Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 564 záznamů.  začátekpředchozí539 - 548dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální výchova a její realizace na základní škole.
VOBORNÁ, Blanka
Diplomová práce se zabývá novým vzdělávacím oborem a jedním z průřezových témat, kterým je mediální výchova. Teoretická část vysvětluje pojmy jako jsou mediální výchova, mediální gramotnost, popisuje vývoj oboru a jeho zařazení do českého školství a zaměřuje se rovněž na úlohu mediální výchovy v Rámcových vzdělávacích programech, tzn. jakým způsobem by se měla do výuky zavádět a jaké cíle by měla naplňovat. Praktická část je soustředěna na možnosti výuky vybraných témat mediální výchovy a rozbor odučených hodin. Metodické přípravy mohou sloužit jako pomůcka pro učitele a žáky druhého stupně základní školy.
Výuka matematiky na ZŠ s interaktivní tabulí - slovní úlohy
ŠIPONOVÁ, Eliška
Cílem předkládané práce je pokus vytvořit materiál pro výuku slovních úloh na základních školách. Tvorba tohoto dokumentu se odvíjela od teoretických poznatků. Teoretická část mapuje vývoj matematiky od starověku až po současnost. Základní informace potřebné pro vytvoření interaktivní učebnice se opírají o teoretické poznatky o interaktivních tabulích a slovních úlohách, které byli v poslední době publikovány. Výukový materiál byl vytvořen v programu Activstudiu 3 pro interaktivní tabule typu ActivBoard a prakticky vyzkoušen u žáků osmých tříd na Základní škole Plešivec v Českém Krumlově. Cílem této práce bylo zjistit jaký postoj zaujímají žáci k tomuto typu výuky, zda pomocí tohoto programu lépe pochopí řešení slovních úloh a poskytnout vyučujícím materiál pro práci s interaktivní tabulí, protože vytvořit podklady a materiál na tuto výuku je časově náročné.
VYUŽITÍ VÝPOČETNÍ TECHNIKY PŘI VÝUCE DĚTÍ SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM
SOŠKOVÁ, Lucie
Sluch společně s řečí tvoří základní prostředek dorozumívání mezi lidmi. Ztráta sluchu znamená narušení komunikace, ale i orientace v prostoru, koordinace pohybu, snižuje se pocit bezpečnosti a sebejistoty. Počítač převádí zvukové podněty na vizuální. Toho se dá využít u neslyšících při výuce řeči a rozvíjení slovní zásoby. Ve vzdělávání neslyšících a nedoslýchavých dětí hrají počítače stále větší a významnější roli. Při výuce lze většinou využít programů, které byly napsány pro výuku dětí slyšících. Existují však i programy psané speciálně pro neslyšící děti. Cílem této bakalářské práce je popsat druhy činností sluchově postižených dětí s počítačem.Stanovené hypotézy: H1: Výpočetní technika zčásti překlenuje jazykové bariéry v komunikaci s okolím u dětí s postižením sluchu. H2: Internet usnadňuje vzájemnou komunikaci dětí se sluchovým postižením.V této práci jsem použila kvantitativního výzkumu. Jako metodu jsem použila dotazování, techniku formou dotazníků. Dotazníky byly určeny pro děti ze speciálních škol pro sluchově postižené a pro učitele, kteří vyučují v těchto školách. Z navrácených dotazníků lze stanovit potvrzení obou hypotéz. Podle výsledků využívají děti počítač ve výuce v 84 %. Doma má počítač 83 % dětí.Výsledky vyplývající z této práce bude možno využít v rámci organizace edukace osob se sluchovým postižením.
Efektní chemické pokusy pro ZŠ
ŠINDELÁŘOVÁ, Lenka
{\clqq}Efektní pokusy II`` jsou třetí částí internetové video-databáze chemických pokusů. Tento oddíl navazuje na {\clqq}Efektní pokusy I`` a je především určen pro základní školy. Celkem je prezentováno sedmnáct pokusů (na internetu od prosince 2006). Součástí didaktického zpracování jsou video-záznamy, návody a principy úloh. Možnosti využítí ve výuce naznačují otázky a úkoly. http://home.zf.jcu.cz/public/departments/kch/didaktika/didaktika.htm
Zdraví, nemoci, úrazy a prevence - učivo ve výuce přírodopisu na základních školách
MACHATOVÁ, Lenka
V diplomové práci je navržen výukový materiál vhodný pro 2. stupeň ZŠ zpracovávající téma: Zdraví, úrazy, nemoci a prevence ve výuce přírodopisu podle rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělání. Návrh výukového materiálu má podobu výukového textu, didaktických her, aktivizačních a motivačních prostředků, které mají zábavnou formou upevnit vědomosti a dovednosti žáku a získat v nich pocit odpovědnosti za své zdraví. Teoretická východiska diplomové práce obsahují analýzu RVP ZV a analýzu nejpoužívanějších učebnic přírodopisu.
Aktivizující metody a techniky učení v českém jazyce na základní škole
KAŠPAROVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce je zjištění vlivu využití vybraných aktivizujících metod a technik učení na úroveň slohového projevu žáků základní školy. Teoretická část práce popisuje vybrané aktivizující metody a techniky učení v souvislosti s využitím ve výchovně-vzdělávacím procesu. V praktické části je pak proveden experiment, který ověřuje vliv využití těchto metod na vývoj slohového potenciálu žáků. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumána obliba práce s vybranými aktivizujícími metodami a technikami učení ve výuce. Bylo zjištěno, že aktivizující metody facilitují úspěšnost žáků ve slohovém projevu. U experimentální skupiny došlo k statisticky významnému nárůstu v počtu vět a významových větných dvojic.
Diagnostika pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
MAREŠOVÁ, Magdalena
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikou pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných odborných pojmů mezi studenty učitelství na pedagogické fakultě a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část obsahuje kapitolu o teorii výzkumu v pedagogice a odborné vymezení výzkumné metody sémantického diferenciálu. Další kapitola se zabývá teoretickým vymezením pojmu tvořivost a dalších zkoumaných pojmů. V praktické části jsou zpracovány výsledky výzkumu vnímání zvolených odborných pojmů, doložené potřebnými tabulkami a grafy.
Projekty pro výuku programování v jazyce Java
PŘINOSIL, František
Tato práce se zabývá výukou programování v objektově orientovaném programovacím jazyce Java. Práce obsahuje okomentované zdrojové kódy na nichž jsou vysvětleny základy programování. Dále práce obsahuje zadání dílčích projektů sloužících k procvičení popisovaného problému.
Preparační praktikum z anorganické chemie
FRANTOVÁ, Jana
{\clqq}Preparační cvičení z anorganické chemie`` je čtvrtou částí internetové video-databáze chemických pokusů. Tento oddíl je určen především pro SŠ a VŠ studenty. Celkem je prezentováno patnáct pokusů (na internetu od prosince 2006). Součástí didaktického zpracování jsou video-záznamy, návody a principy úloh. Možnosti využítí ve výuce naznačují otázky a úkoly. http://home.zf.jcu.cz/public/departments/kch/didaktika/didaktika.htm
Efektní pokusy
POLANSKÁ, Jana
{\clqq}Efektní pokusy I`` jsou druhou částí internetové video-databáze chemických pokusů. Tento oddíl je především určen pro střední školy. Celkem je prezentováno sedmnáct pokusů (na internetu od srpna 2005). Součástí didaktického zpracování jsou video-záznamy, návody a principy úloh. Možnosti využítí ve výuce naznačují otázky a úkoly. http://home.zf.jcu.cz/public/departments/kch/didaktika/didaktika.htm

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 564 záznamů.   začátekpředchozí539 - 548dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.