Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 553 záznamů.  začátekpředchozí536 - 545další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kritické faktory implementace BI v nekomerční sféře
Jelínek, Petr ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je vytvoření seznamu kritických faktorů implementace Business Intelligence pro nekomerční sféru a jejich ověření v praxi na reálných projektech. Součástí je i přehled o všech specifikách a rozdílech v implementaci Business Intelligence ve veřejném sektoru a možnostech nasazení a využití BI v této oblasti v návaznosti na již zrealizované projekty v České republice, tak i ve světě. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje obecný rozbor dané problematiky, zejména analýzu současného stavu BI ve veřejném sektoru a uvádí specifika a rozdíly provázející implementaci BI v této oblasti. Dále také obsahuje výčet všech významných kritických faktorů úspěšnosti implementace BI. Praktická část je pak zaměřena na samotné ověření kritických faktorů implementace BI na skutečných projektech z oblasti nekomerční sféry realizovaných v ČR. Hlavním nástrojem pro získání potřebných a objektivních informací zde byly řízené rozhovory s kompetentními zástupci jak zadavatele (zákazníka), tak i dodavatele daného řešení. Největším přínosem této práce je vymezení rozdílů, ale také shodných prvků implementace BI v nekomerční sféře oproti soukromému sektoru s důrazem na kritické faktory úspěšnosti. Významný je i ucelený přehled možností a výhod uplatnění BI v nekomerčním sektoru, vytvořený analýzou již zrealizovaných projektů. Dosažených výsledků mohou využít budoucí (i současní) řešitelé a zadavatelé BI projektů, ale také ostatních projektů z oblasti informatiky.
Model metrik servisního centra a jeho ověření s využitím nástrojů business intelligence
Kříž, Petr ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou strategického řízení a měření výkonnosti podniku. Cílem této práce je navrhnout systém pro podporu strategického řízení servisní organizace a následně se ho pokusit aplikovat v podmínkách konkrétní servisní organizace. K tomuto účelu byl využit model strategického řízení založený na Balanced Scorecard, z něhož vychází vytvořený model metrik a strategické mapy servisní organizace. První část diplomové práce se zaměřuje na vytvoření teoretického rámce, tedy pojednává o metodice Balanced Scorecard, nástrojích Business Intelligence a souhrnném konceptu Corporate Performance Management. Druhá část se pak zaměřuje na aplikovatelnost teoretického rámce v podmínkách servisu. Toho je dosaženo implementací několika vybraných metrik z navrhnutého modelu za využití nástrojů Business Intelligence. Výstupem této části je model metrik ve formě strategické mapy a manažerské reporty, znázorněné ve formě grafů a tabulek, umožňující sledování plnění strategických cílů skrze vybrané metriky.
Využití systému SAP v oblasti business itelligence
Hrnko, Petr ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Pavlů, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím aplikační a integrační platformy SAP NetWeaver 7.0 v oblasti business intelligence a data warehousingu. Hlavním cílem a obsahem této práce je(1) Posoudit, zda je společnost SAP schopna díky akvizici firmy Business Objects splnit své cíle (viz kapitola 5.2.1) a vzájemnou integrací business intelligence (BI) nástrojů posílit svou pozici na tomto trhu a odstranit hlavní nedostatky řešení SAP NetWeaver BI (viz kapitola 4.2). (2) Vzájemně, na základě předem zvolených parametrů, porovnat business intelligence nástroje společnosti SAP a Business Objects s konkurenčními produkty firmy Cognos. Na základě porovnání pak vytvořit hodnocení. (3) Zmapovat pozici SAPu na trhu business intelligence řešení a vytvořit vodítko pro konzultanta, který se zajímá o možnosti uplatnění v této oblasti.
Využití business intelligence ve veřejné správě
Vítek, Josef ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Sajdl, Bohumil (oponent)
Cílem této práce je navrhnout řešení business intelligence pro Úřad městské části Praha10. Práce úzce souvisí s projektem PARMA který je realizován na Katedře informačních technologií FIS VŠE v rámci kurzu Business Process Engineering a jehož cílem je sestavení jednotného referenčního procesního modelu veřejné správy. Práce se zabývá nalezením vhodných strategických ukazatelů na základě aplikace metody Balanced Scorecard.
Dokumentace k projektu Reportingového systému, návrh standardů vývoje ETL
Ptáčník, Tomáš ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
První část této diplomové práce je zaměřena na vymezení základních aspektů Business Intelligence a její popis, který může být určen k prostudování, jakožto úvod pro jedince této problematiky neznalé. Základní myšlenky a principy jsou vysvětlovány na názorných obrázcích. Ideje zde přednesené ale mohou dále sloužit jako ?jiný? pohled určený k dalšímu uvažování o těchto základních otázkách. Následně se práce zabývá implementací Business Intelligence v organizaci a některými souvislostmi v projektu Business Intelligence. Shrnutí doporučení uváděných v literatuře a nejen z nich vyúsťující návrhy ETL standardů jsou poslední teoretickou částí. Práce je uzavřena dokumentací k projektu Reportingového systému, resp. především části ETL, kterou autor v době psaní textu zpracovával (neveřejná část práce)
CPM a jeho efektivní podpora v IS
Čuka, Ondřej ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce popisuje moderní koncept řízení Corporate Performance Management a jeho efektivní podporu v informačních systémech organizace. První část práce se věnuje základním principům CPM, vycházejících ze současných manaţerských systémů, a jejich provázanosti na business intelligence technologie. Uvádí procesy, metriky, technologie, metodiky a přístupy, které se v rámci řízení výkonnosti a jeho zavádění v organizaci pouţívají. Druhá část práce se jiţ zabývá reálným projektem implementace řízení výkonnosti ve skupině RWE CZ. Popisuje průběh tohoto projektu a konfrontuje ho s doporučeními, která uvádí teorie. Pro jednotlivé fáze projektu jsou pak odvozeny kritické faktory úspěchu. V závěru práce je navrţena kategorizace těchto faktorů a ke kaţdému z faktorů je uvedeno doporučení pro jeho řešení.
Aplikace a využití BI v prostředí elektronického obchodu
Plášil, Roman ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Ouřada, Libor (oponent)
Tato práce je věnována tématu elektronického obchodu z pohledu implementace strategického přístupu k jeho řízení a současně podpory tohoto přístupu ze strany technologické, postavené na technologiích Business Intelligence. V první části práce jsou popsána základní teoretická východiska a na jejich základě je pak navrženo konkrétní řešení na vzorové situaci ve vzorovém internetovém obchodě a popsána pilotní implementace řešení podpory rozhodování postaveného na řešení BI.
Implementace nástroje pro analýzu přístupů k webové prezentaci založeného na technologii OLAP
Žižka, Petr ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Synáček, Václav (oponent)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci vhodnou pro měření návštěvnosti webových prezentací založenou na standardní OLAP databázi. V první kapitole práce se zaměřuji na získání teoretických podkladů, ze kterých vychází funkční požadavky na aplikaci. Součástí těchto požadavků je výběr nejdůležitějších ukazatelů návštěvnosti, které budou v aplikaci dostupné a popis datových zdrojů, které jsou k odvozování ukazatelů použity. Ve druhé kapitole se zaměřuji na popis použité technologie - OLAP. Třetí kapitola obsahuje vlastní popis tvorby aplikace. Výsledkem práce je návrh aplikace, která je využitelná pro sběr, ukládání a analýzu dat vzniklých při interakci webové prezentace s webovým prohlížečem a která je založená na otevřených volně dostupných komponentách.
Implementace metrik help desk v malé IT firmě
Braverman, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
V této práci byla navržena sada metrik vhodných pro měření help desku a ta byla podrobena mutlidimenzionální analýze. Základním konceptem pro celé řešení je metodika ITIL, proto je v práci obsažena i analýza odpovídajících procesů ITIL. Pro vyzkoušení některých metrik, byly tyto nasazeny v help desk aplikaci. Navržená sada metrik byla zúžena na ty, které jsou uplatnitelné v malé firmě. Závěr práce vyhodnocuje provoz vybraných metrik nad reálnými daty a zkoumá možné způsoby interpretace získaných výsledků.
Model metrik potravinářské firmy a jeho ověření v nástroji Business Intelligence
Klapal, David ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Bruncík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou strategického měření výkonnosti podniků. Konkrétně je zacílena na měření výkonnosti potravinářské firmy působící na trhu výroby a prodeje surovin pro pekaře, cukráře a gastronomii. Řeší především důležitost sledování výkonnosti podniku, ukazuje možné moderní koncepty měření výkonnosti, zabývá se metrikami a odhaluje podstatu multidimenzionálního přístupu. Za pomoci získaných teoretických znalostí je následně vytvořen model metrik potravinářské firmy. Pro ověření možností sledovat vybrané metriky vytvořeného modelu je použit nástroj Microsoft Analysis Services, který je jedním z typických představitelů systémů Business Intelligence. Diplomová práce má dva hlavní výstupy. Prvním je model metrik potravinářské firmy ve formě strategické mapy, druhým jsou grafické reporty sledující vybrané metriky v nástroji MS Excel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 553 záznamů.   začátekpředchozí536 - 545další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.