Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Francis Poulenc - Klavírní dílo
Františová, Karolína ; KASÍK, Martin (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Má bakalářská práce s názvem „Francis Poulenc – klavírní dílo“ je rozdělena do třech hlavních kapitol. V první kapitole se zaměřuji na skladatelův život v dobovém kontextu. Neopomenu zmínit umělecké tendence ve Francii dvacátých let 20. století a s tím spojenou uměleckou skupinu Pařížskou šestku. Druhá kapitola stručně charakterizuje Poulencovu klavírní řeč, jeho výrazové i technické prostředky. Hlavně se věnuji jednotlivým dílům, jejich historii, doplňuji český překlad u složitějších francouzských názvů. U některých přikládám doporučení, pro jaký stupeň klavírní vyspělosti jsou určeny. Ve třetí kapitole uvádím chronologický přehled sólových, komorních i orchestrálních klavírních děl. Pomocí této práce bych ráda upozornila na klavírní dílo Francise Poulence, které není příliš zařazováno do koncertních programů na českých podiích
DĚJINY ČESKÉHO JAZZOVÉHO PIANA
Kabrna, Ondřej ; RŮŽIČKA, Karel (vedoucí práce) ; Růžička, Jiří (oponent)
Diplomová práce mapuje nejstarší projevy jazzu v Čechách, podrobně se zabývá jazzovými klavíristy. Práce končí rokem 1968. Celé období je rozčleněno do několika etap, v každé je nejprve krátce nastíněna celková situace hudby jazzové oblasti, jmenována důležitá seskupení a sólisté a poté jsou jmenováni důležití klavíristé. Činnost většiny jmenovaných je dokumentována ukázkami jejich hry, tj., jsou citovány důležité nahrávky. Autor tím popisuje i jednotlivé pianistické styly konkrétních hráčů, zároveň tím dochází ke srovnání českých hráčů s okolním světem a americkým jazzem.
Trh s akustickými piany ve vybraných zemích Jižní Ameriky na příkladu společnosti PETROF
Ceralová, Anna ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Práce se zabývá otázkou potenciálu trhů Peru, Chile, Uruguaye, Argentiny a Brazílie pro obchod s akustickými piany společnosti PETROF. Obsahuje základní přehled výrobců pian a pojmů s tímto oborem souvisejících. Součástí první kapitoly je také charakteristika protekcionismu a jeho efektů na obchod, jelikož se ve vybraných zemích často objevuje. Následuje ekonomická analýza zmíněných států spolu s analýzou trhu, která je provedena na základě terénního výzkumu v daných zemích Jižní Ameriky.
Bedřich Smetana - inspirace Shakespearem se zaměřením na skladbu Macbeth a Čarodějnice
Suchánková, Eva ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá klavírní skicou Macbeth a čarodějnice od Bedřicha Smetany. Nejprve je čtenář seznámen s životním příběhem B. Smetany, v němž je zachycen rozhodující moment pro napsání této skladby. Inspirace Williamem Shakespearem je dána do širší souvislosti s ohledem na Smetanovu tvorbu, přičemž je porovnáno, do jaké míry Smetana sledoval Shakespearovu literární předlohu. U skicy Macbeth a čarodějnice jsou uvedeny různé výklady hudebního obsahu. Skice se v Čechách dostalo čtyř revizních zpracování, 1912 revize Jindřicha Káana z Albestů, 1924 revize Romana Veselého, 1961 revize Václava Štěpána a 1981 revize Jana Novotného. Dvě poslední revize byly podrobeny detailnímu srovnání a byly zjištěny četné rozdíly v tempových označeních, notovém zápisu, zápisu pedalizace, dynamiky a prstokladu, v neposlední řadě byly dokonce zjištěny chyby a následně bylo navrženo jejich odstranění. Závěr diplomové práce tvoří doporučení ohledně nacvičení skladby z mé vlastní interpretační praxe.
Bedřich Smetana: Klavírní trio g-moll op . 15. Rozbor díla (interpretační analýza).
Králíčková, Klára ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; LEICHNER, Emil (oponent)
Tématem této bakalářské práce je interpretační analýza Smetanova Tria g moll op. 15 pro klavír, housle a violoncello. Nejprve se věnuji komorní tvorbě Bedřicha Smetany. V další kapitole je čtenář seznámen s historickými okolnostmi vzniku tohoto díla a všemi autorovými inspiračními zdroji. A poté už následuje samotná analýza, kde budu skladbu zkoumat po stránce melodické, rytmické, harmonické, instrumentační, dynamické, formální a tektonické. Takto komplexní pohled na toto komorní dílo může umožnit hlubší náhled do jeho problematiky a může také posloužit k přesvědčivé interpretaci a lepšímu porozumění Tria g moll op. 15. Bakalářská práce začíná úvodem, pokračuje třemi hlavními kapitolami s několika podkapitolami a končí závěrem. Práce je doplněna šesti přílohami.
Vzestup klavírního umění v Číně.
Tian, Haochen ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; KRAJNÝ, Boris (oponent)
Tato práce je zaměřená hlavně na vznik, vývoj a charakteristiku klavírního umění v Číně. Klavírní umění jakožto jeden z druhů umění existuje v Číně pouze přibližně jedno století, ale jeho vývoj byl ve skutečnosti komplikovaný. Autor sám rozděluje celý proces vývoje klavírního umění v Číně na čtyři důležitá období. Pojednává o období od prvního kontaktu klavírního umění s Čínou - podle Evropanů vzdálenou a neznámou - až do období dnešní zdánlivé prosperity. Práce se nevyhýbá ani zvláštní citlivé době kulturní revoluce, ale politických událostí se dotýká jenom okrajově.
S. Prokofjev: Klavírní etudy op. 2 - int erpretační problematika
Korbelová, Lenka ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KASÍK, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na interpretační problematiku Etud op. 2 S. Prokofjeva jak po stránce přednesové, tak i po stránce technické. V první části je úvod do ruské hudby 19. století a životopis S. Prokofjeva, včetně zajímavých faktů tykající se jeho osobnosti. V druhé části je samotný interpretační rozbor čtyř etud, kde jsou zahrnuté i notové příklady.
Vývoj španělské klavírní hudby 19. a poč átku 20. století
González Casasnovas, David ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; VLASÁKOVÁ, Alena (oponent)
Cílem této práce je popsat vývoj španělské klavírní hudby během devatenáctého a raného dvacátého století. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány konkrétním autorům, reprezentujícím toto období, dále podrobně vysvětluji jejich styl a věnuji se jejich nejdůležitějším dílům, a to i v soudobém politickém a celospolečenském kontextu, jak v samotném Španělsku, tak v Evropě. V první kapitole se více zabývám také historickým vývojem Španělska a dále popisuji společenská hnutí působící napříč kontinentem. V závěru práce shrnuji své nejdůležitější poznatky.
Miloslav Kabeláč - kompletní klavírní tvorba a komorní díla pro smyčcové nástroje a klavír
Bartoš, Jan ; MORAVEC, Ivan (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Cílem této disertace je podat pokus o analytické uchopení Kabeláčova klavírního díla. Shromažďuje informace a odpovídá na otázky vztahující se k tomuto zaměření. Práce se také snaží najít konkrétní interpretační vodítka k jeho dvěma nejdůležitějším klavírním cyklům - Sedmi skladbám op. 14 a Osmi preludiím op. 30. Práce poukazuje na skutečnost, že je nutné zaobírat se Kabeláčem v širších souvislostech, pokud chceme správně prezentovat a pochopit jeho dílo.
Vliv nových nástrojových možností na skladatelské myšlení
Krejčík, Jan ; BARTOŇ, Hanuš (vedoucí práce) ; GUŠTAR, Milan (oponent)
Práce popisuje koncept disklavieru (mechanický klavír) s elektronikou, koncept sampleru s nasamplovaným lidským hlasem pilotovaným rozhraním ondéy (Martenotovy vlny) J. Krejčíka a koncept interaktivního piana J.-C. Risseta. Na příkladech skladeb zkomponovaných na základě těchto konceptů ukazuje, jak koncepty ovlivnily definitivní podobu partitur. Je zamyšlením nad vztahem interpretova gesta a rozhraní nástroje a jeho významem pro hudební percepci a myšlení. Práce je doplněna o stručný přehled historického vývoje mechanického klavíru a Martenotových vln.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.