Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 157 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Arteterapie ve speciální pedagogice se zaměřením na logopedickou péči
Kotinská, Veronika ; Klenková, Jiřina (oponent)
Práce se zabývá uplatněním arteterapie v oblasti speciální pedagogiky. Postupně se zaměřuje na jednotlivé obory speciální pedagogiky a více rozvádí aplikovatelnost arteterapie v rámci logopedické intervence. V teoretické části si klade za cíl definovat arteterapii jako součást speciální pedagogiky. Popisuje vývoj a prolínání tří různých oblastí: výtvarného umění, psychoterapie a výchovy. Vymezuje termín speciální indikace arteterapie a přibližuje specifika arteterapeutického působení v jednotlivých oborech speciální pedagogiky. Zaměřuje se také na hlavní rysy kresebného projevu osob s postižením. Dále se orientuje na oblast logopedie, kde se snaží zviditelnit některé paralely mezi vývojem kresby i vývojovými stádii kresby postavy a vývojovými stádii řeči. Dále se zaměřuje na uplatnění arteterapie v rámci terapie u dětí i dospělých, u neurovývojových poruch řeči a jazyka a získaných neurogenních poruch řeči. Výzkumná část si za hlavní cíl klade zjistit, jak se vyvíjí obsahová a formální stránka kresby a řeči u klienta u klienta s vývojovou PŘK na bázi poruchy individuálního jazykového systému (smíšenou vývojovou dysfázií) a u klienta se získanou PŘK na bázi poruchy individuálního jazykového systému (nonfluentní afázií Brocova typu). Pro průběh výzkumného šetření byly zvoleny metody kvalitativního...
Linsident aneb Anatomie pozérství
Sližová, Eva ; Fic,, Igor (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Můj bakalářský projekt, Linsident, je dlouhodobý akt imaginace a sebereflexe zpracovávaných textem ve volném verši. V závěrečné fázi jsem oddělila literárních, mentální (terapeutické) a čistě osobní aspekty díla. Výsledkem je radikálně, s nadhledem proškrtaná poezie a její performativní prezentace.
Arteterapie ve speciální pedagogice se zaměřením na logopedickou péči
Kotinská, Veronika ; Klenková, Jiřina (oponent)
Práce se zabývá uplatněním arteterapie v oblasti speciální pedagogiky. Postupně se zaměřuje na jednotlivé obory speciální pedagogiky a více rozvádí aplikovatelnost arteterapie v rámci logopedické péče. V teoretické části si klade za cíl definovat arteterapii jako součást speciální pedagogiky. Popisuje vývoj a prolínání tří různých oblastí: výtvarného umění, psychoterapie a výchovy. Vymezuje termín speciální indikace arteterapie a přibližuje specifika arteterapeutického působení v jednotlivých oborech speciální pedagogiky. Zaměřuje se také na hlavní rysy kresebného projevu osob s postižením. Dále se orientuje na oblast logopedie, kde se snaží zviditelnit některé paralely mezi vývojem kresby i vývojovými stádii kresby postavy a vývojovými stádii řeči. Zabývá se uplatněním arteterapie v rámci jednotlivých kategorií NKS. Výzkumná část si za hlavní cíl klade zjistit, jak se mění obsahová a formální stránka v kresbě postavy vzhledem k měnícímu se klinickému obrazu, u dvou diagnóz vzniklých na podkladě organického poškození mozku. Pro průběh výzkumného šetření byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu, kde se jednalo o sběr a interpretaci získaných dat pomocí dvou případových studií. V rámci dílčích cílů se pak snaží o stimulaci jazykových rovin řeči s primárním zaměřením na obsahovou stránku řeči i...
Arteterapie jako diagnostický nástroj v etopedii
Krüger, Pavel ; Hanzlová, Michaela (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda je využití arteteterapie nebo artepsychoterapie jako diagnostického nástroje přínosné v oblasti etopedické diagnostiky. Dílčím cílem výzkumného šetření bylo popsání jednotlivých diagnostických okruhů při práci s klientelou se specifickou poruchou chování vytěžitelných prostřednictvím arteterapeutických technik. Podrobný popis metodiky je rozveden v části Arteterepie a arteterapeutická diagnostika, kde jsme se věnovali jednotlivým interpretačním okruhům. V první fázi výzkumu bylo pracováno s klientem formou konkrétní arteterapeutické techniky - kresby a malby na zadaná témata, která byla v úvodu Výzkumné části (s. 42) v práci uvedena. V této fázi byly explorovány materiály k výzkumu. V druhé fázi bylo s těmito materiály - obrazy a doprovodným chováním - pracováno formou rozborů interpretačního charakteru. Z jednotlivých arteterapeutických sezení byly pořizovány záznamy jak slovních reakcí, tak i chování během nich, veškeré zdroje jsou podrobně analyzovány ve Výzkumné části v jednotlivých kazuistických šetřeních. Veškeré výzkumné dokumenty (obrázky, záznamy ze sezení, informované souhlasy, vstupní či výstupní zprávy z PNB a DÚM) byly pořízeny s informovaným souhlasem respondentů dle Zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, v přílohách je k...
Uplatnění expresivních terapií v oblasti psychopedie
Kuncová, Tereza ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Tématem této bakalářská práce je uplatnění prvků expresivních terapií u lidí s mentálním postižením. V teoretické části se čtenář v několika kapitolách seznámí s problematikou mentálního postižení, etiologií a klasifikací mentálního postižení, právy lidí s mentálním postižením, jak a kde mohou tito lidé trávit volný čas a dále se dozví základní informace o terapiích využívaných ve speciální pedagogice. Rozpracovány jsou především expresivní terapie - muzikoterapie, arteterapie, biblioterapie, dramaterapie a tanečně pohybová terapie. Na tuto část navazuje část praktická, kdy je prováděno výzkumné šetření kvalitativní metodou. Pomocí nestandardizovaného, nestrukturovaného pozorování v trvání pěti měsíců, je ve Studiu Oáza, volnočasovém centru pro lidi s mentálním postižením, prováděn výzkum. Studio Oáza pořádá zájmové kroužky a aktivity pro lidi s mentálním postižením. Výzkum je realizován v rámci dvou zájmových kroužků, hudebně pohybová výchova a výtvarný kroužek, na kterých jsou využívány prvky expresivních terapií, a to muzikoterapie a arteterapie. Ze dvou skupin účastnících se těchto aktivit je vybráno po třech klientech z každé skupiny, na kterých jsou demonstrovány účinky těchto prvků expresivních terapií. Cílem výzkumu je zjištění, jak mohou prvky expresivních terapií, především muzikoterapie...
Art Therapy application in community work
ANDRÁŠIKOVÁ, Karina
Bakalárska práca pojednáva o možnostiach využitia arteterapeutických techník a arteterapeutickej práce pri pôsobení v komunite v rámci komunitnej práce. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Obsah teoretickej časti je rozdelený na dve kapitoly. Prvá kapitola sa zameriava na teoretické východiská pri definovaní komunity. Zistíme v nej, čo sa za komunitu pokladá, kto ju tvorí, tiež to, ako ju viacerí autori vnímajú, rozdeľujú, aké sú jej znaky ale tiež to, prečo ich ľudia vytvárajú a aké prináša výhody pre jej členov. V tejto kapitole sa zaoberáme aj teóriami sociálnej psychológie so zameraním na dôležitosť budovania komunít pre rozvoj človeka. V druhej kapitole sa zameriavame na prepojenie komunitnej práce a arteterapie a toho, ako môže byť ich kombinácia vhodná pre rozvoj komunity. V praktickej časti bakalárskej práce bol realizovaný akčný výskum priamo v komunite. Cieľom bolo zistiť, či je možné aplikovať arteterapeutický proces v rámci práce v komunite a výtvarne spracovávať vybrané témy vzájomných vzťahov členov komunity, tému životného priestoru a tému budúcnosti. Zistili sme, že arteterapeutický proces je vhodný pri práci v komunite a je možné otvárať aj náročné témy, s ktorými komunita má problém a ich výtvarné spracovanie môže otvoriť priestor na ich reflexiu či spracovanie.
Emoce v obrazech psychiatrických pacientů
HEIDINGEROVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem emocí a jejich vlivu na výtvarný projev, dále detekcí znaků v tvorbě vypovídajících o emočním prožívání autorů artefaktů. Zkoumány jsou v této práci artefakty psychiatrických pacientů hospitalizovaných pro léčbu afektivních poruch nebo emočně nestabilní poruchy osobnosti. Práce popisuje podobnosti a rozdíly v projevech emocí ve výtvarné tvorbě u pacientů s různými diagnózami spadajícími pod výše uvedené diagnostické kategorie. V rámci teoretické i praktické části se práce snaží zmapovat charakteristické znaky výtvarného projevu těchto pacientů a zároveň i nastínit vhodné techniky a náměty pro arteterapeutickou činnost s nimi. Teoretická část shrnuje nejdůležitější termíny a teorie z oblasti emocí, emočního vývoje, osobnostního vývoje, výtvarné ontogeneze a emočních projevů ve výtvarné tvorbě obecně, dále popisuje historii arteterapie, arteterapii s psychiatrickými pacienty a diagnostickou charakteristiku afektivních poruch a emočně nestabilní poruchy osobnosti. Empirická část zahrnuje čtyři kazuistiky, dále obsahuje na základě zkoumání celkem 88 artefaktů odpovědi na výzkumné otázky. Výsledky poukazují na určité odlišnosti v tvorbě pacientů s jednotlivými diagnózami. Vzhledem k omezenému výzkumnému vzorku a použitým metodám nelze výsledky této práce zobecňovat. Závěry této práce však mohou být námětem pro další studie.
Význam pohádek pro děti na základní škole - analýza vybraných příběhů
JÍLKOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je zachytit význam pohádek pro dospívající děti na základní škole. Teoretická část se zabývá významem pohádek, symboly a dětskou tvorbou. Praktická část zahrnuje zkoumání tvorby dětí na základní škole, její zajímavosti, podobnosti a odlišnosti ve výtvarném projevu dětí. Výzkumu se zúčastnilo dvacet žáků sedmého ročníku ze dvou tříd, přičemž v jedné třídě jsou děti dlouhodobě prospívající a v druhé třídě romské děti se špatnými studijními výsledky, které opakovaly ročník. Závěrem výzkumného šetření je shrnutí výsledků analýzy dětské tvorby.
Možnosti arteterapie na oddělení ochranného léčení psychiatrické nemocnice
PACÁK, Rastislav
Název práce, ?Možnosti arteterapie na oddělení ochranného léčení psychiatrické nemocnice? vyjadřuje její obsah, autor v něm sleduje možnosti arteterapeutického působení a práce s pacienty na specializovaném oddělení pro výkon ochranného léčení v ústavní formě. Práce se řadí do kategorie praktických, individuálně pojatých, bez výzkumu nebo praktického šetření, je založena na reálných zkušenostech autora a čerpá z jeho přímé praxe. Osobní přístup autora v podobě myšlenek, úvah, hodnocení i pocitů je znát v celém kontextu práce. Ve speciální teoretické části práce autor definuje klíčové pojmy. Ve speciální praktické části autor seznamuje čtenáře s pacienty i oddělením ochranného léčení v psychiatrické nemocnici. Praktická část práce je postavena na přímých psychoterapeutických i arteterapeutických zkušenostech autora z běžné praxe. V této části jsou uvedeny formy, možnosti a význam arteterapie v celkovém léčebně terapeutickém procesu, přínosu jak pro skupiny pacientů, tak pro jednotlivce z hlediska diagnózy, fáze onemocnění a perspektivy resocializačního procesu. Zkušenosti a poznámky k praxi, tvorbě pacientů, včetně doporučení a také diskusní část práce jsou založeny na prezentaci autorových znalostí získaných studiem, praktických osobních zkušeností, vlastních názorů i pocitů. K dokreslení celkového obsahu popisované problematiky obsahuje práce ukázky tvorby pacientů a také je doplněna kazuistikami. To vše pokud možno s akcentem na možnosti využívání rožnovského arteterapeutického přístupu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 157 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.