stále tvořícími českými autory, kteří mimo jiné vyjádřili i svůj názor na současný knižní trh.
Média v českém výtvarném umění
Ježková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce Média v českém výtvarném umění se věnuje vztahu médií a výtvarného umění. Cílem práce je mimo jiné zjistit, zda lze média označit za svébytné výtvarné téma. V prvních kapitolách jsou kromě cíle práce popsány i metodologie a použité zdroje. Následuje stručný přehled situace v zahraničním výtvarném umění, které bylo hlavní inspirací pro vznik této práce. Hlavní část přínáší výběr výtvarných děl s mediální tématikou, jejichž autory jsou čeští výtvarní umělci. Práce se zaměřuje především na malířství, kresbu, grafiku a sochařství. Výtvarná díla jsou primárně řazena tématicky a následně chronologicky do několika podkapitol. Jednotlivé tématické celky pak uvádí do souvislostí dějiny a teorie médií s dějinami výtvarného umění.
Kategorie výběru z hlediska kategorie autora a fáze geneze literárního procesu
Kroulíková, Lucie ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Hrbata, Zdeněk (oponent)
Cílem práce je poukázat na význam kategorie výběru v literárním procesu, jež dosud není systematicky zpracovaná. Mapuje její výskyt ve všech složkách textové geneze, konkrétně se zaměřuje na autora jako produktora výběru a zkoumá, do jaké míry výběr jeho prostřednictvím ovlivňuje konečnou podobu literárního díla. Práce se z hlediska selekčního principu zabývá výběrem z aktuálního světa a jeho následnou verbální reprezentací realizovanou výběrem konkrétních literárních postupů a jazykových prostředků. Kategorie je zasazena do širokého kontextu své interdisciplinární působnosti a je zdůrazněna i její vědomá a nevědomá povaha a nadindividuální determinanty. V závěru nahlíží práce na autora z druhé strany - jako na produkt výběru - a klade si otázky výběrových kritérii za účelem konstituování literárního kánonu.
Počítačová hra svébytným literárním dílem?
Kovaříková, Šárka ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce na téma "Počítačová hra svébytným literárním dílem?" se skládá ze dvou částí. První část představuje počítačové hry obecně a vymezuje z nich RPG žánr, jež se literárním dílům nejvíc přibližuje, jelikož ho utváří velké množství textu. Ukazuje, že je k jeho hraní potřeba obdobných schopností a dovedností (především čtenářské a informační gramotnosti), které vyžaduje i čtení knih. Seznamuje také s tzv. flow-zážitkem při hraní počítačových her. Vymezuje různé vědecké přístupy, které se aplikují při zkoumání počítačových her. Dále se věnuje počítačovým hrám jako fikčním světům, ve kterých se odehrávají rozmanité příběhy, v nichž se uplatňují jednotlivé narativní kategorie - vypravěč a vyprávění, čas, prostor a postavy. Druhou část tvoří interpretace a analýza vybrané počítačové hry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Tato část dokazuje, že pro hraní her jsou nezbytné různé typy gramotnosti. Dále hra slouží jako ukázka jednoho typu fikčního světa, ve kterém spojení narativních kategorií vytváří specifický svět se svými pravidly fungování.
Geografická analýza rozmístění knihoven v Jihočeském kraji
KRÁTOŠKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá vytvořením databáze knihoven na území Jihočeského kraje a jejich geografickou analýzou. Jejím hlavním cílem je zkoumání knihoven z pohledu prostorového a strukturálního. V úvodu je téma zasazeno do problematiky geografie kultury a služeb. Dále je dle klasifikace ekonomických činností CZ-NACE v práci zhodnocena zaměstnanost v oblasti kultury včetně knihoven se zaměřením na porovnání Jihočeského kraje s ostatními kraji České republiky. Poslední fáze zahrnuje analýzu vybraných ukazatelů hodnocení významu knihoven (počet čtenářů, velikost knihovního fondu aj.) ve vztahu k vybraným sociálně-demografickým charakteristikám obyvatel (vzdělání, věk, pohlaví) podle obcí kraje, včetně explanace souvislostí, především na základě provedených korelačních analýz. Na bázi těchto analýz je posouzena vzájemná závislost. Důležitou součásti práce jsou také mapové výstupy, které prezentují vybrané "knihovnické" charakteristiky v prostorových souvislostech.
Otázka rodiny ve vztahu k podpoře čtenářství u dítěte na 1. stupni ZŠ
FUČÍKOVÁ, Kateřina
Cílem této práce je zjistit situaci v rodinách v souvislosti se čtenářstvím u dětí, navštěvujících 1. stupeň ZŠ. Teoretická část je věnována počátkům dětského čtenářství, vzniku a rozvoji čtenářství, významu čtenářství. Dále je zaměřena na samotný proces čtení, čtenářské návyky i poruchy čtení. Důležitou část tvoří vývoj dětské četby a jednotlivá vývojová období. Nesmíme zapomínat ani na prvky ovlivňující čtenářství. Poslední kapitola je zaměřena na výzkumy čtenářské gramotnosti, které byly v České republice prováděny. Jedná se o výzkumy PISA (2000) a PIRLS (2001). Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření, které je zaměřeno na postoj rodičů ke čtení, na vztah ke knihám a celkovou motivaci dítěte. V závěru diplomové práce je zamyšlení nad dnešním postojem dětí ke čtení a návrh možných postupů ke zlepšení přístupu dětí ke čtení.
Prezentace Francie v zeměpisných a cestovatelských časopisech vydávaných v České republice
POKORNÁ, Monika
Cílem této práce je podat ucelený obraz o prezentaci Francie v cestovatelských a zeměpisných časopisech vydávaných v České republice. První část práce je zaměřená na teoretické definování cestovního ruchu a turismu obecně, dále potom na Francii jako turistickou destinaci a data o cestovním ruchu této země. Popis Francie metropolitní i zámořské je následován definováním mediálního systému, do nějž spadají periodika s cestovatelskou a zeměpisnou tématikou. Teoretická část práce je zakončena popisem jednotlivých konkrétních periodik a mediálními daty týkajícími se námi sledované problematiky. Na část teoretickou navazuje část praktická, která je kompletně zaměřená na analýzu korpusu článků s tematikou Francie, jejich roztřídění do ucelených tematických celků a zhodnocení informací předkládaných čtenáři prostřednictvím těchto článků. Výčet předkládaných informací je doplněn o poznatky a zjištění o stylu a neutralitě studovaných textů, o doprovodném fotografickém materiálu i o informacích, které čtenář v článcích nenalezne a důvody, proč tomu tak je. Práce obsahuje i popis metodologie tvorby dané práce, závěr shrnující zjištěné poznatky a obrazové přílohy doplňující předkládané informace.
Výzkum čtenářství dnešní mládeže ve věku 12 - 15 let
HÁJKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na výzkum čtenářství dnešních mladistvých z Českých Budějovic a z Prahy. Výsledky výzkumu z obou měst budou navzájem porovnávány. Výzkumné šetření je zaměřeno na motivaci ke čtení (školní a městské knihovny, doporučení učitelů, podpora rodičů) a na zjištění, jakou roli hraje četba ve skladbě volnočasových aktivit dětí. Dále poukazuje na zastoupení české a světové literatury v četbě mládeže a zkoumá žánrové hledisko.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.